Wanbetaler, wat kan men doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yorghos

Re: Wanbetaler, wat kan men doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:23

Ik heb iets dergelijks kort geleden ook meegemaakt. Ik heb meerdere keren gespecificeerde rekeningen gestuurd. Er werd niet betaald, er waren steeds andere smoezen: krap bij kas, bank was niet open, moet van een spaarrekening komen, etc.
Uiteindelijk was ik het zat en heb ik inderdaad paarden en spullen achter slot en grendel gezet. Dat heeft geholpen. Diezelfde dag nog heeft die persoon het verschuldigde bedrag betaalt en heb ik hem vriendelijk verzocht om zijn paarden elders te stallen.
Ik heb er dus geen deurwaarder of advocaat bij nodig gehad. Maar ik zou dat in jouw geval wel aanraden. Anders denk ik dat je naar je geld kunt fluiten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:18

Bij mijn twenter in de opfok staan ook 2 merries. Ze staan er al zeker anderhalf jaar. Ik heb begrepen dat de eigenaar nog nooit 1 cent betaald heeft. De telefoon van de eigenaar is afgesloten en hij woont niet om de hoek. De mensen van de opfok zijn al een keer bij hem thuis langsgereden en hebben een gespecificeerde rekening in de bus gedaan. Helaas lukt het ze niet om contact te leggen. Dit jaar zijn ze 3 geworden en moeten ze eigenlijk weg. Echt waardeloos. Ik denk dat ik ook een incassobureau erop af zou sturen. Misschien dat die wat gedaan krijgt. Ik hoorde ze al over verkopen praten, maar dat kunnen ze toch niet doen. Verder hebben ze niet eens de papieren, dus ze zijn niets waard zo.

lucienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:30

erg vervelend wanbetalers wij hebben er ook een. deze huurt bij ons bedrijfsunits, al vanaf oktober en heeft nog geen cent betaald.
Wij hebben ondertussen ook al een incasso bureau e.d. ingeschakeld maar ja dit duurt allemaal erg lang. en van een kale kip kun je niet plukken dus waarschijnlijk duurt het heeel lang voor dat er geld op tafel komt. hoop dat dit bij jou wel gebeurd (geld op tafel).
Ons is trouwens wel afgeraden om voor eigen rechter te spelen omdat een huurder erg veel rechtten heeft (met onroerend goed in ieder geval).
sterkte in ieder geval!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:01

best idioot eigenlijk dat dit gewoon gebeurt! je moet zorgen dat voor je paarden alles netjes is geregelt en dat heeft die vrouw dus duidelijk niet gedaan, dat is dan haar fout! eerst de rekeningen laten betalen en dan pas het paard meegeven... hoop dat je nog in ieder geval iets van het geld terug krijgt! maar gelukkig heb je daarmee hulp van je advocaat! veel sterkte!