Wanner geef jij een snoepje aan je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Wanner geef jij een snoepje aan je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 20:30

Heel erg zelden, momenteel heb ik zelfs geen enkel snoepje meer liggen. Soms krijgen ze na het rijden(mits ze natuurlijk braaf zijn geweest) een hampeltje brokken. Als ik wat ga vrijheidsdressuren krijgen ze ook wel wat en tijdens langere poetsessies of vaak tijdens wasbeurten als ze braaf blijven krijgen ze iets. Alleen woensdag na de privéles staan ze erop dat ze allebei een pepermuntje krijgen van het rolletje dat mijn lesgeefmens altijd in haar zakken heeft zitten Haha!

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:25

alleen als de da hem komt injecteren. Daar heeft ie een bloed hekel aan en protesteerd erg. Door ziekte moest ie meerdere inj. hebben en heb ik ontdekt dat een appel of stukjes brood hem even bezig houdt. Anders krijgt ie nooit wat extra.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:06

snoepjes heb ik niet eens, zijn ze heel erg braaf geweest haal ik wel een handje biks ofzo oof een pluk kuilgras. Vaak pluk ik wat kruiden als ik tevreden was pony's staan te hikkiken bij het hek en dat doen ze met snoepjes niet hoor!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 06:28

ik heb een paard van 8 jaar en bij de vorige eigenaar kreegt ze bij alles een handje brok!
Uit wei, naar wei.
Uit stal naar stal.
Als ze langskwamen,
Als ze weg gingen.
Voetje geven.
voetjes afpuiten...
Ga zo maar door!
En dat paard hoefde nooit te werken!
! x per half jaar ging er een zadeltje op en ging ze een kwartiertje rijden.. (Erg zonde van z'n prachtige stermerrie hihihi)

maar bij mij veranderde er zoveel, ze was zo verwend!
En bij was het elke dag rijden elke dag dingetjes doen!
Dus ze was eerst heel vervelend dat ze ineens moest werken en niet overal handjes brok mee kreeg!

Nu we wat verder zijn krijgt ze wat als ik haar uit de wei haal en als ze gereden heeft!

En sinds kort ook na het opzadelen als ze stilstaat!
Ze is erg nerveus tijdens zadelen dus als ze ontspannen is wil ik haar best belonen!
Ze schraapt namelijk als een gek en draaid in de ronte!
En anders is het telkens EH Olly, pas der op!!!
En nooit eens een x van nou is ze braaf!
Ja ik gaf er wel een hals klopje maar merkte geen vooruitgang!
Nu ik haar een handje lekkers geef als ze stil heeft gestaan merk ik ook dat er grote vooruitgang in zit en dat ze meer zin heeft in het rijden!

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:07

Meestal als ik aankom op stal krijgt hij een boterham of een appel, als ik deze niet mee heb dan krijgt hij nog wel eens een snoepje.

Verder als hij op het land staat en ik hem roep om naar binnen te komen en hij komt krijgt hij ook een snoepje als beloning. (ben soms nog wel eens te lui om naar achteren te lopen Knipoog )

Ik doe dus eigenlijk heel lang met een zak met snoepjes, toevallig heb ik twee zakken op tentenkamp gekocht, omdat ze niet zo duur waren. Dus verlopig hebben we weer genoeg.

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:38

nooit eigenlijk, anders worden ze schooierig

waar ik vroeger was was er een vrouw die haar paard overal wortels voor gaf, zelfs tijdens het rijden, hij stopt soms op wandeling of in de paddock, en gaat pas terug verder als hij een wortel ofzo gekregen heb stel je voor

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:09

Troef krijgt alleen na het rijden als beloning een snoepje. Toen ik door een blessure niet kon rijden, gaf ik haar vaker een snoepje, maar dat heb ik snel afgeleerd. Toen ik een keer niks bij me had, werd ze zo pissig dat ze me wilde bijten en ging steigeren uit protestAfbeelding Vanaf dat moment ben ik gestopt met zomaar snoepjes geven en krijgt ze dus alleen een snoepje na het rijden, tenzij ze vlak daarna haar eten krijgt. Als ik haar uit het land haal, hoef ik niks te geven, ze komt toch wel naar me toe gelopen Knipoog

tiggeriedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:19

Ahum, dan kom ik door de bocht! Ik heb een grote ton met snoepjes. Alle smaken door elkaar. Ze krijgt sowieso met longeren altijd voor longeren speciale mintsnoepjes. En tijdens longeren als ze goed werkt krijgt ze ook een snoepje.

Altijd na het werk een grote winterpeen.

Tijdens het poetsen krijgt ze 2 kleine worteltjes. En bij het hoevenkrabben (omdat dat echt een crime was en steeds beter gaat gelukkig) krijgt ze bij ieder hoefje wat ik heb gedaan een stukje appel.

Ze staat nooit te bietsen of te schrapen en als ik het niet geef vind ze het ook goed.

Alleen bij het hoevenkrabben kijkt ze me raar aan als ik een hoefje heb gedaan en ze dan geen stukje appel krijgt!

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:48

Zowiezo geef ik altijd een snoepje als ik hem uit de bak of het land haal... zo motiveer ik ze beide om naar mij te komen ipv ik naar hun.
Als ze goed hun best doen... of als ze goed gehoorzamen beloon ik ze met een snoepje...
Tussendoor krijgen ze wel eens een snoepje maar ik houd het liever alleen als beloning... anders motiveerd het niet meer zoals dat het nu wel doet.

Kyan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:53

Ramsesje schreef:
nooit eigenlijk, anders worden ze schooierig

waar ik vroeger was was er een vrouw die haar paard overal wortels voor gaf, zelfs tijdens het rijden, hij stopt soms op wandeling of in de paddock, en gaat pas terug verder als hij een wortel ofzo gekregen heb stel je voor

Dat doe ik dus ook... als hij iets moeilijks erg goed doet tijdens het rijden krijgt hij een snoepje... die keer daarna doet hij het nog beter Haha!
Guus is dan weer niet een paard wat tijdens het rijden stopt omdat hij vind dat hij een snoepje moet krijgen protesteren heeft hij eigenlijk nog nooit gedaan...

En voor Zoe hetzelfde... alleen rijd ik daar niet op. Maar als ik beloon met een snoepje zit daar auomatisch een schouderklopje en een bepaald woordje aan vast... als ik alleen dat schouderklopje geef en het woordje noem werkt dat vaak ook wel...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:32

...oooowww, nou daar zit geen ritme in..hahahahaha..meestal als ik sta te borstelen..gaat er boterhammetje wel in..gewoon een dingetje hier en daar..niet als beloning maar meer voor het meuten...en als die heel goed zn best heeft gedaan dan ga na het rijden de bixbak open..doet ie zn mond open en graaft ie zn neus in de bixbak met zn mond helemaal vol met bix(waar meerendeel gewoon weer uitvalt)..en sta die vol genoegen ff een paar happen bix weg te kauwen...en vaak een schep meuslie na het rijden, maar dit gewoon in de eigen voerbak! Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:35

mijn paarden krijgen zo goed als nooit een snoepje oid. Ze komen altijd naar je toe in de wei en als we bv een lange tocht hebben gemaakt dan krijgen ze nog weleens een handje brok/muesli. Gewoon omdat ik geen schooierige en verwende paarden wil hebben.
Ik neem weleens een appel oid mee voor ze.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 13:47

als ik op stal kom en ik word met gehinnik begroet en na het rijden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:24

Ik geef in principe nooit iets tussendoor, en dan al zeker niet uit de hand. Dit is alleen maar bevestigd een paar weken geleden, toen ik mijn dagelijkse zwangere merries inspectie in de wei moest doen. Om ze te laten komen had ik ook wortels bij, ik werd de dagen erna gewoon belaagd door de pony's, en niet alleen de zwangere, maar ook het jonge spul wat erbij in de wei stond. Doe ik dus echt nooit meer. Bij mij worden ze altijd beloond met een klopje en een aai, en ze zijn daar altijd tevreden mee.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:34

die van mij krijgt een brokje als ik haar uit de wei ga halen.... soms tussendoor... en als ik ze weer op stal zet of in de wei zet.
en natuurlijk als ze iets heeft wat ze bijv. niet durft en haar angst toch overwint krijgt ze een brokje als beloning..

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:12

ik geef nooit echt snoepjes of zo. Wel neem ik vaak wortels of appels mee. Deze krijgen ze dan als ik veel heb voor het rijden en na het rijden 1 en als ik niet zoveel heb alleen na het rijden.

Als ik een paard uit de wei haal neem ik altijd een handje brokken mee.

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 18:06

Ik heb heel af en toen snoepjes, maar ik geef eigenlijk altijd appels of wortels.
Snoepjes neem ik meestal mee voor wedstrijden, als ze beetje braaf was Clown

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 20:48

Gen stopte ik er vaak zat eentje toe... Tijdens poetsen, in de bak met de kunstjes, als ze kwam uit het land, als ik naar huis ging kreeg ze er eentje... En als we het land in gingen: bij het opsteigen zonder zadel en ze bleef netjes staan mocht ze er eentje komen halen, en soms ook gewoon tijdens het ritje. Ze werd flink verwend Bloos

Wietje krijgt er NOOIT eentje tussendoor, want dat is vragen om mega problemen. Jammer, kan ik ook niet echt kunstjes leren ofzo, maar ik heb liver een kunstjes loos paard dan een lastig paard. Ze krijgt er enkel een als ik wegga.

cesara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:01

die van mij krijgt alleen iets als die gewerkt heeft en dan krijgt die een halve emer worstels op stal

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:24

nou die van mij kreeg toen ik hem pas had van alles om hem rustig te houden maar daar worden ze indd schooierig van niet normaal hij begon me zelfs te bijten als die wat wilde dus dat heb ik heel erg snel weer afgeleerd nu krijgt die een aai als ik kom als die me hoort hinnekt hij al voor ik bij hem ben:D zo graag heeft die me Haha! en na het werken condietiemengeling zonder haver gemengd met wat mais en als ik over heb oud brood en dat dus voordat ik weg ga.
als ik hem belonen wil krijgt die wel een aai en klopje op hals en wat gefluister van me daar is die heel erg blij mee en reageert die goed op:D

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:16

Ik heb geen gewoontes met het geven van snoepjes. Heb een zakje liggen maar eigenlijk krijgt hij daar bijna nooit iets van, gewoon omdat ik het vergeet en niet nodig vind. Ik wil niet dat hij zulke dingen als gewoonte ziet omdat hij dan vervelend en drammerig kan worden en dat wil ik voorkomen.

Als hij echt enorm zijn best heeft gedaan, ik er aan denk en het is nog lang geen voertijd krijgt hij af en toe een plukje hooi om zich te vermaken..

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 23:36

Als ik Nicole uit de wei heb gehaald krijgt ze wat lekkers, dit doe ik vooral omdat ik anders uren achter haar kont aanloop omdat madame niet naar binnen wil Clown
Verder krijgt ze naar het rijden van mij meestal wortels of een beetje musli (ook een van haar lievelingsdingen Vork ).

Ik geef haar niks tussendoor. Mijn vorige pony gaf ik wel eens wat tussendoor, maar die wist na een tijdje precies hoe het in elkaar zat en als ik moest opzadelen stond mevrouw al met haar pootje in de lucht te bedelen om eten *heel vervelend Hamer *