Tutten met Paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Re: Tutten met Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:17

volgens mij wordt mijn pony er echt niet ongelukkig van als ze de ene dag met een rood dekje loopt en de volgende dag met een blauwe... dus wat dat betreft kan het me helemaal niks schelen wie wat voor zijn paard koopt!

als je het hebt over dekens op in de zomer en met beenbescherming het land op (als ze al het land op mogen) ben ik het helemaal met je eens hoor Ja

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:18

Tygo schreef:
Ja maar het gaat niet om de hoeveelheid, maar meer om hoe het gebruikt wordt. Zoals in de zomer een deken, in de winter weer een ander. Sommige doen 3 dekens over mekaar heen. Bandages die niet nodig zijn enz. Dat is tutten

dan maak je m.i. watjes van je paard en laat je de natuur met zijn eigen vachten etc niet helemaal zijn werk doen.
want o wee als we paardlief eens een keertje vergeten een denken op te doen; is ie gelijk verkouden oid .
nee ik ben er dus niet zo voor, alles binnen proporties gebruiken ok maar je moet niet overdrijven Clown

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:30

Goh, mijn paardenliefde kwam weer even helemaal boven drijven toen ik de titel las; tutten met paarden vind ik heerlijk! Haha!
Maar dan niet in de zin van spullen kopen, want een eigen of verzorgpaard heb ik niet (al kan ik wel uren in de ruitersportzaak rondlopen Haha! ) maar aandacht geven, kroelen, poetsen enzovoorts dat vind ik een van de leukste dingen om te doen met paarden.

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:39

Er is tutten en er is tutten...

Kijk,
Glitterhoefvernis vind ik net IETS te ver gaan....

Ik heb ook wel 13 chabrakken bijna allemaal bandages erbij,
Maar dat wil nog niet zeggen dat ik iedere dag maar bandages ofzo omdoe.
De ene dag heb ik zoiets van:'Laten we vandaag een bandages omdoen.'
En de andere dag rijd ik rond met een vies chabrak en peesbeschermers die onder de modder zitten.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:44

Ik vind tutten in de zin van spulletjes kopen en frunniken enzo niet zo erg vind ik zelf ook wel leuk tot op bepaalde hoogte, maar ik kan niet tegen het getrut kwa omgang met het paard en dan bedoel ik dat sommige mensen gewoon niet doorpakken met hun paard. Dan gaat het van; ho maar, niet doen, ach doe dat nou niet.
En je ziet het paard er dan misbruik van maken, nou daar kan ik dan niet tegen.
Maar lekker fruniken en zo nu en dan eens een dekje ofzo kopen is toch alleen maar leuk?

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:46

Tygo schreef:
Bandages die niet nodig zijn enz.

Hohoho... Bandages zijn niet altijd onnodig Knipoog

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:37

Een paard ziet idd geen kleurenverschil in bandages en dekjes. Teveel tutten bestaat niet, verwennen wel en dit gaat vaak ten koste van een consequente opvoeding.

Markvniel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:58

Met tutten in de vorm van knuffelen en poetsen is idd niets mis! Paardje vindt dit zelf vaak ook lekker!

Tutten in de vorm van alles op en om doen vind ik geen gezicht! Heb al een aantal keer paarden gezien met felroze dekjes wat totaal niet staat! Maar wat mij het meest verbaasd is dat sommige mensen zo snel als ze wat met hun paard gaan doen bandages of peeskappen om doen! Ik zie dat het zelfde als bij mensen! Ik doe toch ook geen zwachtel om als ik uit wandelen ga! Dit doe je als het nodig is als je wat verzwikt hebt ofzo! Ook mensen die hun paarden dekens omdoen omdat ze anders te vies worden! Mensen denk na! Doe zelf is een jas aan als het warm is buiten dan merk je wat die paarden voelen!

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:06

Nou dan ben ik een echte tut hoor. Schijnheilig

Ik heb weet ik hoeveel dekjes, dekens, borstels, hoofdstellen etc. etc. Kan zo een manege beginnen. Vork
Alleen ben ik niet van het roze, glitters e.d. Wel allemaal mooi spul, en in rustige kleuren.

Maar mijn paard is een regelrechte tut, dus ik moet wel. Kusje

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:01

Ik tut ook wel met me beesje..

Maar ik zie tutten als lang borstelen dat ze er echt op en top uit ziet.
En wat spullen betreft ik heb eigenlijk ook heel veel. In afgelopen 5 jaar dat ik ro heb heb ik veel bij elkaar gespaard. Stik van de dekjes bandages. Heb 2 hele goeie hoofdstellen en nog diverse hoofdstellen die ik niet gebruik. 2 goeie halsters. 2 zadels. 5 dekens. Maar ik bewaar alles Bloos ik heb nog 2 twenters en ik gebruik dezelfde spullen voor ze. Hoewel ik nu weinig met de twenters doe die staan toch op de wei met speelmaatjes.

Als ik echt ga tutten met ro. Dan komt de tondeuse erbij Knipoog
Dan ga ik er helemaal toilleteren (Is een fries dus moet wel regelmatig he;) ) Dan ben ik ook wel even bezig en dan komt het borstelen er nog bij.