Ik heb gestemd voor een ruin. Ik heb onlangs een nieuw paard gekocht en eerlijk gezegd niet eens gekeken/gezocht naar merries. Ik ben niet zo'n merrie-type. Ik vind ruinen evenwichtiger dan merries.
ik ken namelijk een paar merrie's en vind toch dat ze soms best vervelend kunnen zijn, hebben meer een eigen wil ruintjes daarin tegen geven zich makkelijker over, vind ik
dit geld natuurlijk niet voor elk paard je kunt er ook altijd wel een moeilijk ruintje tussen hebben, maar ga toch wel voor de ruin
Een ruin is veel liever. Maar om te rijden maakt het mij niet zoveel uit. Ik heb een ruin en een merrie, en de merrie is gewoon keigaaf om te rijden (ok, soms is het een trutje, maar de ruin kan zich soms ook wel eens misdragen).
bij die van mij heb ik er weinig last van.. je merkt wel dat ze hengstig is maar ze zal geen rare dingen doen. vind het alleen minder leuk als ik dan haar buik borstel voor de rest, ook met rijden, doet ze heel normaal
Het maakt mij niks uit,ruinen zijn constanter maar merries vaak gevoeliger..het liefst heb ik een combi van beiden en wat dat dan is..dat maakt niet uit..
ik denk dat ik liever een merrie zou willen hebben met goed papier als er dan iets mee in de sport mee zou gebeuren blessure van een jaar kun je er nog als fokmerrie gebruiken
Maakt me niet zo veel meer uit. Al had ik hier een half jaar geleden MERRIE op geantwoord. Mijn merrie was een geweldig paardje, af en toe wat irritant tijdens de hengstigheid, maar haar fijne karakter en heerlijke gangen maakte dat dubbel en dwars goed. Nu rij ik sinds kort regelmatig op een ruin, en dat is toch ook een heerlijke stoere bink!! Als ik binnenkort ga kijken voor een nieuw paard dan heb ik zowel interesse in merries als ruinen... al zal ik een mooie donkerbruin-zwarte merrie wel niet kunnen weerstaan