Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

NienkeMulder schreef:Bandages werken voor mij het beste. Als je ze tenminsten goed om weet te doen.
Loena schreef:ikke schreef:Bescherming is voor de gemoedsrust van de eigenaar, niet in het belang van het paard.
Dat vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.... Paarden die wekelijks op de trailer staan, zo mak als een lammetje zijn met inladen en uitladen.. dan is beschermers omdoen misschien voor de gemoedsrust van de eigenaar.
Maar paarden die niet vaak met de trailer gaan en in het geval van de TS het paard al 9 jaar niet meer op de trailer heeft gestaan vind ik toch wel dat het in het belang van het paard is dat hij/zij bescherming om krijgt.
Je weet ongelukjes zitten in een klein hoekje.. als ze naast de klep stappen of noodsprongen gaan maken omdat ze de trailer niet in willen etc
Loena schreef:Ik zet mijn paard wel altijd met transportbeschermers om maar dat komt omdat zij niet zo'n lieverd is met laden en nogal lomp is aangelegd... In het verleden lagen binnen 30 min alle klittebandstripjes van mijn eskadron beschermers op de grond
ikke schreef:Juist met die noodsprongen kunnen ze met die bescherming overal achter blijven haken. Wat denk je dat er gebeurt als een beschermer achter een sluiting of zo blijft hangen.
?
Loena schreef:Ikke schreef:Bescherming is voor de gemoedsrust van de eigenaar, niet in het belang van het paard.
Dat vind ik persoonlijk een beetje kort door de bocht.... Paarden die wekelijks op de trailer staan, zo mak als een lammetje zijn met inladen en uitladen.. dan is beschermers omdoen misschien voor de gemoedsrust van de eigenaar.
Maar paarden die niet vaak met de trailer gaan en in het geval van de TS het paard al 9 jaar niet meer op de trailer heeft gestaan vind ik toch wel dat het in het belang van het paard is dat hij/zij bescherming om krijgt.
Je weet ongelukjes zitten in een klein hoekje.. als ze naast de klep stappen of noodsprongen gaan maken omdat ze de trailer niet in willen etc

patos schreef:Transportbeschermers gebruik ik uit veiligheidsoverweging juist niet, Patos die breekt dan de boel af.
felicity schreef:Ik ga binnenkort weer op wedstrijd. En koop daar voor transsportbeschermers. Ik heb nog wel onderlappen en bandages liggen. Maar ik vind dat veelste om handig. Ben ik zo gestrest en dan moet ik die bandages om en af doen. En ben bang dat ik ze dan niet goed doe. Daarom koop ik maar liever transsportbeschemers. Veiligheid voor alles. Ik heb een heel braaf paard maar soms een beetje lomp.