stalling in limburg!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adnil

Re: stalling in limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:31

Dyyy schreef:
Idd, sinds de nieuwe eigenaar er is is het heel erg verandert, ik denk dat Dreamy alleen sinds die tijd er is. Maar ik ben benieuwd hoe het is als het na de verbouwing klaar is..

Ja, dat denk ik ook wel... Want veel die er van tevoren ook waren vonden het niet zo'n geslaagde verandering, de nieuwe eigenaar... Ja, heb wel gehoord dat het mooi wordt, ben zeker van plan om eens langs te komen als het af is!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:18

Dyyy schreef:
Idd, sinds de nieuwe eigenaar er is is het heel erg verandert, ik denk dat Dreamy alleen sinds die tijd er is. Maar ik ben benieuwd hoe het is als het na de verbouwing klaar is..

Ik heb er 5 jaar gereden..
Loop er al 7 jaartjes rond..
Dus Ik heb Pierre nog meegemaakt..
Met Mon Amie enzo..
Maar dat was maar voor korte duur..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:20

adnil schreef:
Dyyy schreef:

Ja, dat denk ik ook wel... Want veel die er van tevoren ook waren vonden het niet zo'n geslaagde verandering, de nieuwe eigenaar... Ja, heb wel gehoord dat het mooi wordt, ben zeker van plan om eens langs te komen als het af is!

Ik ga ook zeker nog eens langs dan!
Tja, ik vind dat als de weidegang anders was dat 't dan wel redelijk was voor pensionpaarden..
De lessen zijn wel behoorlijk druk Nagelbijten / Gniffelen

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 22:26

Dreamy schreef:
Ik ga ook zeker nog eens langs dan!
Tja, ik vind dat als de weidegang anders was dat 't dan wel redelijk was voor pensionpaarden..
De lessen zijn wel behoorlijk druk Nagelbijten / Gniffelen

Ja, dat bedoel ik onder andere met geen professionele lessen... Hoe kan je nu iedereen fatsoenlijk les geven als de les zo vol zit... Afspraak was met weidegang dat hun de paarden erop zette.. Gebeurde de helft van de tijd niet... Meisje zette paard op de wei, een uur later kwam Frits of hoe heet hij al vragen of het paard eraf kon... Heel slecht, in het voorjaar... haha.. Maar we gaan erg off-topic.... Haha!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:14

Hier meldt zich de eigenaar, genoemd in de eerdere berichten. Ik heb dertien jaar op manege t hetjen gereden en heb er tien jaar een eigen paard gehad. Ik dacht idd ook dat ik er fatsoendelijk had leren rijden Dreamy, maar toen ik les kreeg van een proffesioneel iemand vroeg die wat ik in hemelsnaam aan t doen was, ze hadden t me helemaal verkeerd aangeleerd. Heb nu een jaar les van mn nieuwe instructrice en het gaat super mijn nieuwe paardje loopt perfect, galopswissels, schouderbinnenwaarts en noem t maar op. en als ik kijk weet ik echt zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen. Als je al een tijdje in stein rondloopt zul je mij en mijn paardje vast wel kennen en dan moet je ook weten hoe lastig was alleen maar bokken en rennen, overal van schrikken en superchagerijnig. Sinds hij in Hulsberg staat is hij zo verandert, blijft nog steeds ondeugend maar hij is zo lief geworden hij hinnikt als we komen, is lief met rijden en zelfs buiten. Begrijp me niet verkeerd ik heb lang met veel plezier in Stein gestaan en heb veel vrienden gemaakt. De tijd van pierre heb ik ook allemaal meegemaakt en dat was super maar ook niet perfect. Ik merkte alles pas goed toen ik mijn nieuwe paard kreeg, die drie was. Stein is dus echt geen plek voor een jong paard, veel te drukke lessen die vaak ook niet van denderende kwaliteit zijn, geen vast weidegang als je geluk hebt kan je paard effe naar buiten want na tien minuten stond er al iemand aan je kop te zeuren wanneer je je paard binnen ging halen. Mijn paard heeft nu zijn eigen wei en kan zo lang naar buiten als ik wil. Verder heb ik ook nog problemen met de stallen die veel te klein zijn waardoor mijn paard vast heeft gelegen en zn knie uit de kom heeft getrokken waar ik dus niet echt blij mee was en daarna heeft hij een zwaar ongeluk gehad door een slecht gebouwde stal en heeft ie een groot litteken op zn been als aandenken aan stein. Als laatste wil ik zeggen dat ik er lang happy ben geweest, maar je merkt pas hoe vervelend het er was als je eens ergens anders gaat kijken en ben het ook niet eens met de manier waarop de nieuwe eigenaar zijn stal runt, pierre was ook niet perfect maar die had wel de boel onder controle.
Nou dit was t einde van mijn betoog, ;) sorry voor de mensen die t niks interesseert, maar ik ben t weer kwijt en ik wens de mensen die nog in stein staan toch veel plezier

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:04

Ramiro schreef:
Hier meldt zich de eigenaar, genoemd in de eerdere berichten. Ik heb dertien jaar op manege t hetjen gereden en heb er tien jaar een eigen paard gehad. Ik dacht idd ook dat ik er fatsoendelijk had leren rijden Dreamy, maar toen ik les kreeg van een proffesioneel iemand vroeg die wat ik in hemelsnaam aan t doen was, ze hadden t me helemaal verkeerd aangeleerd. Heb nu een jaar les van mn nieuwe instructrice en het gaat super mijn nieuwe paardje loopt perfect, galopswissels, schouderbinnenwaarts en noem t maar op. en als ik kijk weet ik echt zeker dat ik de juiste beslissing heb genomen. Als je al een tijdje in stein rondloopt zul je mij en mijn paardje vast wel kennen en dan moet je ook weten hoe lastig was alleen maar bokken en rennen, overal van schrikken en superchagerijnig. Sinds hij in Hulsberg staat is hij zo verandert, blijft nog steeds ondeugend maar hij is zo lief geworden hij hinnikt als we komen, is lief met rijden en zelfs buiten. Begrijp me niet verkeerd ik heb lang met veel plezier in Stein gestaan en heb veel vrienden gemaakt. De tijd van pierre heb ik ook allemaal meegemaakt en dat was super maar ook niet perfect. Ik merkte alles pas goed toen ik mijn nieuwe paard kreeg, die drie was. Stein is dus echt geen plek voor een jong paard, veel te drukke lessen die vaak ook niet van denderende kwaliteit zijn, geen vast weidegang als je geluk hebt kan je paard effe naar buiten want na tien minuten stond er al iemand aan je kop te zeuren wanneer je je paard binnen ging halen. Mijn paard heeft nu zijn eigen wei en kan zo lang naar buiten als ik wil. Verder heb ik ook nog problemen met de stallen die veel te klein zijn waardoor mijn paard vast heeft gelegen en zn knie uit de kom heeft getrokken waar ik dus niet echt blij mee was en daarna heeft hij een zwaar ongeluk gehad door een slecht gebouwde stal en heeft ie een groot litteken op zn been als aandenken aan stein. Als laatste wil ik zeggen dat ik er lang happy ben geweest, maar je merkt pas hoe vervelend het er was als je eens ergens anders gaat kijken en ben het ook niet eens met de manier waarop de nieuwe eigenaar zijn stal runt, pierre was ook niet perfect maar die had wel de boel onder controle.
Nou dit was t einde van mijn betoog, ;) sorry voor de mensen die t niks interesseert, maar ik ben t weer kwijt en ik wens de mensen die nog in stein staan toch veel plezier

Je neemt me de woorden uit mijn mond... haha.. Ik merkte ook pas toen ik ergens anders ging rijden dat ze je daar niet goed leren rijden.. En ik had jou verhaal gehoord van beautifull_micky.. Ik weet inderdaad nog dat best wel moeilijk was met rijden... Fijn dat het nu zo goed gaat dan!!

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:02

adnil schreef:
Ramiro schreef:

Je neemt me de woorden uit mijn mond... haha.. Ik merkte ook pas toen ik ergens anders ging rijden dat ze je daar niet goed leren rijden.. En ik had jou verhaal gehoord van beautifull_micky.. Ik weet inderdaad nog dat best wel moeilijk was met rijden... Fijn dat het nu zo goed gaat dan!!

Ik ben het met jullie eens. Ik heb een jaar of vier in de tijd van Pierre gereden en eerlijk gezegd vond ik het daar een stuk leuker maarja.. Ik vind ook dat Pierre er beter was. En ja ik kan me het verhaal nog vaag herrineren..

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:05

Maarja, ik heb nog geen eigenaar paard en heb dus niks met de pensionstalling te maken.. Hoelang is Pierre nouweg? (Ramiro, ik kan ff niet meer op je naam komen, ik zou het fijn vinden als je me die ff zou pb; en..)

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 16:59

in thorn ligt dan de nachtegaal en er zijn wel mensen die het daar fijn hebben maar dat is voor ieder appart en er ligt ook nog een pensionstal maar dat is ook meen rond de 225 euro of zow maar ja dat zou je zelf moeten vragen want daar durf ik weinig over te vertellen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 17:34

zoefie schreef:
In Dieteren bij Dohmen betaal je volgens mij 200 Euro (maar ik kan me vergissen) hele fijne binnenbak (uit rijden is er flut) en vrij veel serieuze rijders zal ik maar zeggen.

(hm vind het bijna jammer dat ik niet in Hulsberg woon...)

Mijn paard staat bij Michel (Dohmen) in Dieteren, maar dat weet Alisa al. Knipoog

stallingkosten 200,- / 230,-

ik sta aan de "luxe" kant voor 230,-

binnenbak,
grote buitenbak (met springparcours)
longeerbak
stapmolen
warm + koud water (2 wasplaatsen)
weidegang ( in de winter moet je ze zelf buiten zetten op een van de 3 kleine weitjes)
brok (zoveel als je paard nodig heeft)
stro
hooi
elke dag gemest

verschil met de andere kant (200,-) daar wordt 1 x week gemest, tussendoor kun je uiteraard wel zelf doen, er is ook maar 1 wasplaats en geen warm water.

De binnenbak is een echte aanrader.
momenteel is het er wel erg druk...
er zijn nu "rijdtijden" (voor de binnenbak) gekomen..., omdat het eerder nogal chaotisch was met al die springsportruiters. De bak is nu van 8.00 t/m 12.00 uur gesloten voor pensionklanten en dan trainen de "professionals"
Er zijn dressuurtijden en springtijden en gemende rijd-tijden.
Dit is heel duidelijk en werkt goed.
openingstijden: 8.00 tot 22.00 uur, door de week.
zaterdag 8.00 tot 18.00 en zondag 8.00 tot 17.00
Het is een fijne stalling, alleen zoals ik al zei op het moment PROPvol en dus drukker Knipoog

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:01

Katbek is volgens mij behoorlijk duur, maar wel twee grote binnenbakken. Klipper is volgens mij goedkoper, maar ik hoor wel eens negatieve berichten (zelf geen ervaring) In Einighausen zit ook nog iemand.
En Dohmen heeft inderdaad een super binnenbak, alleen jammer dat het zo druk geworden is dan. Ik heb er ongeveer 1 jaar gestaan, toen het pas gebouwd werd.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:11

Voor zover ik weet staat die in Einighausen te koop (tenminste als we het over dezelfde hebben).

Die van mij staat nog in de opfok, dus echt verder helpen kan ik je niet.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:17

mijn paard staat in Geleen, bij de al eerder genoemde grote manege/[ensionstal Ten Eysden
Bevalt me aardig, al is er altijd en overal wel wataan te merken
ik heb een ponybox, van 155 euro, en de grote paardenboxen zijn 210 dacht ik
Het is wel eens druk, met alle manegelesse, dat wel, maar aan de andere kant ook wel gezellig.
Mijn paardje heeft het erg naar dezin daar, grote groepsweides, 11 maanden per jaar naar buiten

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:24

Winddancer schreef:
Voor zover ik weet staat die in Einighausen te koop (tenminste als we het over dezelfde hebben).

Haha! idd, maar ook al jaren..., is nog steeds niet verkocht (maar moest toen iets van 700.00 kosten)
ze zijn wel flink in stalgeld omhoog gegaan.
Vind dit erg duur aangezien je zelf ze op wei moet zetten, de stallen gesloten zijn en niet echt groot en ruimtelijk....en zonder hooi.
de bak is niet groot, maar daarbij is het er ook niet echt druk.

Ik heb een box met luikje....die dus bijna altijd openstaat en Sigy vanalles te zien heeft Knipoog Vind ik erg belangrijk voor een (stal)paard Pling

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:03

Winddancer schreef:

Die in Einighausen lijkt me wel mooi hoor... Tenminste als dat de stal is van J.Hellebrekers.. Hij heeft namelijk een advertentie voor vrije stallen op marktplaats staan.. pony 170 euro, paard 215 euro.. Rijhal lijkt groot op de foto, maar kan ook door de foto komen Clown

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 22:09

Ziet er idd erg mooi uit in Einighausen.. De rijhal lijkt idd erg groot..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:50

Heey ik sta in Einighausen bij Joop Hellebrekers.
Het woonhuis met de stalling staat inderdaad te koop, al jaren, maar voordat ze een gek vinden die er zoveel voor wil geven zijn we wel weer een paar jaar verder Clown

De rijhal is niet echt ontzettend groot, is toch iets kleiner dan bij andere maneges, maar het is er dan ook nooit erg druk, dus toch genoeg plaats.

Ik wist helemaal niet dat ze n advertentie op marktplaats hebben staan Clown Maar het lijkt wel wat groter op de foto dan het eigenlijk is. In die grote gang staan normaal altijd kastjes (je kunt je eigen zadel en poetskast meenemen)

Ik vind het eigenlijk ook erg duur, 215 euro, maarja het is er gezellig en niet zo druk, dat vind ik toch wat belangrijker dan de prijs Lachen

De meeste stallen zijn inderdaad gesloten, maar er zijn er een paar die een raam hebben. Mijn paard kan wel zijn hoofd naar buiten steken. Er is nog een van die stallen vrij nu.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:08

MysticTinker schreef:
Heey ik sta in Einighausen bij Joop Hellebrekers.
Het woonhuis met de stalling staat inderdaad te koop, al jaren, maar voordat ze een gek vinden die er zoveel voor wil geven zijn we wel weer een paar jaar verder Clown

De rijhal is niet echt ontzettend groot, is toch iets kleiner dan bij andere maneges, maar het is er dan ook nooit erg druk, dus toch genoeg plaats.

Ik wist helemaal niet dat ze n advertentie op marktplaats hebben staan Clown Maar het lijkt wel wat groter op de foto dan het eigenlijk is. In die grote gang staan normaal altijd kastjes (je kunt je eigen zadel en poetskast meenemen)

Ik vind het eigenlijk ook erg duur, 215 euro, maarja het is er gezellig en niet zo druk, dat vind ik toch wat belangrijker dan de prijs Lachen

De meeste stallen zijn inderdaad gesloten, maar er zijn er een paar die een raam hebben. Mijn paard kan wel zijn hoofd naar buiten steken. Er is nog een van die stallen vrij nu.

Aha.. Idd als het er maar gezellig is en vooral niet te druk hè..Knipoog

Steefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 16:48

Ik heb ongeveer 9 jaar op Ten Eijsden gereden in Geleen, ik heb daar 5 jaar een eigen pony gehad. Het is daar, zoals al eerder gezegd, vrij druk. Er zijn overdag veel lessen, maar ik heb wel altijd kunnen rijden wanneer ik wilde: er is een binnenbak, een gedraineerde buitenbak en nog een groot zandstuk, waar je ook kunt rijden.
Ik vind het een mooie manege, de stallen zijn allemaal vrij nieuw en het is altijd netjes opgeruimd.
Er worden veel dingen georganiseerd: o.a. onderlinge dressuur- en springwedstrijden, dauwtrapritten, ruiterkampe etc. Ik heb het er altijd naar m`n zin gehad.

Nu sta ik bij een kennis, hij heeft 4 stallen, een wasplaats zadelkamer, een buitenbak en een wei. Ik vind het er ideaal, vooral omdat ik nu een jong paardje heb, die in een drukke omgeving erg zenuwachtig zou worden. Ook krijg ik van die kennis veel extra hulp, wanneer ik het druk heb met m`n opleiding of als ik op vakantie ben. Hij heeft geen stal vrij..

Ik ben laatst toevalig in Einighauzen geweest, ik vond het best netjes uitzien. De buitenbak vond ik heel mooi, de binnenbak wat minder.

Op de windraak ben ik ook geweest, maar dat vond ik echt een zooitje, het rook ook niet echt fris in die stallen daar.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:41

Steefje schreef:
Ik heb ongeveer 9 jaar op Ten Eijsden gereden in Geleen, ik heb daar 5 jaar een eigen pony gehad. Het is daar, zoals al eerder gezegd, vrij druk. Er zijn overdag veel lessen, maar ik heb wel altijd kunnen rijden wanneer ik wilde: er is een binnenbak, een gedraineerde buitenbak en nog een groot zandstuk, waar je ook kunt rijden.
Ik vind het een mooie manege, de stallen zijn allemaal vrij nieuw en het is altijd netjes opgeruimd.
Er worden veel dingen georganiseerd: o.a. onderlinge dressuur- en springwedstrijden, dauwtrapritten, ruiterkampe etc. Ik heb het er altijd naar m`n zin gehad.

Nu sta ik bij een kennis, hij heeft 4 stallen, een wasplaats zadelkamer, een buitenbak en een wei. Ik vind het er ideaal, vooral omdat ik nu een jong paardje heb, die in een drukke omgeving erg zenuwachtig zou worden. Ook krijg ik van die kennis veel extra hulp, wanneer ik het druk heb met m`n opleiding of als ik op vakantie ben. Hij heeft geen stal vrij..

Ik ben laatst toevalig in Einighauzen geweest, ik vond het best netjes uitzien. De buitenbak vond ik heel mooi, de binnenbak wat minder.

Op de windraak ben ik ook geweest, maar dat vond ik echt een zooitje, het rook ook niet echt fris in die stallen daar.

Jij staat met Nagoya in Sweikhuizen hè? Ik vind het in Geleen erg druk, daarom ben ik daar ook niet begonnen. Ondanks het commentaar (op van mij) op 't hetjen zit ik er toch al gauw zo'n 11 jaar Knipoog

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:50

Dyyy, ben het idd met je eens als je geen eigen paard in stein hebt, is het een prima te doen hoor. Maar als je op een gegeven moment een eigen paard krijgt, merk je dat je behoeftes gaan veranderen. Dit had ik vooral met mn tweede paard, die pas 3 was en dus nog meer nodig had.

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:04

Ik sta momenteel trouwens alweer een paar jaar in Sittard. De bak is vrij klein, maar ik heb een stal waar hij naar buiten kan kijken. Verder is het wel jammer dat je over de openbare weg moet lopen om de paarden naar de wei te brengen (ongeveer 15 min lopen) maar het is er wel gezellig. Ik was van plan om eens met mijn paardje naar manege Geleen te komen voor een les. (om eens in een fijne bak te rijden) Maar ik ben er nog nooit echt geweest (wel al vaker langsgereden met mijn paardje

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:52

Ramiro schreef:
Dyyy, ben het idd met je eens als je geen eigen paard in stein hebt, is het een prima te doen hoor. Maar als je op een gegeven moment een eigen paard krijgt, merk je dat je behoeftes gaan veranderen. Dit had ik vooral met mn tweede paard, die pas 3 was en dus nog meer nodig had.

Ja, ik krijg vd de zomer een eigen paard en waarsch. is het een jonge. Dus dan wordt het verkassen..

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 17:59

T is idd makkelijker met een jong paard als je dagelijks weidegang hebt, dan is ie al wat energie kwijt voordat je gaat rijden enzo. want mn paardje was in stein af en toe een bommetje en nu gaat ie iedere dag naar buiten en is heel braaf. Alvast veel succes met je eigen paardje

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 00:36

Dyyy schreef:
Ramiro schreef:

Ja, ik krijg vd de zomer een eigen paard en waarsch. is het een jonge. Dus dan wordt het verkassen..

Ik moet echt zeggen dat mij een eigen wei met stallen, waar je kan doen en laten wat je wil nog het beste bevalt!.. Maar weet dat dit niet iedereen dat geluk heeft... Dan zou ik als 2e keus het liefste bij een boer of zoiets staan... Ik hou van doe-het-zelf stallen haha... Als laatste keus zou ik mijn paard op een manege zetten...