[POLL] Wat vind je een redelijke prijs voor deze stalling???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie voor deze stalling betalen (lees verhaal)

< 40
11 (18%)
> 40
45 (75%)
anders (schrijf je eigen idee erbij)
4 (6%)

Totaal aantal stemmen: 60

biancavw1989

Re: [POLL] Wat vind je een redelijke prijs voor deze stallin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 18:43

haaaajjj,,,
ik ga binnenkort ook op een boederij staan,,
maar ik moet 80euro stallingskosten betalen ( in de zomer kan ik dan mn paard op de weizetten dat kost niks extra's)
maar dan moet ik wel zelf voor stro en biks zorgen ( stro is 1,25 per baal bij ons) en biks betaal je voor de basisbrok ongeveer 6,80 per 25 kilo ( voor een paard heb je dus ong 5 zakken per maand nodig ) maar alles bijelkaar kom je dan ongeveer op 120 euro per maand kwijt..
maar wij hebben dan ook een buitenbak.. en spuitplaats..
maarr heel veel suc6 met je toekomstige fjord..
groetjes
bianca

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 18:55

biancavw1989 schreef:
maarr heel veel suc6 met je toekomstige fjord..
groetjes
bianca

cissie schreef:
Veel succes met je toekomstige fjord!!
Bedankt!

Bedankt voor jullie reacties! OK dan!

xxx

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 11:17

In mijn vorige doe-en-koop-het-zelf-stal Haha! Boxen van 3 * 4 Daar had ik ze ruim in het stro staan, 3 balen per week, afgerond 7,50 per week. Dus 30 euro per maand. Kuilgras 7,50 per maand. Bix 0,25 per kg. voor redelijke onderhoudsbrok.
Dus zeg maar 37,50 per maand hooi/stro
bix afhankelijk van hoeveel die het paard krijgt.
Dan nog het water, +/- 25 euro per jaar, dus 2 euro per maand.
Stroom, voor licht en evt. andere dingen zoals een radio moet je even navragen, ook ivm. stroom op het weiland (schriklint). Onderhoud aan de box en van het weiland. Reken gem. maar op zo'n 70 á 80 euro incl. bix...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:15

Wij hadden op stal iemand met een shetlander ( waar wel aan verdient werd ) die betaalde 50 euro per maand. Excl voer/hooi en stro etc. Wel had ie een stal..meerdere weilanden een schuilstal in 1 van de weilanden en een buitenbak. En aan de rand van het bos'. Opzich vond ik dat al goedkoop ( woon ook in een vrij dure omgeving )

ook hebben we mensen gehad met grotere pony;s ( fjord ijslander ) die betaalde 100 euro per maand voor hetzelffe. Maar die gebruikten de buitenbak dus weer vaker ( en werd aan verdiend, was geen familie ofzo )

ik denk dat als het je familie is dat ze niet aan je willen verdienen. Ik denk dat je dan gewoon de onderhouds kosten moet betalen qua voer/mest afhaal etc. Maar ik denk dat je dan wel boven de 40 euro per maand uit komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 12:52

Ik verwacht dat je fjord het grootste gedeelte van het jaar buiten zal staan, toch?

Hooien zullen je oom en tante toch wel zelf doen met zoveel land? Ik geloof dat pakken persen iets van 50 cent per pak kost en als je een vast stukje wei krijgt, zodat hij zich niet kapoteet, kost dat toch niet zoveel?

Koop je een groot pak stro voor in de winter als je hem s' nachts binnen moet zetten. Een zak wortels en een zak muesli.

Ik zou hem lekker van het gras laten leven en alleen in de winter wat bijvoeren. Ik neem aan dat je geen zware dressuur met hem gaat doen?

Als je oom het goed vind dat je pony daar komt te staan zal hij heus geen extra geld gaan vragen dat het kost.

lisaschokker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 18:21

Hey,

russel schreef:
Ik verwacht dat je fjord het grootste gedeelte van het jaar buiten zal staan, toch?Hooien zullen je oom en tante toch wel zelf doen met zoveel land? Ik neem aan dat je geen zware dressuur met hem gaat doen?Als je oom het goed vind dat je pony daar komt te staan zal hij heus geen extra geld gaan vragen dat het kost.

Ja, het grootste gedeelte van het jaar. Alleen in de winter niet (omdat het land dan weer 'tot rust' moet komen, omdat er dan het hele jaar door 3 pony's op gelopen hebben).
Ja, hooi komt van hun eigen land.
Nee, gewoon beetje dressuren enzo.

xxx

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 19:43

Ik zou er 50 euro voor betalen en dan als je van de buren in hun bak mag rijden beloven je paard zijn drollen er uit te halen en bijvoorbeeld dan nog 20 euro per maand aan de buren betalen