Voorpluk afgeknipt, hoe snel groeit het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ingsannie

Re: Voorpluk afgeknipt, hoe snel groeit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 13:21

Bij mij mag geen enkele verzorgster met een schaar aan de manen van mijn ponies komen! Dan worden ze verbannen voor het leven..

Toen ik 3 jaar terug 3 weken met vakantie ging hadden de verzorgsters van Angel (onze toenmalige shet met prachtige lange manen) een kopstuk in haar manen geknipt.. Het werd afgedaan met een ohh er zat een klit in haar manen... Verschrikkelijk vond ik het!!

Zelf knip ik regelmatig de manen en voorpluk van mijn oudste pony, want die groeien in een rap tempo weer aan..

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 14:29

ik zelf knip de pluk van Quintus wel eens, maar dan kleine plukjes (alleen het bruine stukje eraf) en hoelang dat bruine stukje is verschilt weer per plukje dus, word het nooit rect, Quintus heeft wle een lange pluk, die maar blijft groeien, ook zijn manen en staart blijven maar groeien (ben ik wel blij mee Haha! ) Hoop voor jou dat je pony snel weer een lange pluk heeft.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 11:34

Ingsannie schreef:
Bij mij mag geen enkele verzorgster met een schaar aan de manen van mijn ponies komen! Dan worden ze verbannen voor het leven..

Ik had gedacht dat je een volwassen vrouw dat niet hoefde te vertellen. Zat ik er effe naast!!

Dus bij deze: Wie, hoe of wat en hoe oud je verzorgster ook is, ik zou het altijd even van te voren melden dat het NIET de bedoeling is dat er geknipt gaat worden. Waar dan ook. Hoe dood het haar er ook uitziet...
Daarbij:
- het paard wassen in de winter met koud water ook niet.
- GEEN equistar in de manen spuiten een dag voordat er gevlochten wordt.
- Niet een bak vol voedingssupplementen geven als de muesli toevallig op is.

Sommige dingen zijn voor sommige mensen gewoon niet vanzelfsprekend, hoe goed ze het ook bedoelen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:37

Ik heb geen idee hoe snel het groeit maar het verschilt duidelijk per paard. Je paard heeft aanleg voor een voorpluk of juist niet. Ik doe Gracy nu bijna 2jaar en ik heb haar voorpluk nog nooit lang gezien, terwijl we hem met opzet met rust laten om te zorgen dat hij door kan groeien..

Jou paardje heeft wel aanleg er voor dus ik denk dat het niet zo superrrr lang duurt Lachen

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-05 12:49

Ik hoop voor mijn schoonzus dat het bij haar paard ook snel groeit Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 08:10

Rivano schreef:
Ingsannie schreef:

Ik had gedacht dat je een volwassen vrouw dat niet hoefde te vertellen. Zat ik er effe naast!!

Dus bij deze: Wie, hoe of wat en hoe oud je verzorgster ook is, ik zou het altijd even van te voren melden dat het NIET de bedoeling is dat er geknipt gaat worden. Waar dan ook. Hoe dood het haar er ook uitziet...

Om even misverstanden uit de wereld te helpen:
Mijn verzorgsters wisten héél goed dat ze beslist niet in de manen, staart of voorpluk mochtend knippen.
Dat was een verboden regel dat is regelmatig versteld heb. In een penny-bui waren ze lekker bezig met vlechten en zo kwam van het een het ander en zijn ze toch gaan knippen in de staart manen en voorpluk.

Het is dus niet zo dat ik ze dit nooit verteld. Ik heb ze na dit voorval ook gesproken en toen hebben ze ook toegegeven dat ze het wisten, maar dat het onbewust ging.

Dit was trouwens wel hun laatste keer met Rhea.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 08:38

jeetje wat zonde zeg
maar bij het ene paard duurt het langer als bij de ander.. Ach gut

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:23

Kyralovertje schreef:
Mijn verzorgsters wisten héél goed dat ze beslist niet in de manen, staart of voorpluk mochtend knippen.
Dat was een verboden regel dat is regelmatig versteld heb.

wow, dat is helemaal erg. Ik had het niet gezegd omdat ik ervan uit ging dat ze er wel vanaf zouden blijven omdat het geen gezicht is zo'n korte rechte lok. Maar als je het ook nog nadrukkelijk gezegd hebt.. dan zou ik ook zeggen: Vaarwel.

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:30

Kyralovertje schreef:
Kinderen.. Tja.. het waren mijn verzorgsters van 26 jaar oud!!! Ze weten alleen nog niet dat het vandaag hun laatste dag is.. Whoosh!

Bij elkaar geteld 26 dan zeker... Rolleyes Wat een ontzettend domme dozen. Ik hoop voor je dat de pluk bij haar sneller groeit dan bij mijn paard, want dan wordt het niet meer veel. Die ex-verzorgsters hebben niet toevallig hele leuke staartjes he? Extreme duivel

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:50

Toen ik mijn vorige paard kocht had ze haar voorpluk afgeschuurd, ze had verwaarloosde zomerexceem en een pluizig plukje van rond de 8 cm... een maand of 10 later had ze echt een mooie lange voorpluk, en normaal haar, nix geen pluisjes meer.

Anora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 13:58

Ik heb me laten vertellen dat je de voorpluk NOOIT mag knippen op trekken.
Enkel de dode puntjes

Ingsannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:33

Dat zou ik echt niet weten, maar ik knip al jaren de voorpluk van mijn oude merrie, want die pluist behoorlijk.. En het groeit in no-time weer aan.. Het is nl. geen gezicht een oude grijze appaloosa met zo'n raar bossie boven haar ogen.. Haar manen knip ik ook regelmatig in "Fjord style" en na een maand loopt dit al weer uit..

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:24

He, ik dacht al dat je het zelf had gedaan... Echt doodzonde, het ziet er erg uhm... apart uit Knipoog. Dat was het eerste wat ik zei tegen mijn verzorger: niet zijn voorpluk kammen of knippen Haha!. Wel vervelend voor jou natuurlijk, nu zit jij met de "schade" Huilen .

XbinckytjuhX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 17:51

hopelijk voor je hebben ze hem nog wel recht afgeknipt ! bij ons zit er dus een paardje met een schuin afgeknipte voorpluk ( met happen er uit!) Boos! ...knippe is ook zoo moeilijk he Rolleyes .. en zijn voorpluk + manen waren al zo kort.. Verward
k hoop voor je dat hij weer snel aan groeit ! dit is erg uhh apart gezicht Clown Tong uitsteken

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:19

september 2004
Afbeelding
April 2005
Afbeelding
Nooit aan gekomen met schaar of andere
In 1 schuurloze winter tijd
Bingo heeft nogal last van zomer-exceem Knipoog
Maar zazou had een voorpluk van ongeveer 30cm (ik gok maar hoor!) en dan isdie geknipt geweest en is nu 15cm en groit precies niet meer bij Verdrietig
Ik hoop dat het bij jou paardje ook weer goed bijgroeit ( mooie pony trouwens!)

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-05 22:39

Nou ik hoop zo dat het bij Rhea ook lekker snel aan groeit! Nu is het net een Barbie-paardje Clown