hoe kom ik snel aan een eigen paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Prulleke

Re: help me alsjeblieft! spoed!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 10:50

Ylana schreef:
Je bent nieuw hier dus je kan dat ook nog niet weten, maar wanner je op bokt verteld dat je een eigen paard wil kopen en je het maar € 320,- kan je dit soort reacties verwachten.
Ik denk dat bokt te veel mensen hebben gezien waar het bij fout ging en hun paarje weer moeten verkopen of naar de slager moeten brengen omdat ze simpelweg geen geld meer hadden voor het verzorgen ervan
Ik kan je helaas geen ideeën geven hoe je aan meer geld moet komen, ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen!!!

Sorry Ylana, moet toch ff iets aan je kwijt.
Jouw antwoord op de vraag van Kusj vind ik prima maar ik zet een heel groot ??? jouw onderschrift. Waar sláát dit op?
Kusj is 15 jaar en ik neem aan dat zij nog lang geen man heeft en ik vind dat deze "praat" niet op Bokt thuishoort.

Ylana

Re: help me alsjeblieft! spoed!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 11:25

Prulleke schreef:
Ylana schreef:
Je bent nieuw hier dus je kan dat ook nog niet weten, maar wanner je op bokt verteld dat je een eigen paard wil kopen en je het maar € 320,- kan je dit soort reacties verwachten.
Ik denk dat bokt te veel mensen hebben gezien waar het bij fout ging en hun paarje weer moeten verkopen of naar de slager moeten brengen omdat ze simpelweg geen geld meer hadden voor het verzorgen ervan
Ik kan je helaas geen ideeën geven hoe je aan meer geld moet komen, ik kan me alleen maar aansluiten bij de anderen!!!

Sorry Ylana, moet toch ff iets aan je kwijt.
Jouw antwoord op de vraag van Kusj vind ik prima maar ik zet een heel groot
???
jouw onderschrift. Waar sláát dit op?
Kusj is 15 jaar en ik neem aan dat zij nog lang geen man heeft en ik vind dat deze "praat" niet op Bokt thuishoort.

Mijn onderschrift slaat op mij en niemand anders.
Die staat er altijd, op welk bericht ik ook antwoord.
Jij vindt dat deze "praat" niet op bokt thuis hoort, maar wie ben jij dan??!!
Sorry hoor, maar dit is mijn onderschrift, daar heb jij helemaal niets mee te maken!
Er is op bokt ook een sex topic als ik het goed heb, en dat mag wel?!?
Zolang ik sex nog niet hebt vervangen voor iets véél groffers, vindt ik het weel mee vallen met dit soort "praat".
En de volgende keer dat je een probleem hebt met mijn onderschrift, kan je dat ook per pb doen. Dan kan ik jou per pb uitleggen dat je er nog stééds niets mee te maken hebt!

Anoniem

Re: hoe kom ik snel aan een eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:31

Ylana Bloos! bied jij je zelf aan dan???

Je moet het zelf weten hoor, maar kan mij voorstellen dat het raar overkomt.
Het is maar hoe je het interpreteert, maar op die manier kun je ook sparen voor een paard, of bedoelde je dat niet...... Clown

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:38

Ik zou wachten tot je je school afgemaakt hebt en een baan hebt. Ik heb ook pas op mijn 24e een eigen paard gekocht, tot die tijd heb ik heel veel plezier gehad met mijn verzorgpony's en paarden Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:40

Ik heb al vele verschillende soorten onderschriften gehad.
Wanneer ik mijn onderschrift verander veranderd het mee in alle topic's waar ik op/in gereageerd heb/had.
Over drie weken staat er hoogstwaarschijnlijk weer een andere.
Tot die tijd lezen de gene, die blijbaar een probleem hebben met mijn onderschrift, hem maar niet!
En zoals ik al eerder geschreven heb slaat mijn onderschrift níet op dit topic! Hij staat er altijd, bij élk topic.

En nu on-topic.

Ts, de enige echte manier om aan geld te kopen is er gewoon voor te werken.
Maar bedenk je, wanneer je een paard gekocht heb, dan beginnen de kosten pas.

hardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:41

Mijn tip naar jou toe is dat je beter eerst je school af kan maken om te zorgen dat je zo een goede baan kunt vinden.

Als je een goede baan hebt en dus elke maand een vast inkomen hebt kan je vast een paard onderhouden. Dat onderhouden is het probleem hier natuurlijk. Een paard kopen kan iedereen. De een spaart er voor (de een weer langer als de ander natuurlijk) en een ander sluit er misschien een lening voor af (niet mijn voorkeur), maar het probleem is de onderhoud en dat is iets waar veel mensen zich in vergissen. Je kunt het jezelf natuurlijk zo duur maken als jezelf wilt, maar je hebt gewoonweg tocht altijd kosten die steeds terug komen. Dan hebben we het natuurlijk ook nog niet gehad over kosten die op je pad kunnen komen als het paard wat gaat mankeren.
Ik heb samen met mijn zus een paard, hebben allebei een vaste baan en moet gewoonweg toegeven dat ik blij ben dat ik het paard samen met mijn zus onderhoud.

Wat ik dus al zei: Maak lekker je school af en neem dan tot die tijd een verzorgspaard. Zo heb je toch iets wat je een beetje van jezelf kan beschouwen en doe je ook heel veel ervaring op.

Succes!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:43

russel schreef:
Ylana Bloos! bied jij je zelf aan dan???

Je moet het zelf weten hoor, maar kan mij voorstellen dat het raar overkomt.
Het is maar hoe je het interpreteert, maar op die manier kun je ook sparen voor een paard, of bedoelde je dat niet...... Clown

Jeetje, wat doen jullie moeilijk over een onderschrift zeg Afbeelding een onderschrift is toch persoonlijk? Dat heeft toch helemaal niks met de reacties die je op topics geeft te maken?? Ik vind haar onderschrift juist wel grappig en zo is het volgens mij ook bedoeld Afbeelding

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:50

Héhé, eindelijk iemand die het snapt!!!
Ik had bokt toch wel wat snuggerder ingeschat!
Bedankt Mexx.

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:00

Ja ik denk dat eerst je school afmaken ook wel een goede tip is. Maar waarom wil je niet leasen? Je hebt dan misschien wel niet het gevoel dat het helemaal jouw paard is, maar misschien kun je zo is kijken hoever je komt. Ik denk niet dat het erg opschiet zo......
Een vriendin van mij had precies dezelfde droom als jij, zij had ook niet genoeg geld.... Maar zij is eerst gaan verzorgen en steeds wat geld opzij zetten voor als er een pony/paard komt. Nu is ze 17 en heeft ze het geld en heeft ze een prachtig paard gekocht. Zij wilde toen ze nog geen paard had, ook geen leasepaard. Ze heeft het toen toch gedaan. En behalve dat ze er heel veel van geleerd heeft, vond ze die tijd wel leuk.
Nou ben jij mijn vriendin niet. Maar misschien is leasen dan toch de enige oplossing.

Veel succes ermee!

p.s. Dat over dat onderschrift hè...... Slaat natuurlijk nergens op! Ze mag toch zelf weten wat ze er neerzet? En zoals Mexx al zei..... het is persoonlijk! Dus laten we het hier lekker over paarden hebben en Back on Topic Vingers aflikken!!!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:05

Hihihihih, Ylana doet niemand kwaad met dat onderschrift, ze jaagt alleen haar man op stang, hihihi!

Nou meisje even over het kopen van een paard, net als iedereen zegt: Heel hard werken voor je geld!
Betalen je ouders de rest dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 13:07

De enige manier om een paard te kunnen kopen (en dat is helemaal nog niet duur) maar vooral te kunnen bekostigen is heel veel werken.
Elke zaterdag, elke vrij uur na school.
Niks stadten met vriendinnen.
Niks uitslapen op zaterdag.
Geld bewaren voor je paard, dus geen luxe spullen als make-up, duur uitgaan enz.
En dan nog flink wat reserve zhter de hand hebben voor als hij een dure da rekening krijgt, een ander zadel moet omdat de huidige zijn rug kapot maakt enz enz.

Krijg je dat voor elkaar en heb je dat er allemaal voor over (de komende x jaren) dan kun je gaan denken aan een eigen paard Lachen
Zoniet, zou ik lekker een verzorgpaard nemen. Ja
Dan heb je die hoge kosten niet.
En ik weet het, dat een eigen paard een grote droom is, die heb ik zelf ook gehad totdat ik 23 was Lachen

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 14:39

tja ik ga erin mee dat je keihard zult moeten werken. Van het geld wat je nu hebt kun je pas een 2ehands zadel en hoofdstelletje kopen.
Succes iig!

Hester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:11

Goed. Deze vraag zou ik ook gesteld hebben, toen ik 15 was. Dus, om te beginnen, wil ik je even complimenteren met je doorzettingsvermogen.

En ik heb ook 'n gouden tip voor je. Er is hierboven al gezegd dat je verschillende stalling-prijzen hebt. Vraag eens rond wat bij jou in de buurt de prijzen zijn. En weeg dan af op welke stal je dan zou willen gaan staan.

Dan neem je de prijs van die stal, en daar reken je zo'n 50 euro bij op (voor ontwormen, nieuwe snoepjes, dat soort dingen) (als 't voer niet inclusief is, bekijk je hoeveel je uit zal gaan geven aan voer, en dat tel je er ook bij op).

Stel nou dat je op 150 euro per maand uitkomt. Dan leg je elke maand 150 euro opzij (zet 't op 'n spaarrekening, dan gaat 't nog wat sneller Knipoog). Net zolang tot je genoeg geld hebt om het paard te kopen.

Zo weet je ook al van te voren of je 't qua onderhoud zal gaan redden. Kun je niet elke maand het bedrag waar je op uitkomt bij elkaar krijgen? Kijk dan of je 't bedrag nog iets kan laten zakken (goedkopere stal dus). Komt je pony dan nog op een stal waar je denkt dat ie gelukkig zal zijn? Heeft de stal dan bijvoorbeeld nog steeds weidegang? Dan kijk je of je dat wel maandelijks bij elkaar kan krijgen.
Lukt ook dat niet? Of vind je de goedkopere stal helemaal niets voor je paardje? Dan komt er van 'n paard kopen alleen maar verdriet.

(Dit is geloof ik een tip van 'n medebokker, jaren geleden. Ik heb 'm altijd onthouden, maar even voor de duidelijkheid, copyright behoort tot die bokker Knipoog )

Oohw, en de lotto-tips: voor kansspellen moet je minstens 18 zijn, volgens de wet. Daarvoor mag je er niet aan meedoen Haha! .

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:58

@clitia: jij hebt tenminste een zinnige opmerking..(ofwel die mede bokker) OK dan! hier heeft ze wat aan.(en met haar alle meiden/jongens van rond die leeftijd die een eigen paardje willen kopen!!)

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:20

Ja Wat een super tip zeg Clitia! Echt heel verstandig, ik denk dat ik die tip ook maar ga gebruiken tegen de tijd dat ik toe ben aan een eigen paard!!

biancavw1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:09

haaaajjj,,
ik snap best dat je een eigenpaard wil (ik ben nu ook 15) en heb ook een tijdje willen sparen voor een eigenpaard en wou ook gaan werken enzow.. maar je moet ook rekening mee houden dat als je werk heb dat je ook nog ontslagen kan worden en dat je het werk wel vol moet kunnen houden en dat je nog genoeg tijd heb voor eenpaardje..

is het geen optie om misschien samen met iemand een paard te kopen dan zijn de kosten door de helft en heb je ook meer tijd voor een baantje dan als je elke dag een paard moet doen wnt die heeft natuurlijk ook gewoon beweging nodig:$

en ik heb ook een tijdje een lease paard gehad bij een boer die normaal niks met zn paard deed en dat was alswaren egt mijn eigenpaard want die boer deed er gewoon niks mee en kon zolang en zo vaak ik zelf wilde rijden op der zolang ik maar goed voor het beesiej zorgde..

en raad je aan om heel vaak bij je ouders te zeuren Clown mij is het na 9 jaar ook eindelijk gelukt... ( heb wel de regeling gemaakt dat ik de kleine dingentjes enzow zelf betaal...

maar heel veel suc6 iniedergeval...
groetjes bianca

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:15

Die tip van elke maand een x bedrag sparen wat je denkt per maand kwijt je zijn aan je paard heb ik ook gevolgd. En tada, nu ben ik op het punt dat ik een paard ga kopen. En ik weet nu ook zeker datik hem kan onderhouden.
(Ben trouwens wel 22 jaar oud en heb een vaste baan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:15

Idd een heel goede tip
Die moeten we onthouden Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:19

de loterij winnen....

als je paard ziek word, ben je binnen 1 maand zo 500 euro kwijt......
meestal meer zelfs.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:07

Op zich wel een goede tip, maar hou je dan wel rekening met alle onkosten? Ik bedoel je hebt ook nog de smid. En als je paardje eens ziek wordt? Tenslotte heeft elk paard wel eens wat. Als je de vaste kosten elke maand net op kan hoesten en hij wordt een keertje ziek/kreupel of wat dan ook, kun je dat dan nog betalen? Of kun je dan een regeling treffen met je ouders ofzo dat ze het bijv. voorschieten? Ik bedoel, ik ken ook iemand wiens paard echt belachelijk lange hoeven had (hij liep inmiddels op z'n ballen) en dat hij niet naar de smid ging, omdat ze daar toen even geen geld voor had. Tja, ik vind dat niet normaal, want jij neemt de verantwoordelijkheid van een levend wezen op je en dat weet je van tevoren.

Zorg dus dat je van tevoren echt alles overweegt...

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 21:27

Een paard hebben maar elke maand op het randje van de financiele afgrond zitten is ook niet leuk. Lijkt mij in ieder geval bepaald niet ontspannend werken!

Om met m'n vader te spreken - moet je goed je best doen op school zodat je later een goede baan kan krijgen en een paard kan kopen!
Ik had mazzel; pa werd zelf aangestoken met het paardenvirus...

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:02

Ik ben nu 20 en heb een eigen pony vanaf mn 9e. Die eerste is dan ook betaald door mijn famillie en tot mijn 18e onderhouden daardoor. Op mijn 18e heb ik mijn eerste eigen pony helemaal zelf gekocht en sindsdien onderhoud ik er dus 2 (ondertussen wel weer gewisseld van paard Tong uitsteken) Ik werk nu, maar als ik weer naar school zou gaan zou ik waarschijnlijk niet eens genoeg geld hebben om ze te onderhouden dus voor mij geen school meer. En tja al mijn vrienden gaan vaak stappen, naar feesten etc. en ik zit gewoon vaker thuis vanwege de paarden. Ik zou alleen een eigen paard kopen als je ouders er ook achter staan en je financieel willen steunen.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:10

Eigen paard hebben is zwaar *jaja echt waar* Ik heb het geluk gehad dat ik altijd goede baantjes heb gehad om mijn paarden te onderhouden en daarnaast vaak ook heel goedkoop kon blijven staan. Ik heb op dit moment mijn veestapel weer aangevuld tot 2 shetlanders en 2 grote, maar 3 ervan heb ik gratis gekregen (dat scheelt een boel) en deze staan ook samen op stal die ik per maand voor een prikkie kan huren *wink* Ik ben aan Michaela ongeveer het dubbele per maand kwijt in der uppie. Maar ik kan het betalen! Maar het enigste wat je kunt doen is heel hard werken, vakantiebaantje nemen....krantenwijkje erbij etc.
Ik leg elke maand een bedrag per paard opzij, meer dan ik aan ze kwijt ben, maar als ik een keer DA extra heb of toch een andere stalling nodig heb> heb ik gewoon een back-up!
Daarnaast moet je ook steun van je ouders hebben om met paarden te beginnen, ik heb dat zelf niet gehad helaas. Maar heb de laastste tijd wel hulp van mijn moeder, omdat ik door ziekte niet alles alleen kon doen. Ze koopt nu tegenwoordig wel wat dingen voor de paarden die ik nodig heb *erg handig!*
Veel suc6 in iedergeval!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 22:47

Alacairion schreef:
als je paard ziek word, ben je binnen 1 maand zo 500 euro kwijt......
meestal meer zelfs.

Wat dacht je van binnen 2 uur 5000 euro, en je paard??? Verdrietig

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:31

fresco schreef:
Hihihihih, Ylana doet niemand kwaad met dat onderschrift, ze jaagt alleen haar man op stang, hihihi

Boh... Ik weet dat het offtopic is, maar wat een gezeur over een onderschrift!!.. Ik had Ylana's onderschrift al gezien in een andere topic, en ik neem aan dat het grappig bedoeld is, tenminste zo vind ik het over komen!.. Als je toch nog niet eens zelf mag weten wel onderschrift je neemt.... Ook nog grappig bedoeld...

Verder, ik heb nu een shetlander, mijn paard komt volgende maand, en die kost al geld zat... en dan heb ik een wei met stal waar ie gratis mag staan... Maar dan moet ie nog bekapt worden, eten, ingeent worden en ontwormd worden... Om maar niet te spreken van de kosten van de veearts als er iets extra's is... Wat je natuurlijk nooit hoopt, maar je moet er altijd rekening mee houden!.. Ik denk dat een lease- of verzorgpaard veel verstandiger is.. Op die leeftijd beviel mij dat supergoed in elk geval!