silvester schreef:Na alle goede verhalen wil ik toch melden dat ik ook wel minder goede verhalen heb gehoord. Paarden kunnen ook er erg tegen gaan vechten voordat ze uiteindelijk op de grond liggen. Het is maar net of je dit dan wilt zien/meemaken.
Wat mij ook vreselijk lijkt is dat je paard daarna met de grijper beetgepakt wordt en in de vrachtwagen tussen alle andere kadavers gegooid wordt.
<knip>
Verhalen gehoord...... Vreselijk lijken.......... Zo weet ik er ook nog wel een paar.
Even wat feiten: Paarden die tegen de verdoving vechten hebben gewoon te weinig verdoving gekregen. Alleen een k*tdierenarts die op persoonlijk geldelijk gewin uit is, doet zoiets (verzin ik niet, uitspraak van mijn dierenarts). Ook de verhalen over stuiptrekkingen komen voort uit onvoldoende gebruikte stoffen.
Bij het ophalen hoef je niet bij te zijn, dus hoef je het ook niet te zien.
Mijn paard is twee jaar geleden ingeslapen. Kosten 85 euro dierenarts en 18 euro Rendac.
Het proces verloopt snel en beheerst, mits je een kundig dierenarts hebt.
Eerst een verdoving, daarna een spierverslapper, zodat ze gaan liggen. Een goede dierenarts begeleid het paard daarin, zodat het paard rustig gaat liggen. Het paard "slaapt" dan al en heeft weinig tot geen idee meer van z'n omgeving. Daarna krijgen ze de laatste spuit en zakken ze steeds verder weg, totdat het hart ermee ophoudt. Het hele proces duurt ongeveer 10 minuten.
Spreek te voren duidelijk af met je dierenarts dat je geen nare bijverschijnselen wenst en dat geld geen rol speelt. Mijn dierenarts gaf aan dat het inderdaad goedkoper had gekund, maar omdat het hart van mijn paard niet helemaal 100% was, wilde hij geen risico's en heeft hij een forse overdosis verdoving en spierverslapper gebruikt.
Moet er persoonlijk niet aan denken om mijn paard naar de slager te brengen... Kreeg kippevel toen ik je verhaal las....