Hoe krijg ik een aansprekende schimmel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Re: Hoe krijg ik een aansprekende schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:48

Ik heb zelf geen schimmel ervaring maar heb wel iemand gekend die elke dag de gele pisplekken van haar schimmel waste, zo bleef ie ook echt wit.

Zelf gebruik ik voor de witte staart van mijn haflinger vloeibare zeep en biotex.
Sommige gebruiken ook Vanish Oxy maar dat zou ik nou niet op de huid durven te gebruiken.

De hele smerige plekken zou je met betadine kunnen wassen.

Verder elke dag grondig borstelen en na borstelen met een paardenhaar borstel.

Equistar(die groene fles) is speciaal voor vieze plekken. Dus als je de besmette plekken schoonkrijgt gewoon regelmatig equistar gebruiken.
Dan plakt het vuil ook niet zo snel.

Zomers gewoon vaker je hele paard wassen.

Box goed schoon houden en s'winters een dek op.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:51

Ik vond de sneeuw wel een goeie oplosing (zijn voetjes waren eindelijk wit!) maarja, dat licht er nu ook niet meer. Ik hou het bij lekker een half uur tot een uur borstelen, dant haal je er het vuil het beste mee uit. Ik heb ook een poets blok, maar ben er nou niet echt kapot van. Je verdunt er namelijk ook de haren mee, en alsje het te vaak doet, raken ze beschadigd. Baby doekjes helpen bij mijn paardje wel. Alleen moet je dan niet in een stoffige bak gaan rijden, want dan ben je weer bij het begin. Ik ga er daarna meestal wel even weer met een borsteltje over heen.
Watook altijd handig is, is om je borstels na het borstelen weer schoon te maken. Anders borstel je het vuil er juist in. Mijn paardje is vrijwel atijd poepvlekloos. En anders zie je een klein beetje een gele waas. Nou en, volgende dan is het er weer af.
Als je paardje heel erg rold kun je er ook een keer in de week met antiklit over heen. Dan borstel je het vuil ook sneller uit. Een hele goeie antiklit is die van Canter, en dan zo'n witte bus met een roze (this meer grijs maarja Haha!) etiket. Werk echt super! en 1 keer in de week is meer dan zat, zelfs voor een pony die altijd buiten staat!

En zo is mijn paardje iedere dag weer mooi schoon:
Afbeelding

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 10:12

Mijn behandeling bestaat uit: goed poetsen, en in het geval van veel mestplekken laten rollen. Dat klinkt onlogisch, maar het werkt: eens het zand droog is borstel je dat er zo vanaf, en zijn de mestplekken al heel wat lichter geworden (bij Mush en Twist toch). Voor een wedstrijd, wijding oid ga ik aan de slag met zilvershampoo (Kruidvat), Zwitsal Shampoo en gewone paardenshampoo. Als dat eenmaal droog is spuit ik het in met die groene bus (Equi... en nog wat Bloos ) en borstel nog een keer over. De plekjes die dan nog vies zijn (ik denk bv aan de achterkant van de achterbenen), daar borstel ik wat Zwitsal babypoeder in.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 10:44

Zie hier een foto van mijn schimmel op vorige stal (betekende dus elke dag eindeloos poetsen, wassen en veel gestress..Knipoog ) Afbeelding

En een foto van de nieuwe stoel met véél minder stress en een schoner paard:

Afbeelding

Hahaha Haha!

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:18

Citaat:

ik bedoel het ook,voor de "mestvlekken" weg te werken,etc.

Oooooohhh.......oké....

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 13:48

Leek me inderdaad ook niet zo handig om met 10 tubes, een heel paard wit te maken en dat elke dag opnieuw... hihi. Knipoog

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:09

Leuke foto Tong uitsteken Maar idd, ze is dus écht vies!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 18:23

Mik_beer schreef:
Leuke foto Tong uitsteken Maar idd, ze is dus écht vies!
\

Bedankt dat je even voor model wilde spelen! Knipoog