Hoeveel vragen ? klein huis met stallen (3)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoeveel vragen ? klein huis met stallen (3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:20

Ik zeg toch ook niet dat ik mijn huis nu voor 114000 zou verkopen? Knipoog
Natuurlijk zijn de prijzen gestegen, maar dan nog vind ik 160000 voor het huis van TS de max gezien de hoeveelheid grond en de "inhoud" van het huis. Dat komt misschien omdat ik teveel Limburgse prijzen zie Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:28

Van huizenprijzen over de grens heb ik weinig verstand, maar het klinkt erg leuk. Ik zou ook vrijblijvend laten taxeren, dan krijg je een beter beeld van de waarde dan via bokt...

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:36

240.000 Haha!

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:39

Ylana schreef:
Marreke schreef:
Ik vind 160000 echt de maximumprijs voor dat huis en die hoeveelheid grond. Goed, het is in Essen dus dat drijft de prijs wel wat op maar toch...

Vrijstaand huis, living, eetkamer, drie slaapkamers, badkamer met ligbad, keuken, wasplaats, kantoor, kelder en overdekt terras op 860m² kostte ons vijf jaar geleden 114000€. Rustige buurt aan de rand van het bos en op een half uurtje van de grens.
Ik heb geen stallen, maar voor het prijsverschil kan ik die wel bouwen Knipoog

Marreke, vergeet niet dat, in die vijf jaar, de prijzen gigantisch gestegen zijn in de huizen markt.
Ik kan het weten.
Wij zijn tot voor kort bij een hoop huizen langs geweest toen mijn man en ik op zoek waren naar ons "droomhuis".
Je schrikt hoor, als je hoort wat somige voor hun huis vragen.
Wij hebben onze woning vorige week verkocht en dat was een normale maat eensgezinswoning met een middelmaat tuin voor 180,000,-
Dus ik denk zelf dat 160,000,- een redelijk bedrag is.
Maar TS, wat er al eerder gezegt is, bel een makelaar.
Die kan het je zo vertellen.
Succes!!!

Er is echt wel een heel groot verschil tussen de prijzen van huizen in Nederland en de prijzen in België.
In België zijn de huizen een stuk goedkoper dan in Nederland (waarom denk je dat het hier vol met hollanders zit? Haha! )
Ik vind dat je de prijzen van die 2 landen niet kan vergelijken.

Over de prijs: Voor zover ik daar iets van ken vind ik het een schappelijke prijs maar meer zou ik echt niet vragen. Het hangt eigenlijk van de omgeving af. Want ik zie op de foto's dat je toch dicht tegen een drukke kern woont.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:41

Als je idd binnen nu en een jaar het gaat verkopen!! Heb ik mogelijk interesse Haha!

Heb verhuis plannen nl en wil die kant uit.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 15:30

Even nog wat vragen beantwoorden:-
- Het is GEEN recreatiehuis
- het is van steen, geen riolering, gas via propaantank (zoals hier gebruikelijk) de woning is gelegen in landbouwgebied, maar aan de rand van het bos.

Imo is het grootste nadeel van het huis de (maar) 2 slaapkamers, de rest (kkn,badk,woonk) is ruimer dan je in een gemiddelde woning in de lagere prijsklasse vindt

En inderdaad zijn de huizenprijzen vooral aan de NL grens explosief gestegen, volgens de kranten hier met 40% (essen) in de laatste 2 jaar.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:49

Geen riolering? Hoe zit dat dan *krijgt al rare beelden Tong uitsteken *

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:19

Zo iets is inderdaad geweldig.. echt iets dat iedere paardenliefhebber zoekt.. hoe is t met de werkvoorzieningnen daar in de omgeving??

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:09

Ineke2 schreef:

Nou dan moet je buiten in het bos natuurlijk..... Haha!

Even serieus nu.....dit is gebruikelijk in de buitengebieden Belgie..werkt hetzelfde als "normaal" alleen word alles(toilet,douche enz). in een (septic)tank opgevangen(die moet wel zo nu en dan geleegd worden)klinkt moeilijk is het helemaal niet..

Het is stikleuk wonen in omgeving Essen(vriendin van me woont er ook) zeker voor de paardenliefhebber zit je er eerste klas(je kunt eindeloos door de bossen)
Ook werkgelegenheid is gunstig in de omgeving en je zit binnen no-time in Rotterdam of Antwerpen....

Zo dat was het promo praatje Knipoog

De huizenprijs is wel wat gestegen maar in tegenstelling tot Nederland zeker nog betaalbaar.
Hoeveel je voor je huis kunt vragen..geen idee.
Ik zou idd Huva even langs laten komen voor een schatting

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 18:03

Ineke2 schreef:

nou.... Haha! dan heb je septic tanks......da's heel gebruikelijk in het buitengebied...ook in Ned. trouwens Knipoog

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 18:05

elibeest schreef:
Zo iets is inderdaad geweldig.. echt iets dat iedere paardenliefhebber zoekt.. hoe is t met de werkvoorzieningnen daar in de omgeving??

Roosendaal is 8km
Breda 17 km
Bergen op zoom 15km
Antwerpen 20km

maar ik weet niet wat voor werk je doet ! Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:10

Mist schreef:
nou.... Haha! dan heb je septic tanks......da's heel gebruikelijk in het buitengebied...ook in Ned. trouwens Knipoog

Weer wat geleerd haha. Ik woon mijn hele leven al in Rotterdam en had echt nog nooit van zoiets gehoord. *tenminste dat zoiets bestond bij een woonhuis dan*
In bussen of op wedstrijden heb je soms wel van die speciale wc's..... Haha!

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:32

de prijzen liggen in nederland hoger als bij ons dat klopt.. wat je wel moet bekijken zeker als je dicht tegen de grens woont, is dat de prijzen weer omhoog gaan. Dat is ook vooral door al die rijke hollanders }> Clown die in belgië komen wonen om de belastingen te ontduiken.. Maar dat zijn dan natuurlijk ook weer niet de mensen die een huis zoals dat van jou kopen(voor mij zou het de max zijn maar ik moet dan nog wel ff sparen vrees ik)
dus ik vind het vrij moeilijk te schatten.. het ziet er heel leuk uit, maar ik weet niet hoe de staat is.. verder zou ik zeggen laat het schatten door verchillende profs en bedenk dan.. zou goed kunnen meevallen of juist kunnen tegenvallen...zoiets is perfect voor inderdaad iemand jong met paardjes, maar die mensen hebben natuurlijk ook niet zoveel geld en als de prijzen zo omhoog gaan door de nederlanders moet je weer zien dat zij het nog kunnen betalen.. pfff als je erover gaat nadenken Koe
veel succes ermee in ieder geval!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 19:04

Jij hebt idd gelijk Ulleke, omdat ik zelf aan het zoeken ben (in Belgie en Ned.) maar dan in de iets hogere prijsklasse, ben ik er nu eigenlijk van overtuigd dat de prijzen rond de grens (in het segment waar ik NU in zoek) juist lager liggen in Ned. onvoorstelbaar als je de prijzen hier zag 4.5 jaar geleden toen ik hier kwam wonen. En dat komt idd door die Nederlanders (ben er zelf ook een Haha! ) die hier die prijzen flink omhoog hebben geduwd.
Je hebt natuurlijk hier het voordeel dat je wel de lage lasten van belgie (og belasting, wegenbelasting etc.) hebt, maar toch in Ned. kan werken.

zoals ik in mijn eerste post al vertelde ben ik idd van plan makelaars uit te nodigen....want ondanks het feit dat ik zelf dat papiertje heb....is het een huis wat moeilijk in te schatten is + ben je natuurlijk bevooroordeeld..........Maar ik kon het natuurlijk niet laten om het toch op bokt te zetten, dat wordt tzt toch de doelgroep, ws die interesse zou hebben in het huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:13

Mist schreef:
Jij hebt idd gelijk Ulleke, omdat ik zelf aan het zoeken ben (in Belgie en Ned.) maar dan in de iets hogere prijsklasse, ben ik er nu eigenlijk van overtuigd dat de prijzen rond de grens (in het segment waar ik NU in zoek) juist lager liggen in Ned. onvoorstelbaar als je de prijzen hier zag 4.5 jaar geleden toen ik hier kwam wonen. En dat komt idd door die Nederlanders (ben er zelf ook een Haha! ) die hier die prijzen flink omhoog hebben geduwd.
Je hebt natuurlijk hier het voordeel dat je wel de lage lasten van belgie (og belasting, wegenbelasting etc.) hebt, maar toch in Ned. kan werken.

zoals ik in mijn eerste post al vertelde ben ik idd van plan makelaars uit te nodigen....want ondanks het feit dat ik zelf dat papiertje heb....is het een huis wat moeilijk in te schatten is + ben je natuurlijk bevooroordeeld..........Maar ik kon het natuurlijk niet laten om het toch op bokt te zetten, dat wordt tzt toch de doelgroep, ws die interesse zou hebben in het huis.

Wij zijn ook zoekende naar een woning met iets meer grond, maar hier in de kempen is het toch ook haast niet meer betaal baar(voor ons toch niet) In Essen kom je toch onder de 200.000 niet meer terecht en dan heb je alleen nog maar recreatie zone met een max. van bebouwing van 60m2.
Ik heb in Lier nu iets zien staan een hoeve met bijna 3ha ,instap klaar en zelfs een tweede woningkje van 50m2.Ze vragen alleen 490.000 weer buiten ons budget helaas.Ik heb in putte-kappellen ook nog wat gezien maar raar genoeg zit je daar net weer in Nederland ,en dat is gelijk een stuk duurder.
Wij zoeken een vrijstaande wonig met ong.5000 m2 liefst meer Haha! tot ongv. 350.000 .Dus mocht je iets zien bij julie laat me het weten.
Ik weet ook nog een hoeve hier met 2ha maar dan zit je naast de snelweg, dat is ook niet bepaald gezellig.
Ik vrees dat ik ook nog veel eisend ben Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:40

*maakt een lijstje*
Als ik iets in deze buurt tegenkom wat aan de eisen voldoet stuur ik een PM Haha!

Ik blijf erbij, met een beetje zoeken is er heel veel te vinden. Afgelopen herfst is hier, in het gat waar ik woon, een (gerenoveerde!) hoeve met 1.5 hectare weide verkocht voor 225000€...

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:43

Huisvrouw schreef:
160.000!!!! Ben je helemaal van de pot gerukt! Daar koop je hier een flatje voor! Echt, je geeft het weg op deze manier!!! Ik denk dat je er minstens 350.000 voor kan vragen!!!

Huisje kopen Huisvrouw? Haha! Haha!
Dan heb ik voor je in de aanbieding, redelijk formaat woning, 5 slaapkamers, 2x badkamer waarvan 1 zeer luxe met apart douche en bubbelbad ingang in ouder slaapkamer, 2x toilet, luxe inbouw keuken, grote tuin rondom, halve hectare grond, 4 stallen, 4 schuren van 6x12 meter waar heel makkelijk nog rond de 12 stallen te realiseren zijn, nog een toilet in de schuren en een kantoortje, garage voor 6 Auto's, dit alles rondom in de natuurgebieden met zeer veel uitrij mogelijkheden.
Doe maar een bod Haha! (denk dat jij daar wel 5 ton voor wil geven? Clown )

Maar Zonder gekheid, ik weet ook niet hoe de prijzen in Belgie liggen maar denk dat je met 160 redelijk goed zit, misschien idd. zoals iemand al zei, als er bij staat speciaal voor de paardenliefhebber, dat je het voor nog meer kan verkopen.
Ik vind het een ontzettend leuk en vooral knus huisje om te zien hoor. Vergeet ook niet je omheining mee te rekenen in het geheel, ik zie op de foto een redelijk nieuwe omheining lijkt het wel, dat drijft de prijs ook weer wat op (is bij ons in ieder geval wel zo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:51

Marreke schreef:
*maakt een lijstje*
Als ik iets in deze buurt tegenkom wat aan de eisen voldoet stuur ik een PM Haha!

Ik blijf erbij, met een beetje zoeken is er heel veel te vinden. Afgelopen herfst is hier, in het gat waar ik woon, een (gerenoveerde!) hoeve met 1.5 hectare weide verkocht voor 225000€...

Voor zo iets teken ik gelijk.Maar heppen zal wel niet in de provincie antwerpen liggen .We hebben een bedrijf hier in de haven dus we zijn helaas een beetje gebonden.
Anders had ik allang in belgisch limburg gewoond ,als je ziet wat dat je daar kan kopen.
Maar ik denk dat de topic startster te laag zit met 160.000 Essen is vrij duur , een woning op recreatiezone betaal je al gauw 200.000 voor

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:11

http://www.funda.nl/koop/detail_overzic ... e=bladeren

Dit huis staat in Groningen te koop. Zit wel meer grond bij, maar het huisje an sich is ook erg klein, en echt ingericht voor paardenvolk. Er wordt 189.000 voor gevraagd.

Anders moet je ook eens op Funda kijken in jou regio, met de hoeveelheid grond en het woonoppervlak. Kijken wat die huizen zo gemiddeld doen!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:48

Mist schreef:
Ik zat zelf te denken aan zo'n 160.000euro.........klinkt dat raar ?
maar nogmaals....weet het echt niet...het is moeilijk je eigen huis (en dan nog een raar huis met 3 stallen maar slechts 2 slaapkamers) in te schatten

voor in België is dat denk ik een goede vraagprijs....., zeker omdat er weinig grond erbij zit. Fijn dat je het kunt huren, maar het is niet erbij Knipoog
Dat het hier in Nederland wel misschien 100.000 meer op zou kunnen brengen...tja dat is nu eenmaal zo met alle huizen in NL Ach gut

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:42

Ik ga in Belgie wonen! wij hebben net eens huis gekocht voor 480. Ruim huis met 5 slaapkamers, ruime tuin en modern enz. Maar een paard, dat past hier nooit. Zal even tegen mijn ouders zegen dat we gaan verhuizen naar Belgie Haha!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:04

Steffie89 schreef:
Ik ga in Belgie wonen! wij hebben net eens huis gekocht voor 480. Ruim huis met 5 slaapkamers, ruime tuin en modern enz. Maar een paard, dat past hier nooit. Zal even tegen mijn ouders zegen dat we gaan verhuizen naar Belgie Haha!

dan hebben jouw ouders wel een heeeeeel goede baan.
Ik krijg samen met mijn vriend hooguit 200 d. Bloos

Hier in Nederland krijg je bijna niks...bovendien mag je op de meeste plaatsen geen paarden houden Clown

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:20

Misschien hadden ze een andere koopwoning die in de loop der jaren een behoorlijke overwaarde heeft gekregen, dan kan je meteen een stuk duurder gaan kopen Haha!

Overigens vind ik 480 voor zo'n huis erg veel, ligt er natuurlijk wel aan waar het is maar wij hebben voor ons huis 2.5 jaar geleden 230 betaald (beschrijving van het huis en wat daar allemaal bij zit heb ik eerder gepost) maar ik heb hier wel 7 paarden/pony's aan huis staan voor dat geld Clown

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 19:35

Ik heb vandaag nog een stuk wei erbij gehuurd, beetje overbodig....maar het werd me zo in de schoot geworpen Haha! kon het niet laten, denk dat ik het maar een paar keer hooi en dan van de winter wat dressuurbordjes, hindernisjes weg zet. Het is ongeveer 50m breed en 100m diep, voor nog geen 300euries per jaar, kon het niet laten Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 21:03

Mist schreef:
Ik heb vandaag nog een stuk wei erbij gehuurd, beetje overbodig....maar het werd me zo in de schoot geworpen Haha! kon het niet laten, denk dat ik het maar een paar keer hooi en dan van de winter wat dressuurbordjes, hindernisjes weg zet. Het is ongeveer 50m breed en 100m diep, voor nog geen 300euries per jaar, kon het niet laten Knipoog

Bofkont, ik denk dat ik het anders maar koop van je.Ik heb maar twee paarden,wel twee kinderen maar dan kan er eentje in de paardestal slapen Haha! .We hebben vandaag nog eens een kijk ronde gedaan naar woningen, maar of toch te weinig grond of het is allemaal niet legaal gebouwd of niet betaalbaar.
Ik vrees dat voor wat ik wil ,ik toch de noordenkempen voor uit moet.
In meerhout staat een woning voor 175.000 met meer als een hectare grond een grote woning trouwens.
Maar dat ligt weer voorbij geel