Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wendytjeG schreef:Ik zou eerder de eis stellen dat je bijrijder les neemt. Ook al lijkt het zo goed in het begin, het is toch jouw pony die je zelf ook aan het bijschaven bent.
Door de les te verplichten (om de week ofzo) kun je beter garanderen dat er goed met je pony wordt omgegaan, en niet al jouw werk ineens verprutst wordt.
Het argument dat spullen duur zijn, is onzin, je nodigt zelf de mensen uit om op jouw paard te rijden en jouw spullen te gebruiken.
Ook de vergelijking met een manege is onzin.

wendytjeG schreef:Ik zou eerder de eis stellen dat je bijrijder les neemt. Ook al lijkt het zo goed in het begin, het is toch jouw pony die je zelf ook aan het bijschaven bent.
Door de les te verplichten (om de week ofzo) kun je beter garanderen dat er goed met je pony wordt omgegaan, en niet al jouw werk ineens verprutst wordt.
Het argument dat spullen duur zijn, is onzin, je nodigt zelf de mensen uit om op jouw paard te rijden en jouw spullen te gebruiken.
Ook de vergelijking met een manege is onzin.
Minou schreef:Hay Denz,
Ik weet dat het heel moeilijk is om iemand te vinden, maar als die persoon iets moet bijdrage omdat hij/zijn jou spullen gebruikt (die daar ook van slijten!) is dat niet zo gek. Wie moet immers voor de kosten opdraaien als er iets door slijtage kapot gaat. Bij ons is wel de regel als iets door schuld van ruiter kapot gaat betaald de vernieler en niet de eigenaar, of de eigenaar moet het al zelf hebben gedaan. Zo had ik laatst een meisje die een sigaret opstak tijdens buiten rijden, zij liet de teugel gewoon los en mijn paard trapte erop gevolg hele hoofdstel naar de knoppen. Zij heeft me een nieuw hoofdstel moeten kopen, ik ben daar heel simpel in. Daar bij komt dat ik alles betaal; dierenarts, hoefsmid, ontwormingspasta, entingen. En ik breng mijn bijrijder met de trailer overal naartoe, ze hoeft me alleen de helft van de benzine te betalen. Dus ik vind dat ik genoeg tijd enzo investeer in mijn bijrijder. Ik ben trouwens opzoek naar een bijrijdster dus als je iemand weet graag!!
. veel succes met het vinden van een leuk meisje/jongen. En zoals jij erover denkt denk ik er ook over. Als ik ooit iets stuk zou maken van de eigenaar koop ik ook een nieuwe. Toevallig rij ik alleen met mijn eigen spullen, mijn zadel zit toch net iets lekkerder
Citaat:het verhaal van ;dat je blij moet zijn dat je iemand kan vinden is grote onzin!!
waar kan je een paard als eigen beschouden? nergens toch?
Loesjuh schreef:@ wendytjeG: Ik heb zelf ook niet heel vaak les, ook maar zo'n één keer per twee weken. Bovendien rijdt ik geen wedstrijden ofzo, dus het is voor mij niet heel belangrijk dat ze goed rijdt. Het gaat mij er om dat ze mijn paard niet in de weg zit, en dat ik niet op een negatieve manier merk dat zij gereden heeft. Ik ben trouwens zelf waarschijnlijk ook regelmatig aanwezig wanneer zij er is, dus dan kan ik haar eventueel ook helpen.
Wiesje schreef:
Ik vind dit dan weer een beetje onzin. Ik denk dat je wel degelijk blij mag zijn als je iemand kunt vinden die op dezelfde manier met jouw paard omgaat als jijzelf dat doet. En als dat ook nog op een verantwoordelijke manier gebeurt mag je tegenwoordig al helemaal in de handjes klappen!!
Citaat:Verder las ik ergens dat een bijrijdster een sigaret op een paard aanstak en dat als gevolg van het loslaten van de teugels het hoofdstel aan flarden lag? Die meid had dus EN een nieuw hoofdstel voor me gekocht EN had acuut kunnen vertrekken, want dit zou ik nooit accepteren!!
dat ik onverwachts kan langskomen als zij er is. Want ik ben er in principe ook elke dag. En dan heb je gauw genoeg gezien hoe ze met je pony omgaat hoor.
Rytir schreef:Misschhien kan je €20,- per dag in de week vragen? Dus als ze twee dagen in de week komt €40,-. Duurder zou ik het niet maken, een kleine investering van de bijrijder kan naar mijn inziens geen kwaad.
Loesjuh schreef:Ik denk dat ze bedoelt als ze 1 dag per week komt, 20 euro per maand, 2 dagen per week 40 per maand, enz.