paard kopen, doen niet doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: paard kopen, doen niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 21:33

nee het is wie het eerst komt wie het eerst maalt. ik baalde er ook van, maar het is een handelsstal, dus als er ineens een koper is, gaat de pony weg.
vind het zo sneu, we zouden eigenlijk dinsdag gaan kijken,maar maanadg werd mijn veulen geboren, dus hadden we het een paar dagen uitgetseld. waren we toen wel gegaan, dan had ze haar waarschijnlijk wel gehad. ( mits het klikte natuurlijk he)

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-05 21:54

Als de pony echt braaf is , vind ik €1000,- wel een goede prijs. Je moet er natuurlijk ook naar kijken dat als de pony echt voor beginners is dat die meestal niet makkelijk te vinden zijn. Appaloosa's zijn natuurlijk ook erg gewild. De vraagprijs zal denk ik wel redelijk zijn, prijzen bij handelsstallen zijn vaak ''normaal''!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 10:09

tijntjuh.... lees de tekst Knipoog
de pony is allang verkocht

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 14:43

lowara schreef:
nee het is wie het eerst komt wie het eerst maalt. ik baalde er ook van, maar het is een handelsstal, dus als er ineens een koper is, gaat de pony weg.
vind het zo sneu, we zouden eigenlijk dinsdag gaan kijken,maar maanadg werd mijn veulen geboren, dus hadden we het een paar dagen uitgetseld. waren we toen wel gegaan, dan had ze haar waarschijnlijk wel gehad. ( mits het klikte natuurlijk he)

die van mij komt ook bij een handelsstal vandaan, er was voor mij iemand geweest die meer dan de vraagprijs wou geven, en wij hebben m voor minder dan de vraagprijs kunnen kopen, wij hadden eerste keus.. ik vind dat wel zo netjes.

Silenzio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-05 15:49

handeltechnisch gezien is het beter om meerdere kopers te hebben zodat de prijs opgedreven wordt, daarentegen is het ook zo dat als het paard weg is je daar weer vanaf bent en minder kosten eraan hebt gehad...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-05 15:54

juist. kijk, het is niet leuk en erg balen. maar zo'n handelaar moet ook geld verdienen, en als er dan ineens onverwachts een koper is, dan wordt zo'n pony natuurlijk verkocht.

het is alleen gewoon onmogelijk om iets soortgelijks te vinden. we zijn gisteren en vandaag al heel wat uurtjes aan het zoeken geweest op Internet, maar tot nu toe nog helemaal niets. ja.. voor 2500/3000 euro.
maar natuurlijk geven ze niet zoveel geld uit aan de hobbel kinder recreatie pony.
het probleem zit hem er gewoon in dat ze geen effen pony willen. het moet perse bont of stippen hebben, of een apart uiterlijk, en dat zie je natuurlijk minder veel dan een bruine.