veel schudden met hoofd wanwege bit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

karton

Re: veel schudden met hoofd wanwege bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:41

Misschien iets heel doms, maar ik zeg het gewoon. Mijn haf begon vorige week ook allemaal te schudden. In draf en galop erger als in stap. Dus ik begreep er niks van.. Ik wist zeker dat alles goed lag, en ben dus na gaan denken. Toen ben ik gaan voelen, en toen ik aan zijn oren zat, ging hij helemaal met zijn hoofd tegen mij aanhangen, net alsof je hem aan het kriebelen was ; Zijn oren jeukten!
Toen heb ik na het rijden zijn oren een beetje schoongemaakt, gewoon een beetje de viezigheid eruit gepulkt enzo, niet de diep. En sindsdien doet hij het niet meer.
Ik weet niet of het ook bij jou kan zijn, maar je kan het proberen Haha!
* mijn haf deed het ook alleen met rijden, misschien wiebelt zijn hoofd dan meer ofzo Knipoog Ik weet het niet *

kris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:37

oormijt misschien?

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 15:44

heb vanmiddag de eigenaresse gesproken en zij gingen er van de week extra op letten..
Zij hebben een beetje het idee dat hij het doet om onder het werk uit te komen (uitproberen, want ik ben nieuw voor hem), want dat deed hij ook weleens op de vorige stal waar hij stond, maar dan deed hij het niet zo vaak als nu.
Morgen gaan zij weer rijden, dus dan zal ik het wel horen denk ik.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:51

Kan je hem niet een keer met halster rijden?
Als hij dan nog schudt, kan je iig uitsluiten dat het door het bit komt Lachen .
Mijn verzorgpaard schudt ook heel erg veel met haar hoofd tijdens het rijden, maar sinds ik hiermee rijd is het wel wat minder geworden. Bij m'n verzorgpaard merk ik ook dat ze juist meer schudt als ik haar een lange teugel geef / waslijnteugels heb, dan wanneer ik contact met de mond heb.

luvvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 15:54

mijn pony deed het ook altijd onder het rijden. vooral als ie in de bak moest lopen... dat was puur streek dus. doet ie ut ook als je buiten rijd?

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-05 20:01

geef flauw idee, heb er pas drie keer mee gereden en is niet mijn eigen paardje dus ga er niet zomaar mee naar buiten.
Ik mag wel met hem naar buiten, maar wil eerst dat er iemand mee gaat, want weet niet hoe hij dan is.

Verder ga ik niet zomaar alleen met halster rijden. Er is daar geen bak, alleen een grote wei en heb geen zin om heel de wei door geslingerd te worden ofzo, want het is een sterke pony die ook wel durft te bokken als het hem niet aanstaat.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-05 20:22

Bokken houd je toch niet tegen met bit Schijnheilig . Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor Knipoog dat zou ik ook niet zo snel doen (heb mijn verzorgpaard toen wel een keer met halster gereden, maar die is heel braaf en ik reed gewoon in de bak, dus dat is wel even wat anders Haha! ).
Ik zou er met rijden iig op letten dat je je teugels goed op maat houdt en niet losgooit (dan wordt het bij mij iig alleen maar erger).
Heb je het idee dat de pony echt ergens pijn heeft of tegen protesteert (oren plat in de nek of juist naar voren)?