50 euro duur voor paardentandarts?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 14:04

-
Laatst bijgewerkt door Kitty_ op 28-04-24 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Re: 50 euro duur voor paardentandarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:10

Bij ons komt Hans Ruigrok elk jaar. Als hij niets bij je paardje hoeft te doen kost t iets van 8 euro (en hij controleert elk hoekje en kiertje), en als hij wel moet behandelen kost het 40 euro. Erg fijne, betrouwbare man!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:13

Bij ons kost het ook zo rond de 80,-
Er komt dan speciaal een dierenarts mee zodat die kan verdoven wanneer het nodig is.

anouky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:42

nee, als het niet nodig is dan kost het niets. je kunt hem altijd even laten kijken. dan kan hij/zij je ook adviseren wanneer het eventueel wel nodig is..

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:54

Ik laat mijn paard altijd doen door mijn veearts die ook tandarts is Knipoog Ik betaal standaard 50 euro. De kosten van de verdoving (a 20/25 euro) kloppen trouwens, dit betaal ik ook altijd. In totaal komt mijn rekening dus altijd rond de 75 euro uit.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:18

volgens mij is dat wel goedkoop als ik naar andere tandartsen kijK!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:21

ik laat het de DA doen en dat koste me de laatste keer 60 euro. Maar was wel perfect gedaan

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:46

Ik heb laatst de paardentandarts laten komen voor mijn oudje. Zij is volgens mij ook dierenarts want Arie is wel degelijk verdoofd! Ze heeft twee tanden getrokken en voor de rest alles netjes bijgevijld. Ik was 65,- kwijt.
Bovendien legt ze alles heel erg goed uit en laat je meekijken met alles wat ze doet. Dat vind ik ook erg belangrijk, je wilt immers toch wel weten wat er allemaal gebeurt, toch?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:51

Citaat:
Bij ons komt Hans Ruigrok elk jaar.

die had ik ook altijd tot de laatste keer, toen kwam de tandenfee. Zo die was ff 2x zo duur.

Ik vind het asociaal grote bedragen, sorry. Ong 5 jaargeleden betaalde ik nog 25 GULDEN voor een controle en een beetje vijlen.

Gelukkig heb ik paarden die hooguit 1x per jaar ff gevijld moeten worden.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:35

kitjuh schreef:
Ik had idd ook meer op z'n bedrag gehoopt vooral omdat er 12 paarden tegelijk behandelt moeten worden. Ik heb helaas niet zo'n dikke portomonnee Boos!

Wilde hier toch even op reageren ik snap wel dat niet iedereen even veel geld heeft wij zelf leven ook van het minimum maar 50 euro 1 keer in het jaar dat is toch niet te veel om aan je paard uit te geven.Wij hebben 2 pony's en om het half jaar komt de tandarts en dan laten we elke keer 1 doen om de kosten te spreiden maar dit hoort er nou eenmaal bij het paarden houden.

Wij betalen 50 euro per behandeling een controle is gratis en ik denk dat als er meer moet gebeuren er ook wel meer moet worden betaald.De afgelopen keer kwam hij voor 7 stallers we hoefden daarom geen voorrij kosten te betalen dus dat is je korting als je met meerderen de tandarts laat komen.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:02

Ik was voor Shah 70 euro kwijt aan voorrijkosten en vijlen.
De tandarts was al een keer eerder geweest, maar Shah vond het dood eng, dus vervolg afspraak gemaakt en de dierenarts erbij om hem te verdoven. Die man is ongeveel anderhalf uur bezig geweest met Shah (de eerste keer erbij kwam het op totaal 4 uur incl reistijd). Daarnaast moest ik nog redelijk wat betalen voor het consult van de dierenarts.

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:27

Binnenkort komt de paardentandarts voor mijn verzorgpony's.
Hij vraagt 20 euro voorrijkosten en 50 euro voor een gehele behandeling. Dus als er alleen maar een beetje bijgevijld wordt, kost het natuurlijk geen 50 euro's Knipoog

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 19:46

-
Laatst bijgewerkt door Kitty_ op 28-04-24 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:51

heb eerder nog nooit een tandarts laten komen, ik heb nu een 3jarige en die laat ik 1x per jaar controleren. Ze had pas haken dus toen heb ik gelijk de tandarts gebeld. Het vijlen koste 50euro en omdat het maar 1 paard was kwam er 20euro aan voorrijkosten bij, heb een tandarts in denhaag ofzo (Folkert Kor) heb er verder geen verstand van maar vond wel dat die man alles goed uitlegde en was ook heel rustig. M'n paardje werd toen net in gereden, je zag wel aan haar dat ze last van de haken had, na het vijlen liep ze veel beter en schudde ze niet meer met haar hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:16

Ik vind het rvij duur als ie voor meerdere paarden komt. Ik ben voor een behandeling 45 euro kwijt. Maar ehb nog nooit ecth een ingrijpens iets hoeven laten doen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:47

Wij waren met 6 paarden, eentje hoefde nix te betalen. Werd alleen een kies even schoongemaakt.

Bij wouter was geveild en ik was 25 euro kwijt. inclusief rijkosten!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 07:55

elmiran schreef:
heb eerder nog nooit een tandarts laten komen, ik heb nu een 3jarige en die laat ik 1x per jaar controleren. Ze had pas haken dus toen heb ik gelijk de tandarts gebeld. Het vijlen koste 50euro en omdat het maar 1 paard was kwam er 20euro aan voorrijkosten bij, heb een tandarts in denhaag ofzo (Folkert Kor) heb er verder geen verstand van maar vond wel dat die man alles goed uitlegde en was ook heel rustig. M'n paardje werd toen net in gereden, je zag wel aan haar dat ze last van de haken had, na het vijlen liep ze veel beter en schudde ze niet meer met haar hoofd.

Hij is ook bij mijn paard geweest.
Shah is een erg moeilijke patient, maar hij nam er ruim de tijd voor.
Hij heeft mij alles uitgelegd en het verschil ook laten voelen.
Volgende keer bel ik hem dus gewoon weer.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 09:05

mijn tandarts kost 40 euro,en dat is voor de hele ratta plan! en mocht blijken dat er niks hoeft te gebeuren,kost het je niks.. hij heeft haar haken weggeveild,en een wolfs kies getrokken(zonder verdoving,voelen ze niks van,het deed mij zeerder dan haar!!) en hij kwam voor mij alleen. klik op de link hieronder voor een foto...

http://www.mijnalbum.nl/Foto=VO8AJJVZ