Stukje weiland kopen hoe duur? En wie heeft er gekocht?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Stukje weiland kopen hoe duur? En wie heeft er gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:01

en dat is de reden waarom wij er weiland bijhuren Knipoog
want stel de wei grenst aan je eigen grond, dan mag je al helemaal de hoofdprijs betalen.
wij huren nu 1.3 hectare voor 750 euro per jaar. dit land word wel onderhouden door die boer, maar alle omheining etc hebben we zelf moeten aanschaffen.
maar ja, alles beter dan 50.000/100.000 euro ervoor betalen....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:01

Ik heb me weleens laten vertellen dat het kopen van land (met agrarische bestemming) de slechtste investering is die je kunt maken.
Je weet alleen nooit of ze niet ineens het bestemmingplan gaan veranderen, want dan wordt je slapend rijk.
Maar daar heb je ook niets aan als je land koopt om je paarden op te laten grazen en de gemeente het hebben wil voor huizen...

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:09

Nou dan hebben wij het denk ik nog getroffen ik sta op 1 hectare met stallen+koetsopslag+mestopslag voor 50 euro in de maand dus ik ga voorlopig maar geen weiland kopen Haha! voor mijn 2 shetlanders Haha!:D

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:49

Cassidy schreef:
Ik heb me weleens laten vertellen dat het kopen van land (met agrarische bestemming) de slechtste investering is die je kunt maken.

Dat is alleen zo als je het vervolgens gaat verhuren: dan heet het al gauw 'pacht' en kom je de eerste jaren niet meer van je huurder (pachter) af.
Grond kopen voor jezelf is zeker geen slechte investering. De prijzen zijn de laatste jaren wel weer gezakt. Maar 35.000 tot 50.000 euro voor een hectare is heel normaal, afhankelijk van ligging, grondsoort, drainage e.d.

cojo79

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 09:58

lowara schreef:
en dat is de reden waarom wij er weiland bijhuren Knipoog
want stel de wei grenst aan je eigen grond, dan mag je al helemaal de hoofdprijs betalen.
wij huren nu 1.3 hectare voor 750 euro per jaar. dit land word wel onderhouden door die boer, maar alle omheining etc hebben we zelf moeten aanschaffen.
maar ja, alles beter dan 50.000/100.000 euro ervoor betalen....

Hoe hebben jullie deze weide gehuurd?
Zijn jullie bij boeren langs geweest en gevraagd of zijn jullie op een andere manier aan dit stukje grong gekomen??

Groetjes: Corina

P.S het stukje land van 1600 m2 is omheind en er staan 2 kleine stallen en een hooi en mestplaatsje. Hiervoor vragen ze dan 25.000 euro.Is geheel omringd door bomen en ligt in een rustig gebied met veel uit rij mogelijk heden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:41

Mijn vader huurt sinds begin dit jaar een weiland van de gemeente. De weilanden bij ons zijn groenvoorziening ( in vele andere gemeenten ook heb ik me hier op bokt laten vertellen). Mijn vader betaald een vast bedrag per jaar voor 3600 m2. Omdat dit soort grond wel zeer gewild is, was er wel een lange wachtlijst, heb pas geleden gehoort dat mijn vader wel ongeveer 10 jaar op de wachtlijst heeft gestaan.

Ga dus eens informeren bij je gemeente en wie weet.

Veel succes!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:34

Ik denk dat grond kopen in dit landje nooit weggegooid geld is.
Grond word alleen maar schaarser en ook duurder of blijf iig voor het grootste deel de waarde behouden.
Mij is dus altijd geleerd dat als je daar je geld instopt het niet weggegooid is.
Even als een koop huis.

Dus vandaar een koophuis met 3,2 hectare rond Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:45

runningkawa schreef:
Ik denk dat grond kopen in dit landje nooit weggegooid geld is.
Grond word alleen maar schaarser en ook duurder of blijf iig voor het grootste deel de waarde behouden.
Mij is dus altijd geleerd dat als je daar je geld instopt het niet weggegooid is.
Even als een koop huis.

Dus vandaar een koophuis met 3,2 hectare rond Lachen

Waaraan je je waarschijnlijk helemaal scheef moet betalen. Maar dan nog, koop niet iets als je het geld er niet voor hebt. En geloof mij, de huizenprijzen zullen ook naar beneden gaan. Wat grond betreft... in principe blijft dit in je bezit, dus winst maken doe je niet. Dit doe je alleen als je uitgekocht worden... maar van 1600 m2 wordt je dat dan ook niet... Boeren, met 45 hectare, die worden door uitkooppraktijken rijk. Maar goed, het kan een investering zijn... maar ik zou het niet zo doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:56

Wij hebben geen top hypotheek. En dat alleen op mijn vriends naam. Kinderen willen we niet, dus daar hoeven we ook niks extra's voor achter de hand te houden, en onze spaarrekening is ook nog niet leeg na de verhuiszing, dus voor ons geen rede het niet te doen Lachen

Idd, als je nog geen hobby of eten meer kunt betalen voor een huis, nee, dat zou ik ook nooit doen.

Verder kan het zijn dat de huizen prijzen omlaag gaan, maar die gaan later ook wel weer eens omhoog ( de geschiedenis herhaalt zich meestal)
En we zijn niet van plan ons huisje binnenkort te verlaten Lachen
En over 30 jaar lach je je ziek, dat je dit nu een hoog bedrag vond.
tenminste, wie vroeger een huis van 12000 gulden kocht was ook stinkend rijk Haha!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:32

ja als je een huis met wei hebt is het een ander verhaal dan een stukje wei ergens los kopen, denk aan beveiliging etc etc.
als ik een huis met wei kon kopen in de buurt van t centrum (ivm scholen kids etc) zou ik t ook zo doen!

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:52

Het ligt er ook een beetje aan hoeveel paarden je hebt, als je er eentje hebt is het goedkoper om gewoon ergens wat te huren.
Heb je er al meerdere dan is het vaak voordeliger om zelf een stuk land aan te schaffen, dan ben je goedkoper uit aan aflossing en rente.
(als ikm uitga van die 25.000 euro dan)

Bedenk wel dat het onderhoud een hoop geld kost, je moet voor dingen betalen waar je geen idee van had dat dat nodig was.

Ik heb zelf een weiland, maar ze staan nu evengoed weer bij iemand op stal omdat het land hier 's winters te nat is. Komt er dus ook ekstra bij, maar de aflossing loopt gewoon door.

We hebben geen bak of stal, dus er kan alleen buiten gereden worden, vaak als je wat huurt zit er ook nog een bak bij.l

Als de stallen waar je het over hebt er met een vergunning staan dan is het bedrag niet te hoog denk ik. Zou graag nog zoiets erbij hebben Haha!, maar is moeilijk te vinden.