hoe houden jullie de stal bij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 12:36

Ik haal iedere dag de stallen leeg. Haal de drollen en al het natte eruit, zodat alleen nog schoon stro over blijft. Daaroverheen 4 plakken schoon stro.
Een keer in de week haal ik echt alles eruit, veeg t aan, laat t opdrogen enz. En dan een hele baal stro erin.
Nou dat vind ze heerlijk.

Ik vind trouwens wel dat merries ontzettend stinken... Misselijk *LOL*

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 13:28

Mijn paardje maakt hele heuvels in zijn stal, net de mount everest Haha! Hij poept ook door de hele stal heen, zelfs in zijn voer en drink bak. Elke dag haal ik de drollen en vieze plekken eruit, hij krijgt meestal 2/3 plakken schoon stro erbij. Een keer in de week gaat meestal heel de stal leeg, aanvankelijk hoe vies hij is. Het ziet er meestal wel heel schoon uit Haha! omdat hij alle schone stro over de vieze plekken heen legt, zo van kijk schone stal he Haha! .

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 13:39

Ethelate schreef:
Het probleem is dat ik stro bij de stalling inbegrepen krijg...
*boer heeft zat stro en gooit er iedere week wat balen neer*
Zo ik hem op zaagsel zetten zou het me zelf meer gaan kosten... NOG meer...
Schijnheilig

Dit heb ik dus ook, maar toch staan mijn paarden op zaagsel. De een vanwege een allergie voor de pollen en de ander vanwege een afwijking van het gebit en omdat ze het het dus niet mag eten.

De eerste, Jur, is super netjes. Die plast op 1 plek en mest op 1 plek, uitmesten is dus ideaal. De ander, Razinda, is een vreselijke viespeuk. Die gooit haar mest door de hele box heen en is dus lastig uit te mesten. Toch krijgen ze er van mij ieder evenveel zaagsel bij, en dat is ongeveer elke 5 dagen een nieuw pak. Ongeveer 1 keer per maand en soms minder, haal ik de hele box leeg, verder mest ik iedere dag minstens 1x uit.

Ik vind trouwens zaagsel veel fijner mesten. Wat je tegen viespeuken kunt doen weet ik niet. Ik denk niet veel, het ene paard is gewoon netter dan het andere.

bol

hoe houden jullie de stal by.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 14:13

[quote="Riëtte
MYN paard is ook zo viesspeuk gooide elke dag een baal er in maar had echt geen nut vooral in de winter vond ik dit heel erg.ben gaan infomeerenby paarden winkels ,ik had van alles al geprobeerd groene zeep sprayen over het stro ,hertshoornolie zelfs antiebyt niets hielp.ben gaan info,en by de paarden drogist die raden zeewier aan omdat sommige paarden beplaade stoffen missen in het voer ben dat gaan probeeren en by myn wekt het echt gebruik nu nog maar 3 baalen stro per week en heeft ze iedere dag een dik bed misschien het proberen waard.
groetjs bol en el.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 14:42

ik mest elke dag uit, hier haal ik gewoon de drollen eruit en het gene waar hij gepist heeft....en gooi er schoon stro overheen....zo blijft de stal lekker schoon...