Echt zo erg? (paardenmarkt)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Echt zo erg? (paardenmarkt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:48

De markt hier in Utrecht is idd gruwelijk... Misselijk

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 23:54

O ja? Vertel es Qulli........

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 00:05

De naam is Quellian, Quell voor bekenden Clown

Anderhalf jaar geleden ging ik elke maandagochtend...

Paarden vol met wonden, droes, teken, ECHT kapotte hoeven, gewoon heel sneu, zo mag je gewoonweg niet met dieren omgaan...

Had me steeds zó voorgenomen om er niets mee vandaan te nemen, dat je je handen daar niet aan moet branden. We hebben er toch een keer een Welsh merrie vandaan gehaald, laten keuren door de DA en was allemaal prima.

Er zal vast prima spul tussenzitten, maar er staan voor merendeel paarden waarvan ik vind dat de eigenaar zich mag schamen!! Boos!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:14

droes?
Lijkt me toch onmogelijk, ze worden daar toch gecontroleerd door een veearts?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:18

Natasha schreef:
droes?
Lijkt me toch onmogelijk, ze worden daar toch gecontroleerd door een veearts?

Whahaha, nou nee hoor Haha!

Veulens met gaten onder hun keel waar het bloed en pus uitloopt. Lijkt me toch duidelijk droes Knipoog

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 21:20

Tja, ik heb het nooit gezien.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:34

Natasha schreef:
Tja, ik heb het nooit gezien.

Moet je een keer in het najaar komen, als de markt vol staat met veulens Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:55

Parouska die foto van dat paard met zijn been over de stang.

Dat heeft toch niks met een paardenmarkt te maken. Dat gebeurt meer buiten de markten om dan op de markten helaas zijn er nog steeds mensen die niet snappen hoe je een paard moet vervoeren.

De markt in Utrecht valt ook wel mee. Ik heb daar maar 1 keer een paard zien staan die niet goed was en die was plat gespoten verder heb ik daar nog nooit rare dingen gezien.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:23

..ik ga er echt niet naar toe..ik weet niet wat ik te zien krijgt,ik weet niet of het mee valt..ik weet niet of het tegen valt....maar mij zie je er niet, waarom niet..stel dat het tegenvalt???...ik sla helemaal op hol!(om in de termen te blijven Knipoog..en tja, het kan ook meevallen...maar ik mis er niets aan om niet te gaan, hoef geen paard te kopen dus wat zou ik er doen?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:35

Er zijn mensen en mensen... sommige zien in hun paard alleen de slachtwaarde in vlees, andere de slachtwaarde in uiterlijke vertoning (want wat heb je tenslotte aan een uitgemergeld paard wat niet kan staan). Het gaat er harder aan toe... maarrrr: er zijn mensen die gewoon wel aan de richtlijn houden, hun koopwaar goed vervoeren. Tuurlijk gebeuren er zulke dingen... nu ook nog

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:41

Ik ben twee keer naar een paardenmarkt geweest en het viel me om eerlijk te zijn heel erg mee.Er waren wel wat magere paarden oid.Maar niks was eigelijk erg schrikbaarend oid..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:46

meestal maak je het in en uitladen trouwens niet eens mee... Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:21

Hermesdeux schreef:
meestal maak je het in en uitladen trouwens niet eens mee... Lachen

Het inladen wel, als je wat langer blijft hangen Knipoog

In Utrecht gaan de eerste paarden rond 9 uur op de wagen en das sneu... Ach gut (dan heb ik het over de slachtpaarden).

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:11

ik kom al van kleins af aan op paardenmarkten. maar heb niet egt vaak van die mishandelingen gezien.
je ziet weleens magere of zieke paarden staan enzo .
ik heb maar 2 keer in velen jaren gezien dat er een paard word geslagen ofzo. maar dat gebeurt niet alleen op paardenmarten maar ook genoeg op pension stallen.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-05 17:53

denice schreef:
ik boezoek regelmatig paardenmarktern, en natuurlijk staan er ook wel eens minder gezonde paarden bij of paarden die nodig bekapt moeten worden, maar wonden of mishandeling kom je er nooit tegen!

ik ben zelf 1 keer naar een paardenmakrktje geweest , viel me allemaal wel mee , het beeld wat ik van verhalen te horen kreeg was overdreven, of alleen het slechte. maar zeker en dan ook zeker wel wonden hoor!
ik zag een jong paardje staan , leek op een fries... met 1 heel erg dik been ik liep er langs en zag wat zwarte druppels op de hoef. dus ik geinde nog wat naar een vriendin van mij , hahahah kijk nou dta paard is geverft... keek ik wat beter zag ik een diepe wond DIE ZWART GEVERFT WAS ZODAT HET MINDER OP ZOU VALLEN!
om misselijk van te worden echt waar. het haar zag er uit als dat van een super bezweet paard en net iets anders zwart dan de rest van het paard en je kan me niet vertellen dat het toevallig vuil was of zo want het onderbeen was duidelijk zwart geverft en was iets uitgelopen op de hoef.
ik heb er ook echt leuke en mooie paarden bij zijn staan , maar dat zullen paarden zijn van een handelaar die wel hart heeft voor zijn producten.

nog even over de site , je ziet er ook de datums bij staan en het zijn er steeds ongeveer 3 a 4 per datum, hoeveel paarden staan er op zo'n paarden markt???????? nou geen 10 in ieder geval....
het wordt allemaal iet wat opgeblazen , nu is het net alsof ALLE paarden bij handelaren slecht verzorgt worden en mishandelt, en dit is zeker niet zo
wat niet weg neemt dat het VRESELIJK is wat er met die wel mishandelde, zieke diertjes gebeurt!