Dek op/af ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Re: Dek op/af ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:39

De mijne staat sinds maandag zonder deken en doet 't heel goed. Ze zit heel kort in d'r vacht maar ze heeft het nog niet koud gehad ofzo. Ze staat sinds gister ook dag en nacht op het land.
Met dit weer nog een deken (tegen de "kou") op doen vind ik echt niet kunnen.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:44

De mijn staat sinds half maart zo ongeveer al zonder deken. En hij doet het prima Tong uitsteken

Zag vandaag nog paarden op stal staan overdag, mét deken. Het was 30 graden buiten...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 16:57

Mijn pony had snacht nog een 200 grmas winterdeken op. Hij loopt dag en nacht buiten en zit nog erg kort in zijn vacht. Hij is een paar maanden terug geschoren.

Wil de eigenlijk vannacht voor het eerst de deken aflatne. Ga vanvond om half 8 even kijken en om 10 uur als hij dan nog lekker op temp. is dan blijft hij af anders gaat hij weer om.

Trouwens mijn pony zweet dus echt niet onder zijn winterdeken he. Is gewoon een goede ademende deken.

Langtand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:16

Vooral vandaag was het warm wij doen vanaf nu zoongeveer telkens de dekens af!!! Vork

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:18

Mijn pony heb ik gisteravond de deken af gedaan, ze hadden namelijk in het land lopen rennen en hij was helemaal nat geworden, eerder had ie nog niet gezweet en ik ben blij dat ik hem af heb gedaan want het was vandaag echt super lekker weer!!
Hij staat trouwens overdag in de wei en 's avonds gaan ze weer op stal! Nou maar hopen dat het lekker weer blijft als het echt weer rotweer wordt dan doe ik hem misschien wel weer op, maar ik denk wel dat ie zonder kan!!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 18:44

Rashida staat nog met een dun zomerdekentje.. Maar als het zulk lekker weer blijft gaat die er vast en zeker ook af en staat ze lekker zonder deken op stal..

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:34

Ook de geschoren paardjes?
Mijn (geschoren) pony's staan nu met 200 grams + (ongevoerde)regendeken. Sinds vandaag overdag eraf gehouden. Zou het al compleet zonder kunnen? Of alleen regendeken? Blijft ieder jaar weer moeilijk

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:47

Mijn pony is ook geschoren en heeft zijn deken sinds vandaag helemaal af. Hij had ook een 200 grams op. Ben net wezen kijken en hij was gewoon warm.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:48

Mmhh even kijken hoe het morgen nacht wordt, misschien kunnen de mijne er dan ook aan geloven.. Lachen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:23

pinky_girl, deze nacht blijft het 13-14 graden. die van mij staat nu alleen onder ongevoerde regen deken. vorige nacht had hij ook nog een dikkere deken op.
maar ze voorspellen dat het eind van de week overdag nog maar 13 graden is, dus dan zullen de nachten weer onder de 10 graden komen denk ik. maar dat moet ik nog zien, meestal hebben ze het fout als ze al zover vooruit voorspellen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:42

Ja maar mijn pony begint al weer vacht aan te maken omdat hij steeds overdag zonder deken staat ook al is ht kouder dus ik hoop dat hij eind van de week wer iets vacht heeft zodat hij ietsjes beter tegen de kou kan

Livado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 20:50

toch altijd weer moeilijk wel of geen dek Tong uitsteken

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:50

Mmhh dan had ik de deze nacht dus gerust af kunnen laten.. Helaas ga om 11 uur savonds toch niet terug (volgende maand woon ik bij mn paardjes, dan was het makkelijker geweest Tong uitsteken).
Morgenavond maar weer even kijken dan.. Knipoog

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:15

..bij ons zijn ze eigenlijk sind vorige week helemaal af...we hebben het afgebouwd, eerst overdag alleen maar bloot en snacht nog een dekentje(hadden we ook last van nachtvorst)..maar nu hopen we toch op een wat stabieler weer(tempratuur) en blijven ze gewoon lekker af!..of de temp. moet gelijk weer drastisch naar beneden gaan, tja dan zit er niets ander op!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:17

de 2 appaloosa`s ,van mij vriendin en van mij staan al weken zonder deken.

ze zijn in nov. geschoren!

ze staan nu dag en nacht op de wei en hebben ook nog nachtvorst meegemaakt!zonder deken op!!

de vacht heeft zich in de afgelopen weken aangepast.
de mijne kreeg een hekel aan de deken,dus daarom lekker afgelaten!

en ze hebben er niets van gekregen hoor,zo gauw hebben ze het niet koud!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 08:18

Die van mij heeft vannacht dus voor het eerst naakt gestaan ben benieuwd of alles goed gegaan is

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:18

En de mijne staan vanacht voor het eerst naakt (nouja met ongevoerde regendeken). Pink heeft geluk die heeft er nog een boett deken onder mocht het kouder worden Tong uitsteken

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:24

Mijne heeft het vannacht niet koud geha dhij is wel binnen gaan staan.

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 22:41

die van mij staan nu bijna een week zonder deken.
de shet die 3 maanden geleden geschoren is en mn pony met zn volledige zomervacht.
maar bij ons op stal staat wel wedstrijdpaard en die staat snachts ook nog met hele dunne winterdeken en overdag met zomerdeken. staat maar paar uurtjes per dag zonder deken.
hij staat maar 6 tot 8 weken volledig zonder deken Knipoog zij moet wel, want paard moet ze plat spuiten als ze hem zou willen scheren.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 09:05

Mijne staat sinds vorige week de hele tijd in dr blootje Haha! Ze heeft de hele winter buitengelopen, eerst met een ongevoerde regendeken, dan met een 150 grams, dan met een 300 grams en dan met een onderdeken + 300 grams. Na het koudste van de winter ben ik in de omgekeerde richting weer gaan afbouwen. De laatste weken stond ze enkel 's nachts met ongevoerde regendeken en sinds vorige week dus helemaal niets meer. Als ze het koud heeft moet ze maar in haar stal gaan, maar dat heb ik haar nog nooit zien doen (tenzij bij regen Clown ) dus ik denk dat het wel goed zit.