hallo ik heb mijn paard al 20 jaar waarvan hij 19 slaat tegen de deur ,zelfs midden in de nacht , slaan, water gooien, schrikdraad .Negeren niets helpt hij doet het nog steeds vannacht heb ik weer vanaf 3 uur opgezetenhet is zo irritant gedrag
Corelli
Geplaatst: 15-12-13 09:48
Dit is stereotiep gedrag dat veroorzaakt wordt doordat je paard iets fundamenteels mist in zijn leven, of doordat het zo is geweest en hij het gewend is geraakt om te doen, waardoor hij het nog steeds doet, ookal zijn de omstandigheden nu verbeterd
Afleren is het vrees ik te laat voor. Wat je wel kunt doen(mocht de mogelijkheid er voor zijn) rubber tegen de wand te plaatsen. Zo hoor jij niet meer dat hij tegen de wand slaat en het is minder schadelijk voor zijn benen.
Ik ken er eentje die her alleen doet als het voerluik open staat. Als hij Dan schopt maakt dat lawaai en datvind hij geweldig. Als het dicht is kleppert het niet,en dan is er dus niets aan. Probeer eens,je weet maar nooit.
fjordnina
Geplaatst: 15-12-13 10:27
Je kunt ook de staldeur er helemaal uit halen en gaan werken met een lint of koordafsluiting. Probeer wel uit te vinden waar het gedrag vandaan komt, zodat je kunt gaan werken aan een lange termijn oplossing.