transport beschermers noodzakelijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xx_Irisje

Re: transport beschermers noodzakelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:11

Alles gaat bij mij in bescherming op de trailer,
voorall omdt het mijn paarden neit zijn wil ik zo min mogelijk risico lopen,
omdat gewone transportbeschermers (vooral oudere) vaak afzakken kies ik voor transport bandges met onderlappen en voor spirngschoenen, alles is zobeschermt en natuurlijk tape ik d bandages even goed vast.

Loena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:18

[/quote]
Bescherming is voor de gemoedsrust van de eigenaar, niet in het belang van het paard.[/quote]

Dat vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.... Paarden die wekelijks op de trailer staan, zo mak als een lammetje zijn met inladen en uitladen.. dan is beschermers omdoen misschien voor de gemoedsrust van de eigenaar.

Maar paarden die niet vaak met de trailer gaan en in het geval van de TS het paard al 9 jaar niet meer op de trailer heeft gestaan vind ik toch wel dat het in het belang van het paard is dat hij/zij bescherming om krijgt.
Je weet ongelukjes zitten in een klein hoekje.. als ze naast de klep stappen of noodsprongen gaan maken omdat ze de trailer niet in willen etc

Ik zet mijn paard wel altijd met transportbeschermers om maar dat komt omdat zij niet zo'n lieverd is met laden en nogal lomp is aangelegd... In het verleden lagen binnen 30 min alle klittebandstripjes van mijn eskadron beschermers op de grond Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:23

Ik gebruik transportbeschermers en anders bandages....
Ik mocht voor lisa die van pebblesje gebruiken totdat ik ze zelf heb Lovers
En bij Viv gebruik ik ze al helemaal, is zo'n drukte schopper... behalve als ze met haar beste vriendje Ajax in de trailer staat haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:24

NienkeMulder schreef:
Bandages werken voor mij het beste. Als je ze tenminsten goed om weet te doen.

Ze geven dan wel steun, maar ze beschermen niet tegen klappen van buitenaf of voor het openhalen aan de laadklep bij het lossen en laden. Ik vidn bandages nogal nutteloos in de trailer. Transportbneschermers zijn gewoon het veiligst wanneer het paard hier aan gewend is (doe ze een keertje tijdens het voeren om op stal, dan went ie zo) en de betere zakken ook helemaal enit af vanwege de geoie pasvorm. Maar bij gebrek aan beter werken peesbeschermers met springschoenen ook wel.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 12:29

transportbeschermers vangen ook geen klappen op,
beide zacht materiaal,
maar als je paard langs de laadklep schuurt enn dr naast knalt ben je blij dat je banadages beschadigt zijn en niet de benen.

en das waar de betere blijven zitten, maar bandages zitten bij mij bij elk paard pas en trasportbeschermers zijn wat meer paard of pony gebonden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:53

Loena schreef:
ikke schreef:
Bescherming is voor de gemoedsrust van de eigenaar, niet in het belang van het paard.

Dat vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.... Paarden die wekelijks op de trailer staan, zo mak als een lammetje zijn met inladen en uitladen.. dan is beschermers omdoen misschien voor de gemoedsrust van de eigenaar.

Maar paarden die niet vaak met de trailer gaan en in het geval van de TS het paard al 9 jaar niet meer op de trailer heeft gestaan vind ik toch wel dat het in het belang van het paard is dat hij/zij bescherming om krijgt.
Je weet ongelukjes zitten in een klein hoekje.. als ze naast de klep stappen of noodsprongen gaan maken omdat ze de trailer niet in willen etc

Juist met die noodsprongen kunnen ze met die bescherming overal achter blijven haken. Wat denk je dat er gebeurt als een beschermer achter een sluiting of zo blijft hangen.
Loena schreef:
Ik zet mijn paard wel altijd met transportbeschermers om maar dat komt omdat zij niet zo'n lieverd is met laden en nogal lomp is aangelegd... In het verleden lagen binnen 30 min alle klittebandstripjes van mijn eskadron beschermers op de grond Schijnheilig

Wat is dan het nut van die bescherming?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:02

ikke schreef:
Juist met die noodsprongen kunnen ze met die bescherming overal achter blijven haken. Wat denk je dat er gebeurt als een beschermer achter een sluiting of zo blijft hangen.
?

wat gebeurt er als je geen bescherming om hebt en z blijven dan haken Slapen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:48

mijn bijrijdhaf staat elke week op de trailer, en hij heeft nooit bescherming om. En er is ook nog nooit wat gebeurt Vork

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:52

Ik gebruik onderlappen + reisbandages, als je ze goed om weet te brengen is het echt wel veilig. Als het aan mij ligt dan..

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:15

De mijne heeft ook altijd transportbeschermers om. Dit omdat ze altijd moeite heeft met de bocht naar rechts (hoe zacht je ook rijd) en dan altijd zo staat te stampen dat ze linksvoor altijd een wondje heeft...met linksvoor op rechtsvoor staat te stampen...en met linksachter de kroonrand van rechtsachter open haalt. dus het is niet alleen voor de gemoedsrust van de eigenaar...bij deze is het gewoon echt nodig anders komt ze iedere keer met blesures van de trailer af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 15:19

4 hoge beenbeschermers van HORSEWARE en 4 springschoenen aan.

Ik vind het beschermen van de kroonranden het belangrijkste. mijn transsportbeschermrs komen over de hoeven, maar voor de zekerheid toch nog een paar springschoenen eronder.

De rest van de beschermers heb ik alleen tegen wondjes. als het moet breken breekt het toch met of zonder beschermer Haha!

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 16:10

Loena schreef:
Ikke schreef:
Bescherming is voor de gemoedsrust van de eigenaar, niet in het belang van het paard.

De eerste keer dat ik mijn paard op de trailer wilde zetten, nadat ze jaren er niet opgeweest was, heb ik even geprobeerd met transportbeschermers. Daar liep ze zo ongecoördineerd mee, dat ik ze meteen weer afgedaan heb en sindsdien ook nooit meer iets aan beenbescherming heb gedaan. Ze stond toen als een blok op de trailer en dat doet ze nog altijd.....
En als ze met een beenbeschermer ergens achter blijven hangen, heb je grote kans dat ze uit evenwicht raken, gaan vechten, vallen, etc. en ik wil niet nadenken over de resultaten die daar uit voort kunnen komen.
De beste "bescherming" voor een paard op de trailer is een rustig mens Haha!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:35

het ligt gewoon aan je paard. Want nou kan je me niet vertellen dat als je een paard hebt die danst in de trailer dat je niet liever bescherming aan zou doen?

none

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-05 18:59

Pfoe, veel verschillende meningen/mogelijkheden.

Maar transportbeschermers vind hij eerder eng dan veilig. Dus die kan ik beter neit om gaan doen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:00

Ik gebruik altijd transportbeschermers bij Memuska - en die gaan zelfs nog over een laag met onderlappen, bandages en springschoenen. Dit omdat ze altijd als een halve gek van de trailer af gaat, en het soms nogal moeilijk is om haar er op te krijgen, ze laat zich vallen enzo... Ik neem liever geen risico.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 21:33

Voor degene die wel voor transportbeschermers gaan, maar ze (nog) niet hebben, ik heb ze te koop Tong uitsteken

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 22:39

Wij gebruiken nooit wat, kort of lang transport Lachen

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 08:35

Mijn paard heeft altijd hoge transportbeschermers om. Al is het een stukje van 10 minuten maar ze moeten om.

Met in en uitladen stoot hij zich regelmatig of hij struikelt. Beetje lomp Haha!

Ik heb al zoveel mensen op de manege gezien die hun paard zonder beschermers meenemen en die diverse verwondingen oplopen.

je hebt als bestuurder veel zelf in de hand met rustig rijden en anticiperen op het andere verkeer maar er hoeft maar 1 sukkel te zijn waardoor jij moet uitwijken of flink moet remmen en dan heb ik hem liever goed beschermd achterin staan.

2 weken terug nog is er een pony flink verwond geraakt door een paniekreactie in de trailer en die moest behoorlijk gehecht.

Wel is het van belang om met goede en degelijke beschermers te werken en niet van die goekope die binnen no time afliggen of waarvan de sluiting niet goed werken.

Op de lange afstanden gebruik ik altijd bandages met dikke onderlappen en een extra riempje. Ook gaan dan de springschoenen om. Beter wat overdreven dan een paard met open benen. Clown

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 08:52

patos schreef:
Transportbeschermers gebruik ik uit veiligheidsoverweging juist niet, Patos die breekt dan de boel af.

Gut hé, mijn paard heeft wel transportbeschermers en staat altijd vreselijk te stampen (ook tijdens het rijden) op de trailer! Ze gaat er wel heel makkelijk op. Ik denk dat ik ook een keer bandages om ga doen om te kijken of het helpt.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:00

Ik ga binnenkort weer op wedstrijd. En koop daar voor transsportbeschermers. Ik heb nog wel onderlappen en bandages liggen. Maar ik vind dat veelste om handig. Ben ik zo gestrest en dan moet ik die bandages om en af doen. En ben bang dat ik ze dan niet goed doe. Daarom koop ik maar liever transsportbeschemers. Veiligheid voor alles. Ik heb een heel braaf paard maar soms een beetje lomp.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:02

felicity schreef:
Ik ga binnenkort weer op wedstrijd. En koop daar voor transsportbeschermers. Ik heb nog wel onderlappen en bandages liggen. Maar ik vind dat veelste om handig. Ben ik zo gestrest en dan moet ik die bandages om en af doen. En ben bang dat ik ze dan niet goed doe. Daarom koop ik maar liever transsportbeschemers. Veiligheid voor alles. Ik heb een heel braaf paard maar soms een beetje lomp.

Ik heb nog transportbeschermers te koop, met (nep)bontvoering.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:36

Ik doe altijd transportbeschermers om, heb al genoeg paarden gezien die op hun benen wondjes hadden door de trailer. Een ongelukje kan zo gebeuren en zo warm is het volgens mij niet. Ik maak ook nooit echt lange ritten (behalve Almelo dan)

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:39

Ik gebruik ze ook altijd. Mijn paard had laatst zelfs een wondje in de trailer opgelopen terwijl ze transportbeschermers om had, denk dat het veel erger was geweest als ze die om had gehad.

Kleine moeite, groot plezier.

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:25

Ik doe altijd transportbeschermers om. Tenzij ik een jong paard ga laden dat nog niet veel in handen is geweest. Zondag ga ik voor het eerst weg met mijn 3 jarige en zij krijgt gewoon transportbeschermers om, ongeluk zit in een klein hoekje, ze hoeven maar iets scheef van de klep te gaan en beentjes schampen langs de zijkant met alle gevolgen van dien... Nee, dan maar zuinig zijn op het beessie, moet nog langer mee dan vandaag!

Ik ga met Piaffe mee: kleine moeite, groot plezier.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 16:33

ik rij hier zeer regelmatig met paard en met trailer,die van mij hebben nooit bescherming om,evt peesbeschermers,maar meer niet.

ik heb het afgeleerd doordat mijn paard eens transportbeschermers omhad, en hij is nogal onrustig in de trailer,toen ik hem wilde uitladen bleek 1 zo'n "kous" van zijn achterbeen te zijn gezakt,ik kreeg het niet los,want hij stond ermee te trappen,dus op hoop van zegen eruit gehaald,en ja hoor het onverhoopte gebeurde,hij stond met zijn voorbeen op "kous" en blokkeerde hierbij zijn achterbeen,en zo ging hij haast achterovervallend de trailer uit...

sindsdien doe ik het nooit meer...en heb verder geen problemen gehad.