Wie kent/gebruikt het H&M Danger bit (dubbelgebroken)??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allegra

Re: Wie kent/gebruikt het H&M Danger bit (dubbelgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 13:47

Ik rij een fjord die hem heeft. Je hebt zeker meer te zeggen met dit bitje!
Hij kan maar een aantal graden scharen doordat er op het bolle stukje aan de achterkant (naar de oren van je paard zegmaar) bij de gaatjes, het wat hoger is afgewerkt, dus blokkeert het scharen. Hij kan nog wel naar boven en naar beneden scharnieren, maar niet naar achteren. Tis echt een hele simpele afwerking waardoor het zo werkt.
Ik zit me alleen wel af te vragen hoe een 13.5 klein kan uitvallen... 13.5 cm is 13.5 cm toch? En anders is ie gewoon kleiner, 13.4 ofzo, ik noem maar wat... Meet hem ff, dan weet je het.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 15:10

nou het verhaal achter het bit is wel verteld denk ik. vaak is het een kwestie van uitproberen. heb mijn vorige paard er ook eens mee gereden maar merkte nauwelijks verschil.
voor de liefhebbers heb ik er dus nog 1 liggen in maat 13,5 dacht ik

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:29

Allegra schreef:
Ik zit me alleen wel af te vragen hoe een 13.5 klein kan uitvallen... 13.5 cm is 13.5 cm toch? En anders is ie gewoon kleiner, 13.4 ofzo, ik noem maar wat... Meet hem ff, dan weet je het.

Ik had een 12,5cm voor mijn merens (is dus vergelijkbaar met een haflinger/fjord) en die was veel te klein, nu heb ik een 13,5cm en die past goed. Op www.horse-more.de kun je nog meer vinden over dit bit. Zelf heb ik het in Nuenen bij Eindhoven gehaald.

iris17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 15:32

iris17 schreef:
Allegra schreef:

Ik had een 12,5cm voor mijn merens (is dus vergelijkbaar met een haflinger/fjord) en die was veel te klein, nu heb ik een 13,5cm en die past goed. Op www.horse-more.de kun je nog meer vinden over dit bit, dit internetadres stond nl op het kaartje dat aan het bit hing. Zelf heb ik het in Nuenen bij Eindhoven gehaald.