Wil ik de meninstructeurs opleiding gaan doen kan het niet.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Wil ik de meninstructeurs opleiding gaan doen kan het ni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 20:46

Iemand anders kan toch gewoon met mn pony rijden. Waarom kan dat niet.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 21:03

Ik zeg toch ook niet dat dat niet kan.
Maar er zijn veel wagentjes voor die ukkies, waar alleen kleine en dunne mensen oppassen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 21:04

Op die van mij niet anders zou ik natuurlijk ook inet meedoen. Dan zou ik ook we snappen dat je niet mee mag doen maar nu snap ik het gewoon niet.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-05 23:07

Ideetje: als het om de maat van de wagentjes gaat, zouden ze DAT dan ook niet beter de eis kunnen maken?

Zou overigens een vrij stevig persoon eerder achter een shet laten lopen dan een heel rank D-paardje.
Zelfde geldt voor de stokmaat-eis bij OHZ (1.60): het ene paard is het andere niet, maar een stoere fjord van 1.55 kan ieder normaal persoon toch echt wel houden. Zelfs shetjes en IJslanders worden door volwassenen bereden.
Als de reden is dat er andere mensen op moeten kunnen, waarom is *dat* de eis dan niet?

Ik vind het ook een rare regel, op mij komt het toch vooral over alsof kleinere pony's niet "echt" zijn. Maar goed, ik snap heel het stokmaatgebeuren bij dressuur al helemaal niet. (De A-E-pony indeling, de minimumeis voor deelname aan internationale wedstrijden, die verviel overigens weer geloof ik)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-05 23:11

Ja een kleintje kan hetzeflde als een grotere pony of paard alleen zijn die mini's en shetjes vaak een grotere uitdaging omdat ze eigenwijs zijn. Die van mij wil juist hel graag voor je werken en ik denk dat er ook geen mensen zijn die problemen zouden hebben als we van span zouden moeten wisselen.

Maar goed moet ik maar iets anders gaan doen. Iet van voltige begeleider of jurylid of parcoursbouwer of zo.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 19:08

ik snap eigenlijk best goed dat je met een mini niet mee mag doen aan zo'n cursus. zeker als het om dressuur gaat.
om het even heel simpel te zeggen: in klasse 3 moet je in je proef onderscheidt kunnen maken tussen arbeidsdraf, verzameldedraf, middendraf en uitgestrekte draf.
er zijn maar bar weinig shetten die dat verschil kunnen laten zien simpelweg omdat de pootjes te kort zijn.
halsverlengen, dat zal bij een mini niet meer dan 3 cm zijn weer om de reden dat een shet daar te klein voor is.
ik rij zelf met shetten en heb dus echt geen hekel aan shetten maar ze kunnen gewoon niet alles.
en wat betreft de uitdaging, ik denk dat je aan uitdagingen kan beginnen als je er aan toe bent en dus niet op zo'n cursus.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 19:46

Mijn pony kan wel degelijk verzamelen en verruimen, ook hals strekken is geen probleem maar tgoed zal toch wat anders moeten gaan zoeken ben ik bang.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:14

Als jij vind dat jouw shet wel álles kan, bel de instructeur van dat ORUN op, en meld het. Laat zien wat je ermee kan.
Wij hebben ons idee gebracht, maar als jij vind dat jouw pony totaal anders is dan andere shetlanders houdt het op...

Sorry.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 20:20

Sorry maar het is ook niet voor de volle 100 % shet.

Er zijn toch ook shetjes die M dressuur lopen die kunnen dan toch ook strekken en verzamelen. Ik weet heus wel dat ze minder kunnen lopen als paarden en ik zeg ook niet dat mn pony geweldig is maar er zijn gewoon dingen die hij wel kan

Ik neem aan dat het een grapje was want ik denk echt neit dat ze komen kijken of dat i mag laten zien dat hij het wel kan.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:24

Als jij van jouw kunsten overtuigd bent!

Maar iedere grasmaaier-shet kan strekken en verzamelen. Je ziet het alleen niet. En dat een shet in het M zit wilt niet zeggen dat hij heel goed is, als je 100 wedstrijden rijdt, kom je ook wel een keer in het M, zeker bij het mennen zegt het heel weinig.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:25

ik denk dat die regel er niet voor niets is. als jij vind dat jou shet een uitzondering is maken zij misschien ook wel een uitzondering. nee heb je, ja kun je krijgen.
er zijn shetten die m lopen ja, maar hoeveel zijn dat er? 3? 4?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 20:27

Laura; En dan zijn het er meer? Heb jij ze wel eens écht duidelijk zien strekken, via de achterhand. Netjes verzameld een volte?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 20:49

Nou goed laat maar zitten. Ik hoop dat ik morgen de post binnen heb van het KNHS.

Als je jurylid wil worden moet je dan zelf ook officeel wedstijd niveau hebben of niet en voor parcoursbouwen?

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:00

Voor jurylid, moet je wedstrijden hebben gereden in de bepaalde klasse. Tot afgelopen vrijdag kon je opgeven voor cursus parcourbouwer, maar daar moest je ook weer opgeven wat je allemaal in de mensport doet.

Ik vind het ook een niet passende regel, want er zijn wel degelijk shetlanders die goed kunnen lopen, zeker de kruising shetlanders. Het probleem is alleen dat jij ook andere paarden moet rijden en ik kan je vertellen dat dat niet meevalt, want er zijn erg veel paarden/pony's bij die slecht gereden zijn.meer als de helft)
Zelfs pony's met een stokmaat van 1.36 mtr. worden niet toegelaten en dat terwijl de minimumstokmaat 1.37 mtr. is.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:05

Poeh dus ik kan ook al niet meedoen met de cursus parcoursbouwen en jurylid dan blijft er weinig over.

Begeleider voltige misschien? Of moet je dan ook weer zelf die sport gedaan hebben.

Vind het echt vervelend ben zelf net in staat om wedstirjden te rijden en dan kan je dus helemaal niets.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:07

Hoezo kan je geen wedstrijden rijden? Doordat je alles met 1 hand moet doen?
Daar kan je dispensatie voor krijgen, dat je alles met 1 hand mag rijden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:21

Ja met mennen kan ik wel wedstrijden rijden maar kan dus niet de opleiding doen omdat ik met mini's rij.

Gewoon rijden heb ik niet de middelen voor omdat ik niet zefl een groot paard kan houden.

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-05 21:52

Voor de opleiding parcourbouwer, staat geen hoogte van pony vermeld, dus dat maakt daar volgens mij niet uit. Mijn vriend is namelijk M dressuur en M vaardigheid met een shetlander en die heeft zich ook opgegeven voor cursus parcourbouwen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-05 21:55

oh dus dan kan wel. Kan ik dat altijd nog doen

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:07

Voor je opleiding Parcoursbouwer Vaardigheid Mennen moet je snel zijn. De aanmeldingen moesten binnen zijn voor 29 april. Als je mee zou willen doen moet je Z.S.M. bellen en mailen naar de KNHS afd opleidingen. Niet wachten tot morgen maar vandaag reageren.
Voor mail en tel adres zie www.knhs.nl

en vertel je verhaal van de late aanmelding ivm het niet kunnen doen van ORUN en dat je pas dit weekend wat gehoord hebt over de cursus parcoursbouwer

Ik zou het bijzonder treurig vinden dat ze jouw niet alsnog accepteren als cursist!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:12

September starten er weer nieuwe cursussen toch? Door mn ziekte moet ik tijdens de cursus stoppen met werken dus kan het niet zo kortdag regelen helaas.

Ik vind het sowiezo jammer van de Orum en de mininstructie.

hugroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:25

De cursus Parcour bouwer start eind Mei in de avonden!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 11:45

ohh en die is niet nog een keer dit jaar

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 11:57

Ja, maar voor het parcoursbouwen moest je wel ervaring hebben met het rijden van vaardigheidsparcoursen en zowiezo met het rijden van wedstrijden. Je moest ook een verhaaltje maken over jouw ervaringen met paarden en mensport.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 12:00

De enigste eis is dat je zelf wedstrijden gereden hebt.

Maar goed heb net het pakketje met info binnen gehad en heel treurig kan ik dus eigenlijk alle opleidingen wel vergeten. Ik zou dus alleen volgend jaar de opleiding parcoursbouwen voor het mennen kunnen gaan doen. Verder mag ik nergens aan meedoen.

Ik wil gewoon graag diverse cursussen volgen om mijn kennis (en natuurlijk papiertjes) uti te breiden helaas zit dit er dus gewoon niet in.