Hoeveel vragen aan bijrijdster?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Hoeveel vragen aan bijrijdster?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:44

Ik zou eerder de eis stellen dat je bijrijder les neemt. Ook al lijkt het zo goed in het begin, het is toch jouw pony die je zelf ook aan het bijschaven bent.
Door de les te verplichten (om de week ofzo) kun je beter garanderen dat er goed met je pony wordt omgegaan, en niet al jouw werk ineens verprutst wordt.

Het argument dat spullen duur zijn, is onzin, je nodigt zelf de mensen uit om op jouw paard te rijden en jouw spullen te gebruiken.
Ook de vergelijking met een manege is onzin.

_Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:49

wendytjeG schreef:
Ik zou eerder de eis stellen dat je bijrijder les neemt. Ook al lijkt het zo goed in het begin, het is toch jouw pony die je zelf ook aan het bijschaven bent.
Door de les te verplichten (om de week ofzo) kun je beter garanderen dat er goed met je pony wordt omgegaan, en niet al jouw werk ineens verprutst wordt.

Het argument dat spullen duur zijn, is onzin, je nodigt zelf de mensen uit om op jouw paard te rijden en jouw spullen te gebruiken.

toppie! Dan wel van dezelfde instructrice/instructeur als jij natuurlijk! Waarschijnlijk kom je dan ook zo rond de 30-40 euro uit

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:53

Hehe, in mijn eigen geval wel ja Lachen

Ik heb om de week les, a 15 euro per les Lachen

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:56

Mijn bijrijdster betaald 50 euro voor 2x in de week, ze neemt dan ook nog iedere week privé les bij mijn eigen instructrice maar die kosten zijn voor haar.

Met mijn paard kan/mag ze alleen in de bak rijden, naar buiten gaat gewoon niet, té gevaarlijk nog. Ze hoeft verder niet te mesten/voeren enzo dat wordt allemaal gedaan. Dus puur alleen de verzorging en het rijden van het paard.

En idd, ga eens kijken wat een manegeles tegenwoordig kost, dan mag je alleen een uurtje achter elkaar door de bak heen hobbelen en elke week een ander paard. Een bijrijdster heeft ook de kans om wat op de bouwen met het paard en qua niveau omhoog te gaan met rijden, ik denk dat 50 euro daarom een keurig bedrag is !

Ik ben trouwens heel blij met mijn bijrijdster !

suc-6 ermee.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:59

Ik zou het gewoon met de bijrijder het er over hebben. Hoeveel zij mee zou kunnen betalen. Dat jullie gewoon samen een bedrag afspreken in overleg!

Minou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:26

wendytjeG schreef:

Oh is dat onzin, geloof niet dat jij een idee hebt van wat spullen kosten, en zeker het vergelijk met manege is goed daar betaal je namelijk veel meer!!
Ik vraag van mijn bijrijdster namelijk 15 euro per maand en de afspraken die ik al eerder heb genoemd. Ik nodig niemand uit, ik geef iemand de kans om te rijden voor minder geld!
Dat ik hiermee mijn paarden een plezier doe want ze hebben meer beweging is voor mij en mijn arabiertjes een voordeel, maar daar heb je ook alles meegehad.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 21:35

@ wendytjeG: Ik heb zelf ook niet heel vaak les, ook maar zo'n één keer per twee weken. Bovendien rijdt ik geen wedstrijden ofzo, dus het is voor mij niet heel belangrijk dat ze goed rijdt. Het gaat mij er om dat ze mijn paard niet in de weg zit, en dat ik niet op een negatieve manier merk dat zij gereden heeft. Ik ben trouwens zelf waarschijnlijk ook regelmatig aanwezig wanneer zij er is, dus dan kan ik haar eventueel ook helpen.

Ik heb overlegd met het meisje wat vrijdag komt kijken, en we zijn tot een mooi bedrage gekomen. Nu nog hopen dat het klikt, maar heb haar nu een aantal keer gesproken via msn en geloof dat het wel goed komt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:43

ik heb een nu 8,5 mnd zwangere bijna 5jr appaloosa merrie en heb een bijrijdster die 90 euro [helft stalgeld] meebetaald
daar komt ze 3 x p/w voor rijden.
meestal lekker buiten en soms in de bak.
op deze 3 dagen is het haar pony,en is de verzorging ,het mesten, voor haar.

ook deelt ze de smid kosten!

dat is heel normaal,zij weet wat het kost om een paard te onderhouden en kan er zelf geen 1 kopen.
zij vindt deze bijdrage dan ook heel normaal.

de verzekering en dierenarts kosten zijn voor mij ,net als het tuigage.

en nu ze hoogdrachtig is rijden we minder maar de kosten blijven hetzelfde.

het verhaal van ;dat je blij moet zijn dat je iemand kan vinden is grote onzin!!
waar kan je een paard als eigen beschouden? nergens toch?

op een manege betaal je zo`n 15 a 20 euro per les [50 min netto rijtijd]
en je krijgt dan elke x een paard aangewezen,en nu kan je vrij rijden zolang je wilt.
en je bent dan 7,5 euro per dag kwijt.

bij mij in de buurt zijn er heel veel meebetalende bijrijdsters !

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:45

Minou schreef:
Hay Denz,

Ik weet dat het heel moeilijk is om iemand te vinden, maar als die persoon iets moet bijdrage omdat hij/zijn jou spullen gebruikt (die daar ook van slijten!) is dat niet zo gek. Wie moet immers voor de kosten opdraaien als er iets door slijtage kapot gaat. Bij ons is wel de regel als iets door schuld van ruiter kapot gaat betaald de vernieler en niet de eigenaar, of de eigenaar moet het al zelf hebben gedaan. Zo had ik laatst een meisje die een sigaret opstak tijdens buiten rijden, zij liet de teugel gewoon los en mijn paard trapte erop gevolg hele hoofdstel naar de knoppen. Zij heeft me een nieuw hoofdstel moeten kopen, ik ben daar heel simpel in. Daar bij komt dat ik alles betaal; dierenarts, hoefsmid, ontwormingspasta, entingen. En ik breng mijn bijrijder met de trailer overal naartoe, ze hoeft me alleen de helft van de benzine te betalen. Dus ik vind dat ik genoeg tijd enzo investeer in mijn bijrijder. Ik ben trouwens opzoek naar een bijrijdster dus als je iemand weet graag!!

Kan je een topic over maken, want er zullen genoeg mensen te vinden zijn. Ik heb er al twee, dus geen tijd voor een derde. Knipoog. veel succes met het vinden van een leuk meisje/jongen. En zoals jij erover denkt denk ik er ook over. Als ik ooit iets stuk zou maken van de eigenaar koop ik ook een nieuwe. Toevallig rij ik alleen met mijn eigen spullen, mijn zadel zit toch net iets lekkerder Haha!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:00

Citaat:
het verhaal van ;dat je blij moet zijn dat je iemand kan vinden is grote onzin!!
waar kan je een paard als eigen beschouden? nergens toch?

Ik vind dit dan weer een beetje onzin. Ik denk dat je wel degelijk blij mag zijn als je iemand kunt vinden die op dezelfde manier met jouw paard omgaat als jijzelf dat doet. En als dat ook nog op een verantwoordelijke manier gebeurt mag je tegenwoordig al helemaal in de handjes klappen!!
Waarom kan je een paard nergens als eigen beschouwen?? Mijn paard is gewoon van mij en daar komt verder niemand aan te pas, dus ik denk dat je wat anders bedoeld.
Verder las ik ergens dat een bijrijdster een sigaret op een paard aanstak en dat als gevolg van het loslaten van de teugels het hoofdstel aan flarden lag? Die meid had dus EN een nieuw hoofdstel voor me gekocht EN had acuut kunnen vertrekken, want dit zou ik nooit accepteren!! (en dat verwijst dan weer terug naar het verantwoordelijkheidsstuk).

Maar goed dit was een beetje off topic.
Ik zou geen bijdrage vragen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 07:20

mijn verhaal gaat natuurlijk niet over een eigen paard,maar over dat een bijrijdster het bijrijdpaard als eigen kan beschouwen.

dat kan met een MANEGE paard nl niet!

misschien dat het zo duidelijk is!!

NATUURLIJK is JOUW paard EIGEN!!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:48

Misschhien kan je €20,- per dag in de week vragen? Dus als ze twee dagen in de week komt €40,-. Duurder zou ik het niet maken, een kleine investering van de bijrijder kan naar mijn inziens geen kwaad.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:07

Loesjuh schreef:
@ wendytjeG: Ik heb zelf ook niet heel vaak les, ook maar zo'n één keer per twee weken. Bovendien rijdt ik geen wedstrijden ofzo, dus het is voor mij niet heel belangrijk dat ze goed rijdt. Het gaat mij er om dat ze mijn paard niet in de weg zit, en dat ik niet op een negatieve manier merk dat zij gereden heeft. Ik ben trouwens zelf waarschijnlijk ook regelmatig aanwezig wanneer zij er is, dus dan kan ik haar eventueel ook helpen.

Heb je veel ervaring met bijrijders? Volgens mij niet echt namelijk. Ik heb zo vaak gezien dat meisjes zich voordeden als iemand die goed kan rijden, maar uiteindelijk de hele boel verpestten. En dat iemand als ik het dan weer op mag lossen Boos!
En een paard verpesten kost echt minder tijd dan dat het kost om de problemen weer op te lossen.

Ik rijd ook geen wedstrijden, maar een paar tips zo nu en dan van de instructrice kunnen geen kwaad, zij bekijkt het toch anders, ziet dingen die je zelf onmogelijk kan zien. Goed rijden heeft m.i. weinig met wedstrijden te maken.

In ieder geval veel succes met de afspraak vrijdag! Wees gerust wat kritisch, het is wel jouw paard waar het om gaat Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:11

Wiesje schreef:

Ik vind dit dan weer een beetje onzin. Ik denk dat je wel degelijk blij mag zijn als je iemand kunt vinden die op dezelfde manier met jouw paard omgaat als jijzelf dat doet. En als dat ook nog op een verantwoordelijke manier gebeurt mag je tegenwoordig al helemaal in de handjes klappen!!

Volgens mij ook ja. Ook al heb ik nooit een eigen paard gehad, ik bne al 15 jaar bijrijder en heb genoeg gezien op dat gebied Boos!
Citaat:
Verder las ik ergens dat een bijrijdster een sigaret op een paard aanstak en dat als gevolg van het loslaten van de teugels het hoofdstel aan flarden lag? Die meid had dus EN een nieuw hoofdstel voor me gekocht EN had acuut kunnen vertrekken, want dit zou ik nooit accepteren!!

Ik zou het verdorie niet in mijn hoofd halen.
Het is niet meer dan normaal dat iemand verantwoordelijk met de spullen omgaat, als ze mij er op zouden betrappen zouden ze het volste recht hebben op nieuwe spullen en zou ik het niet vreemd vinden als ik niet meer welkom zou zijn Boos!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 09:28

@ wedytjeG: Ik heb niet echt veel ervaring met bijrijders hebben inderdaad. Maar ben er zelf jarenlang een geweest, dus denk dat ik aardig weet hoe het gaat. Ik vind het voldoende als ze Indy niet in de weg zit op welke manier dan ook. Ik zie gauw genoeg of iemand goed genoeg rijdt of niet. Bovendien heeft de nieuwe bijrijdster de pech Knipoog dat ik onverwachts kan langskomen als zij er is. Want ik ben er in principe ook elke dag. En dan heb je gauw genoeg gezien hoe ze met je pony omgaat hoor.

En wat het kritisch zijn betreft, dat is een sterk punt van mij! Knipoog

Forestmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:33

Je steekt toch geen sigaret aan op het paard..!!
Ik rook, maar rook niet bij de paarden. Op stal van me verzorghaf roken vaak zat mensen, maar k doe het niet. En al helemaaal niet op of bij het paard..

Loesjuh: suc6..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:57

als je voor je zelf een bepaalde zekerheid wil over een bedrag etc, maar je zegt zelf al dat je niet veel aan stalling betaalt dan zou je haar verplicht bv in keer in de 2 weken op eigen kosten kunnen laten lessen.
Goed voor haar want ze leert je paard beter kennen en voor je paard natuurlijk ook niet verkeerd.

Linardsje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:05

ik zou gewoon 2/7 van je stalgeld doen, dan betaald je bijrijdster gewoon het stalgeld van de dagen dat ze jou paard doet.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 10:11

Dat heb ik nu ook gedaan. Lachen

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:26

Rytir schreef:
Misschhien kan je €20,- per dag in de week vragen? Dus als ze twee dagen in de week komt €40,-. Duurder zou ik het niet maken, een kleine investering van de bijrijder kan naar mijn inziens geen kwaad.

Kleine investering??? Dat is 173 euro in de maand!!!! Dat vind ik echt belachelijk veel Afbeelding Ik zou absoluut niet meer dan 50 euro in de maand vragen, als ze 2x per week mag rijden.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 10:35

Ik denk dat ze bedoelt als ze 1 dag per week komt, 20 euro per maand, 2 dagen per week 40 per maand, enz. Haha!

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:05

Loesjuh schreef:
Ik denk dat ze bedoelt als ze 1 dag per week komt, 20 euro per maand, 2 dagen per week 40 per maand, enz. Haha!

Zou kunnen, maar zo staat het er niet Knipoog

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:48

Ik heb 1 hele goede verzorgster voor Niek en deze hoeft niet te betalen. Zo af en toe hangt er weer iets extra's in de kast, maar ook dit hoeft van mij niet echt perse. Ingrid (tancreda4) schiet heel veel pics van Niek en dat vind ik al leuk genoeg om daar naar te kijken. : )

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:58

Ik bedoelde het inderdaad zoals Loesjuh het beschrijf, t wordt anders wel heel erg duur Haha!

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:19

Ik vind het meestgenoemde bedrag hier, 50 Euro toch wel erg duur voor een pony die op B niveau loopt en de conditie van de bak.

Zelf heb ik het geluk dat ik niet hoef te betalen voor de paardjes die ik bijrijd, maar als je dit toch liever hebt zou ik rond de 20 E vragen.
Ik denk dat het heel moeilijk is om een bijrijd(st)er te vinden die E50 gaat betalen. Zelf zou ik het niet doen als dit bedrag gevraagd werd.
Iig succes Lachen