Natuurlijk zijn de prijzen gestegen, maar dan nog vind ik 160000 voor het huis van TS de max gezien de hoeveelheid grond en de "inhoud" van het huis. Dat komt misschien omdat ik teveel Limburgse prijzen zie
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ylana schreef:Marreke schreef:Ik vind 160000 echt de maximumprijs voor dat huis en die hoeveelheid grond. Goed, het is in Essen dus dat drijft de prijs wel wat op maar toch...
Vrijstaand huis, living, eetkamer, drie slaapkamers, badkamer met ligbad, keuken, wasplaats, kantoor, kelder en overdekt terras op 860m² kostte ons vijf jaar geleden 114000€. Rustige buurt aan de rand van het bos en op een half uurtje van de grens.
Ik heb geen stallen, maar voor het prijsverschil kan ik die wel bouwen
Marreke, vergeet niet dat, in die vijf jaar, de prijzen gigantisch gestegen zijn in de huizen markt.
Ik kan het weten.
Wij zijn tot voor kort bij een hoop huizen langs geweest toen mijn man en ik op zoek waren naar ons "droomhuis".
Je schrikt hoor, als je hoort wat somige voor hun huis vragen.
Wij hebben onze woning vorige week verkocht en dat was een normale maat eensgezinswoning met een middelmaat tuin voor 180,000,-
Dus ik denk zelf dat 160,000,- een redelijk bedrag is.
Maar TS, wat er al eerder gezegt is, bel een makelaar.
Die kan het je zo vertellen.
Succes!!!
)
* Ineke2 schreef:Geen riolering? Hoe zit dat dan *krijgt al rare beelden*
Ineke2 schreef:Geen riolering? Hoe zit dat dan *krijgt al rare beelden*
dan heb je septic tanks......da's heel gebruikelijk in het buitengebied...ook in Ned. trouwens
elibeest schreef:Zo iets is inderdaad geweldig.. echt iets dat iedere paardenliefhebber zoekt.. hoe is t met de werkvoorzieningnen daar in de omgeving??
Mist schreef:nou....dan heb je septic tanks......da's heel gebruikelijk in het buitengebied...ook in Ned. trouwens
die in belgië komen wonen om de belastingen te ontduiken.. Maar dat zijn dan natuurlijk ook weer niet de mensen die een huis zoals dat van jou kopen(voor mij zou het de max zijn maar ik moet dan nog wel ff sparen vrees ik)
) die hier die prijzen flink omhoog hebben geduwd.Mist schreef:Jij hebt idd gelijk Ulleke, omdat ik zelf aan het zoeken ben (in Belgie en Ned.) maar dan in de iets hogere prijsklasse, ben ik er nu eigenlijk van overtuigd dat de prijzen rond de grens (in het segment waar ik NU in zoek) juist lager liggen in Ned. onvoorstelbaar als je de prijzen hier zag 4.5 jaar geleden toen ik hier kwam wonen. En dat komt idd door die Nederlanders (ben er zelf ook een) die hier die prijzen flink omhoog hebben geduwd.
Je hebt natuurlijk hier het voordeel dat je wel de lage lasten van belgie (og belasting, wegenbelasting etc.) hebt, maar toch in Ned. kan werken.
zoals ik in mijn eerste post al vertelde ben ik idd van plan makelaars uit te nodigen....want ondanks het feit dat ik zelf dat papiertje heb....is het een huis wat moeilijk in te schatten is + ben je natuurlijk bevooroordeeld..........Maar ik kon het natuurlijk niet laten om het toch op bokt te zetten, dat wordt tzt toch de doelgroep, ws die interesse zou hebben in het huis.
tot ongv. 350.000 .Dus mocht je iets zien bij julie laat me het weten.
.
Huisvrouw schreef:160.000!!!! Ben je helemaal van de pot gerukt! Daar koop je hier een flatje voor! Echt, je geeft het weg op deze manier!!! Ik denk dat je er minstens 350.000 voor kan vragen!!!
(denk dat jij daar wel 5 ton voor wil geven?
)Marreke schreef:*maakt een lijstje*
Als ik iets in deze buurt tegenkom wat aan de eisen voldoet stuur ik een PM![]()
Ik blijf erbij, met een beetje zoeken is er heel veel te vinden. Afgelopen herfst is hier, in het gat waar ik woon, een (gerenoveerde!) hoeve met 1.5 hectare weide verkocht voor 225000€...
.We hebben een bedrijf hier in de haven dus we zijn helaas een beetje gebonden.
Mist schreef:Ik zat zelf te denken aan zo'n 160.000euro.........klinkt dat raar ?
maar nogmaals....weet het echt niet...het is moeilijk je eigen huis (en dan nog een raar huis met 3 stallen maar slechts 2 slaapkamers) in te schatten
Steffie89 schreef:Ik ga in Belgie wonen! wij hebben net eens huis gekocht voor 480. Ruim huis met 5 slaapkamers, ruime tuin en modern enz. Maar een paard, dat past hier nooit. Zal even tegen mijn ouders zegen dat we gaan verhuizen naar Belgie
kon het niet laten, denk dat ik het maar een paar keer hooi en dan van de winter wat dressuurbordjes, hindernisjes weg zet. Het is ongeveer 50m breed en 100m diep, voor nog geen 300euries per jaar, kon het niet laten
Mist schreef:Ik heb vandaag nog een stuk wei erbij gehuurd, beetje overbodig....maar het werd me zo in de schoot geworpenkon het niet laten, denk dat ik het maar een paar keer hooi en dan van de winter wat dressuurbordjes, hindernisjes weg zet. Het is ongeveer 50m breed en 100m diep, voor nog geen 300euries per jaar, kon het niet laten
.We hebben vandaag nog eens een kijk ronde gedaan naar woningen, maar of toch te weinig grond of het is allemaal niet legaal gebouwd of niet betaalbaar.