Wel of geen verzorgster??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RodeoRoxy

Re: Wel of geen verzorgster??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:31

Ik ben zelf bijrijder/verzorgster. Het eerste paard dat ik verzorgde was van mijn buurvrouw. Ik was toen 14 jaar. De eerst paar keer was ze erbij om te helpen en tips te geven maar toen ze zag dat het goed ging liet ze me alleen. Omdat het mijn buurvrouw was kon ik wel gewoon even bij haar langs gaan om te praten. Als ik ziek was of dergelijke dan ging zij heen. We hadden gewoon vaste dagen wanneer wie ging. Ik betaalde geen bijdrage maar wel gewoon uitmesten en onderhoud van het tuig enzo. Ook kocht ik wel spulletjes. Helaas is het paard na bijna 4 jaar verzorgen verkocht. Ik heb nu een nieuw verzorg/bijrijdpaard. Ik betaal wederom geen bijdrage. De eigenaar is er de eerste 2 keer bijgeweest en laat me nu gewoon alleen gaan. Ik heb weer vaste dagen dat ik heen ga en soms komt ze even bij mij kijken als ik met hem bezig ben. Dat vind ik erg gezellig en dan kletsen we leuk. Ik zou het niet prettig vinden als ze er constant bij was. Dat geeft mij het gevoel dat ze me niet vertrouwt.

Je moet de hoop niet opgeven en gewoon blijven zoeken naar de juiste verzorgster.

Groetjes

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:51

apk schreef:
Ik heb jullie advies opgevolgd en inderdaad een band proberen te krijgen met die verzorgster + hoogte proberen te krijgen van wat zij ervan vindt.
Dus ging ik afgelopen woensdag samen met haar rijden. Was nog wel leuk ook, ik rij al jaren namelijk altijd in men eentje (paard staat bij mij thuis, maar alleen rijden is vind ik natuurlijk ook leuk hoor) en nu dus een keertje dat alletwee men paardjes tegelijk gereden werden. Wel gezellig, en ik heb inderdaad het idee dat ze het heel erg leuk vindt, dat verzorgen. En ze rijdt ook heel goed, dus hopelijk blijft dit goed gaan!! Want zoals het er nu voor staat ben ik er heel blij mee.
Maar ik vroeg me af of verzorgers het niet irritant vinden als de eigenaar er de hele tijd bijstaat. Want ik dacht namelijk van wel, dus laat ik ze eigenlijk zoveel mogelijk met rust, maar volgens jullie moet ik dat dus juist niet doen?

Ik denk ook niet dat je op haar lip moet gaan zitten maar gewoon intresse tonen in wat zij doet.
Als je mensen gewoon maar hun gang laat gaan met jouw paard zou het mij ook lijken alsof je je niet voor je paard intresseerd.
Contact via de mail msn of de telefoon lijkt mij toch wel het minste.
Ik zelf zou het niet leuk vinden als ik de eigenaar van het paard nooit zou zien of alleen wanneer er problemen zijn.

Ik heb nog geen verzorgpaard hoor wel twee verzorg ponies gehad een tijd geleden.
Maar als mensen nog iets weten in de buurt van maastricht hou ik me aanbevolen.

Evenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:29

Nou zal ik dan eens wat positieve dingen schrijven over verzorgsters?!!
Het eerste jaar dat ik Fenna had werd ze 1 dag per week verzorgd door een vriendin, dat was handig want ik wist natuurlijk hoe zij was. Daarna kwam er eigenlijk via via een meisje van 14 en ze is er nu na 2 jaar nog. Heel lief meisje die het heerlijk vind om te tutten en wandelen, net als de pony zelf Lachen. Zij komt eens per week en als ik eens weg ben kan ze ook meestal, Fenna heeft dan echt een rustig dagje.

Over een andere pony bij ons op de boerderij kreeg ik de verantwoordelijkheid (eigenaar komt bijna nooit) en aangezien dat een beetje veel was naast mijn eigen pony heb ik voor haar 2 verzorgsters gevonden.
De eerste kende ik nog van vroeger en vond haar toen al super met paarden. Gelukkig had ze op dat moment geen verzorgpaardje en klikte het heel goed tussen haar en de pony.
Omdat 1 verzorgster niet genoeg was heb ik een advertentie gezet op marktplaats en daar kwam Marieke op af. Een heel betrouwbaar meisje met veel tijd voor de pony.

Al met al ben ik ontzetend tevreden met alle meiden!!!!!!

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 21:57

zoals al heel vaak is gezegt zijn er echt wel goeie verzorgers..
ik ben zelf 13 dus zit ook in de puberteit Bloos
maar het paard waarop ik rij hebben al veel bijrijders het geprobeerd
dat liep alleen niet helemaal goed!
mensen met veel ervaring zijn echt niet altijd voorzichtig!
de eigenaar heeft ook een Z ruiter op dr paard gehad maar dat klikte helemaal niet.
de verwachtte veel te veel! en als ze het gewoon heel moeilijk vondt werd dat als 'stout' gezien en kreeg ze een pets..
het is nu heel moeilijk om vertrouwen op te bouwen want die is ze dus helemaal kwijt in de mens!
ik merk wel dat het telkens beter gaat.. vindt het leuk op dr te poetsen en knuffelen en ze vindt het zelf ook heel leuk!
betaal er €50.- per maand voor maar dat heb ik er zeker voor over!
ik hoop dat het goed gaat komen en dat het goed klikt voordat er weer een ander moet komen!
veel plezier met zoeken!
ik snap vooral niet waarom ze een verzorgpony verpesten..
ik ben altijd super bang dat ik iets verkeerd doe zodat ik iets 'verpest' of de eigenaar boos wordt....
daarom klikt het meestal wel heel goed!
en de eigenaar komt 1 keer in de week kijken bij de les (bijna altijd) of er moet iets heel dringends tussenkomen!
gr. alies

Jessay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 00:28

alies schreef:
en de eigenaar komt 1 keer in de week kijken bij de les (bijna altijd) of er moet iets heel dringends tussenkomen!
gr. alies

Vind jij dat bemoeizuchtig of juist leuk???

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 07:04

Ik Ben zelf een verzorgster dus veel heb ik ook niet te zeggen
Ik verzorg nu al meer dan 2 jaar mijn verzorgpaarden en ik vind het nog steeds fijn om het te doen
als ik dan niet mag rijden dan ga ik gewoon lekker knuffelen of laat ik haar effe lekker vrijspringen en poetsen en al die dingen
En ik ben nu gewoon aan haar gewend..en er komt wel een band in want normaal gesproken als ik haar roep dan blijft ze eten en nu blijft ze kijken tot ik er bent of tot ik er langs ben Knipoog

maarja het gaat nu eerder om mensen die een verzorgster zoeken of hebben enzo dus ik zou jullie niet langer lastig vallen Bloos Bloos

ps.ik mag bijvoorbeeld niet leren buitenrijden of haar mee naar de manege nemen maar ik vind dat niet echt leuk maar ik weet dat hij gewoon voorzichtig met ramona wil zijn dus begrijp ik het wel Knipoog
verder hoef ik ook niets te betalen voor het verzorgen en rijden Knipoog Knipoog

alies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:26

Jessay schreef:
alies schreef:
gr. alies

Vind jij dat bemoeizuchtig of juist leuk???

wel leuk!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 08:55

ondanks de manier waarop mijn oude bijrijder is gestopt, heb ik een nieuwe verzorgster, gewoon om mn paard lekker in beweging te houden en extra aandacht te geven.

"zit nog in de risico periode van de eerste maand" maar ze is erg enthousiast, dus volgens mij gaat dat wel goed.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 14:16

Pffff.... wat hebben er veel mensen nare ervaringen eigenlijk!

Lees dit soort topic's wel vaker en er is bijna nooit wat positiefs
Nou kan ik me dat ook best wel voorstellen, ik hoor bij ons op stal ook vaak genoeg geklaag over meiden die niet komen omdat ze uit zijn geweest de avond ervoor, ze komen niet omdat het regent of ze komen niet en bellen niet eens af....

Denk idd dat de meeste mensen misschien alleen de leuke kanten van het verzorgen verwachten en dat de realiteit ze nogal tegenvalt. Ik ben zelf ook een verzorgster maar was op mijn oude manege (voor ik een verzorgpony kreeg) al een beetje gewend aan wat meer doen dan alleen het opzadelen en rijden...
Toen ik mijn eerste verzorgpony kreeg (dit jaar begin mei alweer 3 jaar terug) was ik zo verschrikkelijk gek met dat beestje dat ik bijna iedere dag op stal was. Toen dat stopte (zijn eigenlijke verzorgster kwam terug na 2 maanden van vakantie) kwam My Way op stal te staan, en werd mij gevraagd of ik die wilde doen. Augustus 2004 deed ik hem al weer 2 jaar.

Slecht weer is geen probleem, ik mest uit, voer hem zelf en zet zomers de paarden buiten. Zo af en toe als ik die kleine pony weer mag doen gaan de eigenarresse van My Way en ik samen buiten rijden. heel gezellig is dat, kan goed met haar praten en we zitten redelijk op 1 lijn.

Ik betaal haar niets, begon op mijn 15e. dus dat 20+zegt ook niet altijd wat...

zo dat ben ik kwijt Bloos hoop dat je snel een goeie en serieuze verzorgster kan vinden voor je paardje, My Way is ook echt lastig in de omgang en dat hou ik vol, dus jij vind vast ook wel iemand!! OK dan!