Zou jij dit kunnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blackmystery

Re: Zou jij dit kunnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:52

nou wil ik wel even zeggen dat ik meerdere paarden heb gereden waaronder (fjorden) maar ik wilde echt weer de sport in, toen ben ik ook over gestapt en heb hier wel een goed gevoel bij gehad het is even moeilijk maar je krijgt wel weer veel terug ( als het goed is )
nu heb ik wel een eigen paard, maar op zich is dat het zelfde

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 22:54

Ik ben bereid mijn geluk aan de kant te zetten voor het geluk van mijn paarden, daarmee bedoel ik dat ik mijn rotpony altijd zou houden en de toekomst van mijn -toekomstig- wedstrijdpaard onzeker zal zijn.

Mocht het zo zijn dat ik 1 van de 2 niet meer kan houden, dan gaat Quellian eruit. Zij is gekocht voor de wedstrijden, omdat dat met Stan gewoon niet leuk is. Stan zal alleen maar de handel ingaan en Quell zal wel weer een leuke baas krijgen die met haar verder wil.

Jooske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 09:01

Quellian schreef:
Ik ben bereid mijn geluk aan de kant te zetten voor het geluk van mijn paarden, daarmee bedoel ik dat ik mijn rotpony altijd zou houden en de toekomst van mijn -toekomstig- wedstrijdpaard onzeker zal zijn.

Mocht het zo zijn dat ik 1 van de 2 niet meer kan houden, dan gaat Quellian eruit. Zij is gekocht voor de wedstrijden, omdat dat met Stan gewoon niet leuk is. Stan zal alleen maar de handel ingaan en Quell zal wel weer een leuke baas krijgen die met haar verder wil.

Kijk en dat is nou net mijn punt, dat bedoel ik nou! Je koopt er een ander paard bij toch zeker voor proef en om te kijken of je het dan wel of niet financieel of qua tijd of wat dan ook red, zo niet dan verkoop je toch het sportpaard.
Ik snap best dat als sport echt je ambitie is dat je dan je paard verkoopt, maar wat Quellian zegt daar ben ik het helemaal mee eens: Ik ben bereid mijn geluk aan de kant te zetten voor het geluk van mijn paarden.
Waar ik gewoon bang voor ben is dat mensen denken er gelukkig van te worden een duur sportpaard te kopen en het eerste paard te verkopen en zich dan een aantal jaren later realiseren dat ze de verkeerde keus hebben gemaakt (tuurlijk kan het ook zo zijn dat je er wel gelukkig van wordt!).
Ik zou in ieder geval erg bang zijn van wat er uiteindelijk van mijn oude paard terecht komt als ik die zou verkopen. Het was misschien hard gezegd van me, maar de meeste van deze paarden gaan uiteindelijk naar de slacht toe. Ook al verkoop je het paard eerst aan iemand die recreatie wil rijden enz en die dan beter bij jouw paard past, misschien heeft diegene een aantal jaren later ook wel geen zin meer in het paard omdat zij/hij ook wedstrijden wil gaan rijden en het paard dus weer door verkoopt en het volgende baasje doet dit weer enz enz enz, uiteindelijk is het paard dan te oud om nog verkocht te worden en is er helaas meestal nog maar 1 optie: naar de slacht.
Het is banketstaaf maar meestal is dit het lot wat zulk soort paarden tegemoet gaan, en ik weet wel 1 ding dat zou ik zeker niet op mn geweten willen hebben!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 09:16

Ik zou het nooit kunnen...! Ik heb nu dan een 3 jarige e pony gekocht terwijl ik 18 ben en ook vrij groot, dus in de sport zullen we het niet ver schoppen. Maar zelfs als ik strax verder ben, dan verkoop ik haar echt NOOIT! Ik heb gekozen voor dat dier, en dan zal ik er voor zorgen ook! Zij heeft mij niet uitgekozen, ik vindt het erg oneerlijk om haar dan maar te verkopen, en behalve dat zou ik het ook niet kunnen, ik zou jaren niet meer kunnen slapen...
Maar met honden gebeurt het ook. Bijv. ik heb een schotse herder en we doen behendigheid. Maar hij zou die borders nooit kunnen verslaan. Nou ik ga ik echt geen border kopen en hem wegdoen omdat hij niet goed genoeg presteerd, maar het gebeurt wel!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 10:24

Ik zou Prisca niet meer kunnen verkopen, tenzij het inderdaad onhoudbaar zou worden door welke situatie dan ook en dan zou ik haar verkopen, omdat dat beter voor haar zou zijn. Als ik ooit een paard bijkoop dan zou dat een paard zijn met meer aanleg voor dressuur. (Prisca is een springer) Maar moest er dan één uit, dan gaat het laatst gekochte. Met Prisca heb ik inmiddels zo'n band, dat ik haar niet meer kan missen. Heb ik wel het geluk dat ik ze in geval van nood bij mijn ouders of de ouders van mijn vriend neer kan zetten. Dus zal zoiets me niet snel gebeuren.