Interpolis komt paard keuren? Wat te verwachten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Re: Interpolis komt paard keuren? Wat te verwachten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 10:48

Heel eerlijk gezegt had ik haar dus wel laten keuren Zilly, al is ze maar jong.
Bij mij was hij al helemaal gekeurd voor de EFO en opgenomen. Toch kwam er iemand langs die vroeg naar de afstammeling en bekeek hem op land (daar stond hij op dat moment toevallig).

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 11:02

[quote="Eleonoor"]Heel eerlijk gezegt had ik haar dus wel laten keuren Zilly, al is ze maar jong.
[\quote]

Ik heb er ook wel lang over getwijfeld hoor, of ik haar wel of niet zou laten keuren. Maar uiteindelijk heb ik toch besloten het niet te doen. Het gaat wel om een jaarling, waar nog zoveel mee 'kan' gebeuren. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje overbodig, een keuring. Ze zag er piekfijn uit, geen oude wonden, littekens, ze liep zuiver, geen rare 'uitsteeksels' in de benen of ergens anders. Tsja dan had ik haar wel kunnen keuren, maar door een klinische keuring was ze toch wel doorheen gekomen. Anders zou ik haar rontgenlogisch moeten keuren, en dat vond ik gewoon een beetje erg overbodig op zo een jonge leeftijd.

Ik heb een weloverwogen keus gemaakt, ik hoop alleen dat ze er niet lastig over gaan doen met de verzekering Clown

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 11:37

Bij ons is er ook drie keer dezelfde inspecteur langs geweest van interpolis.

Velvet hoefde ik destijds (jaarling) alleen even los te gooien in de bak zodat hij de bewegingen kon zien. Ik heb haar verzekering een jaar later laten verhogen, dat is ongezien/ongekeurd gebeurd. Voor de tweede verhoging was een röntgenologische keuring vereist, dat heb ik gedaan bij een door hun geaccepteerde kliniek en er toen ook niemand meer langs gekomen.

Bij Relrite moest ik op en neer stappen en even op de kleine volte draven. Relrite is zelfs geaccepteerd in de uitgebreide verzekering + ziektekosten terwijl ze nog een cloaca had (open verbinding met vagina en anus, was echt een flink gat). Er kwam alleen een clausule op de polis totdat ze geopereerd zou zijn (overlijden door de operatie was wel meeverzekerd).

Nibbits heeft ie alleen maar uit stal gehaald en op en neer laten draven. Hij was zeer te spreken over de kwaliteit van haar beenwerk Haha! .

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 11:42

Ohh ik vroeg me al af hoe dat zat met verhogen van de verzekering, ik ben ook van plan Zarina's verzekering te verhogen naarmate ze ouder wordt. Ik zal het ook even navragen bij de inspecteur

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:44

Rick was een week oud toen de meneer van Interpolis kwam.
Hij stond met z'n mama in de bak. Hij heeft hem even geaaid. Toen hebben we nog even staan praten. De meneer vond het zo leuk dat Rick z'n sch Haha! oenen zo leuk vond totdat hij een hap nam uit de meneer zijn kuit.

Hij is gelukkig wel opgenomen in de verzekering. Knipoog

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:47

Ik heb mijn paarden ook verzekerd bij Interpolis. Afhankelijk van hoe je je paard wilt verzekeren komen zij je paard bekijken. Wil je het paard uitgebreid verzekeren, zullen zij het dier op stand goed bekijken, met name beenwerk en zullen het paard aan de longe bekijken, en buigproeven willen doen. Ga je voor minder uitgebreid dan volstaat vaak een eerste indruk van het paard en alsnog longe. Je kunt het niet vergelijken met een klinische keuring van de dierenarts, maar Interpolis wil natuurlijk wel een indruk hebben van hetgeen zij gaan verzekeren en proberen zoveel mogelijk risoco uit te sluiten.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 12:58

Ja, het gaat hier wel om een uitgebreide verzekering. Maar ik heb een jaarling zoals al eerder vermeld. Die ehm, doet het niet aan de longe Haha!

Robyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:02

Volgens mij gaan ze bij een jaarling gewoon kijken of z'n benen recht staan e.d. het stelt niks voor. Hij heeft rick alleen een aai over z'n hals gegeven, en hij zit ook in de uitgebreide verzekering.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:23

MightyMike schreef:
Afhankelijk van hoe je je paard wilt verzekeren komen zij je paard bekijken. Wil je het paard uitgebreid verzekeren, zullen zij het dier op stand goed bekijken, met name beenwerk en zullen het paard aan de longe bekijken, en buigproeven willen doen. Ga je voor minder uitgebreid dan volstaat vaak een eerste indruk van het paard en alsnog longe.

Ik denk ook dat dat afhankelijk is van de inspecteur en je paard. Aangezien al mijn paarden de meest uitgebreide verzekering hebben (ook ziektekosten) en er geen enkele keer een buigproef gedaan is.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 13:40

Er komt een vrouwelijke inspecteur bij mij kijken

ancksunamun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:07

Ik heb mijn paard laten verzekeren bij EFO en vorige week is er iemand langsgeweest. Hij heeft een aantal vragen gesteld, hij heeft even gevoeld, aan de benen rek en strek oefeningen gedaan, hem heen en weer laten stappen en draven op de stenen, zijn papieren bekeken en gekeken of hij gechipt was. Hij heeft ook nog redelijk uitgebreid de ogen bekeken, maar mijn paard is blind aan een oog, dus dat is wel logisch, of het geen maanblindheid ofzo zou kunnen zijn, dat was het volgens hem niet, maar volgensmij kun je dat helemaal niet zien als het paard er op het moment geen last van heeft, dus dat zegt ook wel wat over de inspecteur. Hij was een week daarvoor al medisch gekeurd dus dat heeft hij ook nog even ingezien.