wanneer zijn jullie wel/niet aanwezig bij smid/arts bezoek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

brechje

Re: wanneer zijn jullie wel/niet aanwezig bij smid/arts bezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:54

Ik ben er altijd bij, nu denk ik wel dat het zonder hulp misschien ook wel lukt bij mijn vaste smid, maar Michaela is best wel lastig en erg op mij gericht. Paard voelt zich ook een stuk prettiger als ik er ook bij bent, anders snapt ze er niks van. Stalgenoten kunnen haaar ook niet uit de wei halen om op stal te zetten, dan weet je dat ze losbreekt en de boel op stelten zet. Ben er dus gewoon liever bij, dan weet ik zeker dat ik der niet een km verder in een weiland hoef te vangen.....en bij de dierenarts wil ik natuurlijk altijd weten hoe het met haar gaat, kun je dingen vragen etc. dat hoor ik dan liever persoonlijk, dan via via

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:57

Ik ben er altijd bij.
Vind het wel fijn om te weten wat er nu werkelijk gebeurt, en het is ook wel handig, dat als er vragen van beide partijen zijn, dat die ook werkelijk gesteld kunnen worden.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:16

Met een dierenarts ben ik er 9 van de 10 keer wel bij, aangezien die speciaal komt om te zeggen wat mijn paard mankeerd Knipoog Clown

Met de hoefsmid is dat anders, ik weet wat hij van plan is en meestal zit ik gewoon op school. leuk als ik er bij kan zijn, maar echt nodig vindt ik het niet. Meestal gaat mijn pony tegelijk met die van mijn zus dus dan is zij erbij en geef ik het geld gewoon aan haar enz.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:41

Wat zijn jullie paarden allemaal lastig Verward

Die van mij staat te suffen bij de smid en met de DA voor een enting doet hij ook niet moeilijk, zeker een bijzonder paard...
Als het nou een lastpak was zou ik er ook wel bij zijn, maar ik zie nu echt geen reden om me in allerlei bochten te wringen om bij een routinehandeling aanwezig te kunnen zijn. Als hij echt wat mankeert is het natuurlijk anders.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:43

Ik ben er nooit bij als de hoefsmid komt, of ik moet er op dat moment toevallig zijn. Hij komt altijs 's morgens vroeg, dan zit ik meestal op school. Bij ons op stal houdt de pensioneigenaar bij wanneer welke paarden aan de beurt zijn (ik hou het zelf ook wel bij, daar niet van, maar tis wel makkelijk). Ik vertrouw ze voor 200% en het is eigenlijk nergens voor nodig om er zelf bij te zijn. Als mijn paard gecorrigeerd o.i.d. moet worden, dan doet de smid dat gewoon, daar hoef ik hem niet op te wijzen ofzo. Gaat super!

Wat betreft vee-arts vind ik het een ander verhaal. Ik ben er tot nu toe altijd bij geweest, op één keer na. Toen kon ik er écht niet bij zijn, maar het was wel belangrijk dat er even naar mijn paard gekeken werd. Ik was er liever zelf bij geweest, maar ja... Als de vee-arts op afspraak komt, dan zorg ik er voor dat ik erbij kan zijn. In geval van spoed moet hij gewoon zo snel mogelijk komen, of ik er nou wel of niet ben. Lachen

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:16

Ik probeer de bezoekjes van de smid en de veearts altijd zodanig te plannen dat ik er zelf bij ben. Staan de smid en de veearts ook niet raar van te kijken hier, gebeurd meestal dat de mensen er zelf bij zijn. Mocht het een keer voorkomen dat ik moet werken dan is de stalhouder er....
Moet de veearts speciaal komen voor mijn paard omdat er iets aan de hand is, dus geen enting oid dan zorg ik gewoon dat ik er ben..gelukkig is dit nog niet voorgekomen (klopt nu op hout)

En moet de veearts met spoed komen dan maakt het niet uit of ik er wel of niet ben want dan is het belangrijker dat mijn paard de zorg krijgt die hij nodig heeft en dan kom ik zo snel mogelijk naar stal.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 00:59

ik ben er ook altijd bij.
ook al is paard nummer 1 de makste die je kunt hebben, ik vind dat het een levend wezen is,en dus fijn om te zien wat er zoal met haar wordt uitgespookt Knipoog
paard 2 is een beetje nerveus ( understatement of the year Knipoog ) met hoefsmeden en dierenartsen, dus daar moet ik altijd bijzijn.
arme dierenarts.. als hij de pony in zijn 1tje een spuit zou moeten geven?
krijg medelijden met hem Knipoog

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:28

Altijd, gewoon omdat ik dat prettiger vind.
En neem van mij aan dat ik een heel makkelijk paard heb, de hoefsmid vindt hem voorbeeldig en de v.a. heeft ook nog nooit problemen gehad met hem dus daar hoef ik het niet voor te doen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 07:37

Bij de dierenarts ben ik er eigenlijk altijd bij. Ik vind dit ook gewoon belangrijk omdat ik alle informatie gewoon goed wil doorkrijgen.

Bij de smit wil het nog wel eens voorkomen dat ik moet werken, maar dan is er altijd nog een andere stalgenoot bij. Ik vind het voor mijn smit ook makkelijker werken als ik er bij ben. Niek kan namelijk nog wel eens een darm zijn.

sabje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 08:52

Ik ben er alleen bij als het echt nodig is, bij entingen en hoefsmid niet.
Mijn paard is niet vervelend en vind eigenlijk alles best.

Maar een paar maanden geleden had hij een dik been en afgelopen keer moest er bloed afgenomen worden en dan ben ik er wel bij.
Ik was er alleen toen de 1e keer de hoefsmid kwam voor hem, maar daarna ben ik er eigenlijk niet meer bij geweest.
De staleigenaresse regelt het geld enzo en meestal is de hoefsmid er al vroeg en ik kan niet altijd vrij nemen.
Bij entingen wordt de hele stal gelijk gedaan, dus daar is zij ook bij.

Het hangt echt van de situatie af of ik erbij ben ja of nee.