Dilemma: verkopen of tijdelijk op het land?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bets

Re: Dilemma: verkopen of tijdelijk op het land?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:14

gouda schreef:
Begin er idd steeds meer van overtuigd te raken dat een bijrijder de beste oplossing voor ons is. Kaylee moet echt gereden en gelongeerd worden voor het behoud van de spieren en om ze goed en vrolijk te houden. Een vakantie in de weide zou ik dan als noodoplossing moeten zien en dat zou niet te lang moeten zijn. Hoop dan ook dat het klikt met de bokker die komt kijken voor Kaylee dan zijn we allen geholpen.
Bedankt voor jullie lieve en ondersteunende reacties dat doet mij goed +:)+ .

Goed zo meis, ben blij dat je tot zover al overtuigd bent geraakt. Kijk je kunt altijd nog beslissingen nemen na tijdje maar werk eerst maar aan jezelf en neem de tijd voor jezelf. Het is nog niet zover dat je afscheid van Kaylee moet nemen, ga kijken bij rijden en ga zelf zo nu en dan lekker op je gemak voor afwisseling ook keer bosrit maken of uitstapje. Succes meid. Ach gut

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:20

Moet idd maar eens het buitenrijden gaan oefenen. Ben er pas 2 x op naar buiten geweest en dat was nog niet zo'n succes. Aan de hand is ze wel braaf buiten dus dat komt vast wel goed. Zal eens kijken of ik me een vriendin met een trailer kan afpreken die maakt wel vaak uitstapjes.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:24

gouda schreef:
Moet idd maar eens het buitenrijden gaan oefenen. Ben er pas 2 x op naar buiten geweest en dat was nog niet zo'n succes. Aan de hand is ze wel braaf buiten dus dat komt vast wel goed. Zal eens kijken of ik me een vriendin met een trailer kan afpreken die maakt wel vaak uitstapjes.

Inderdaad dit is voor beiden van jullie heel goed om te doen, lekkere ontspanning, even wat anders!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:25

Pellie schreef:
ik heb hier altijd wat een andere mening over maar genoeg mensen die hun paard niet voor altijd bij zich willen houden dus dan is verkoop inderdaad een optie.

ik denk ook dat het meer tussen mensenoren zit dat een paard op de wei niet gelukkig kan zijn. met wat soortgenoten denk ik echt niet dat een paard al die trainingen zal missen of het contact met mensen.

Ik deel jouw mening ook Pellie. Verkopen kan altijd nog en wie weet waar je weer voor komt te staan als je ooit mocht besluiten een nieuw paard te kopen.

Je zegt dat Kaylee zich verveelt als je weinig doet, maar staat ze nu dan al met een vast clubje 24/7 buiten? Denk dat het een groot verschil is of je paard een paar uurtjes buiten staat in een zandpaddock of lekker op de wei kan lopen. Als je dat laatste ergens kunt vinden dan zou ik dat zeker doen!

Verder weet ik helaas maar al te goed hoeveel energie het kost als je paard niet in orde is.

Succes met je beslissing.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:34

Nee ze staat nu overdag op de weide vanaf 8.00 uur met Chubby en binnenkort ook een haf die staat even in een aangrenzende paddock.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:36

Hoi Gouda,

Verkopen is imo ook een zeer goede optie, want ik denk, voor zover ik je een beetje ken ( Bloos ) dat het jouw erg veel stress op gaat leveren om kaylee uit handen te geven...dus of dat nu de oplossing is in combi met je ziekte en aankomende therapie....Hoe lastig het ook is..het gaat om het welzijn van jou èn van je paard èn van je relatie...Dat laatste is ook niet onbelangrijk...
Eigenlijk is werken en 'gewoon' leven in jou situatie al een hele opgave, toch? Een hobby zoals het hebben van een paard kan dan echt too much zijn... lastig hoor...

Als je het toch niet over je hart kan krijgen om haar te verkopen, is een bijrijder imo een goede 2de keus...
Soms moet je gewoon even (een tijdje) naar zo'n idee toe groeien. Toen een aantal mensen een paar maanden geleden het bijrijder idee aan je voorstelden, omdat 'wij' het idee hadden dat het voor jou èn voor kaylee èn voor manlief eigenlijk al een tijdje allemaal niet zo best meer werkte, was dit nog ff een stapje te ver voor jou! Misschien ben je er nu wat meer 'klaar voor'...

Heel veel sterkte in deze moeilijke situatie...

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:59

Tja ik ga toch een beetje met de rest mee, ga opzoek naar een bijrijder en neem wat tijd voor jezelf. Zorg er idd voor dat jij jezelf ook weer op weet te lappen met de gedachte dat als jij een dagje niet komt je paardje toch in goede handen is. Jij wilt je paardje niet kwijt en je paardje moet regelmatig gereden worden.....Nou ik zou toch echt een bijrijder zoeken wie weet bloeit daar ook nog een mooie vriendschap uit!