Welke rare dingen denk jij wel eens over andermans paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mexx

Re: Welke rare dingen denk jij wel eens over andermans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:16

Iedereen heeft natuurlijk een andere smaak qua uiterlijk. Waar ik echt niet van hou zijn paarden met een hele lange rug, waardoor ze niet in verhouding zijn of met zo'n lange dunne giraffennek (ik hou van Friezen, dus zie liever brede bespierde nekken Knipoog )

Verder zit er bij ons in de les een paard met een rotkarakter, altijd proberen zijn berijdster eraf te gooien of constant er vandoor gaan...dan ben ik altijd blij dat mijn paard een stuk liever is!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 09:31

Dan kom ik graag met: Als sommige mensen nou eens wat luchtiger dachten en niet altijd overal diep en serieus op ingaan...
Natuurlijk heeft elk zijn eigen smaak, en de een vind iets moois wat de ander niet mooi vindt, maar daar gaat het hier helemaal niet om.
In het topic "wat is het raarste dat iemand over je paard zei" wordt er ook luchtig gedaan en gelachen, hier wordt het plots weer serieus, mogen we geen paarden afkraken, heeft elk paard een pluspunt etc etc...

Soms snap ik bokt echt niet...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:32

@ Mexx: wat bedoel je precies, de nek en/of de HALS?! (Zit een behoorlijk verschil in namelijk).

Het gekke is dat ik eigenlijk niets 'lelijks' denk of zeg over een ander paard.
En, het is geen woord gelogen, als ik een paard bekijk zie ik meteen de min- én pluspunten eraan.
Ik vind het meer belangrijk dat iemand gelukkig is met zijn of haar pony. Wel zou ik eerlijk zijn als mijn mening werd gevraagd...om die reden heeft een vriendin laatst (na lang en goed overwegen) haar paard verkocht. Lief paard, mooi hoofd, leuk ding maar gewoon voor recreatie en hooguit een L1 proef. Ik vertelde haar dat als haar aspiratie ligt bij het wedstrijdrijden, zij gelukkiger zou worden met een ander paard.

Even een voorbeeld over één van mijn eigen paarden: hij heeft een vreselijk lelijk hoofd (en dat is gewoon een feit) maar het gaat om wat er ín het koppie zit....

Mensen die een paard kopen en daarbij voor een groot deel afgaan op het exterieur puur vanwege het mooi zijn...die beschouw ik als onkundig....
Daarentegen, kijken naar het exterieur op basis van zijn 'kunnen' in de sport...
Nog even over de advertenties: goede foto's maken is ook een vak! Lees je: goed bewegende bla bla bla....krijg je een foto te zien die van de voorkant is genomen (vaak vertekent dan een heleboel) van een paard die er met een stel hangoren en hangend hoofd op staat!

Ik ben overigens wel redelijk bevooroordeeld als het gaat over Fjorden. Een Fjord moet zich bij mij eigenlijk meer eerst 'bewijzen' voordat ik 'em eventueel leuk ga vinden (wat maar weinig bij mij voor komt)...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:43

SANEX schreef:
Dan kom ik graag met: Als sommige mensen nou eens wat luchtiger dachten en niet altijd overal diep en serieus op ingaan...
Natuurlijk heeft elk zijn eigen smaak, en de een vind iets moois wat de ander niet mooi vindt, maar daar gaat het hier helemaal niet om.
In het topic "wat is het raarste dat iemand over je paard zei" wordt er ook luchtig gedaan en gelachen, hier wordt het plots weer serieus, mogen we geen paarden afkraken, heeft elk paard een pluspunt etc etc...

Haha! Haha! Beledigd??? Haha! Haha!

Denk luchtig, denk licht... Ook als het over jou paardje gaat Knipoog !!!

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 09:48

Nee niet beledigd, vind het gewoon jammer van het topic dat het weer ineens zo diepzinnig en serieus moet.

Natuurlijk heeft elk paard plus en minpunten, natuurlijk is een fijn exterieur geen garantie voor een fijn paard, en natuurlijk kan een 'lelijk' paard dat niet aan de 'standaard' eisen voldoet wel goed presteren. Maar daar vraag ik helemaal niet om , bedoeling van dit topic was gewoon net zoals het andere, maar dan andersom. Blijkbaar durven mensen wel de dingen te noemen die anderen hebben gezegd, maar als ze zelf moeten toegeven dat ze wel eens rare dingen denken ( dus niet zeggen! ) hoor je niemand meer en moet er ineens serieus naar de kwaliteiten van een paard gekeken worden...

Mijn pony is niet de mooiste, niet de slimste en niet de beste, natuurlijk ben ik trots op hem, maar er schort altijd wel iets. Daar ben ik eerlijk in en als andere mensen iets over mijn pony zeggen, danwel negatief of positief, kan me dat niet veel boeien, zolang ik er maar plezier van heb.

Maar dat is allemaal zo diepzinnig en daarvoor opende ik dit topic niet Knipoog

Rodeohunk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:50

Meestal als ik een ander zijn paard zie denk ik als het een minder mooie knol is gelijk:

AAARghh wat een smerige ranzige vatsige schurft knol. Daarbij komen gedachtes naar boven waarin het beest automatisch in de stront ligt te rollen met weinig tot geen zelf respect. Karakter van het paard is ver te zoeken. Het beest zou tussen de varkens gplaatst kunnen worden. Het loopt als een kreupele koe en heeft overal afgeschaafde schurftplekken.

Verder heb ik nooit echt negatieve gedachten over andermans paard Vork

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:52

SANEX schreef:
zo diepzinnig en serieus moet.

Knipoog

Zo was het ook niet bedoeld... Knipoog

Haha! Haha! Haha!

Daarbij.... denken we allemaal zo wel eens... én niet alleen over paarden Haha! .... Clown

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:56

Dat jullie zo paarden durven uit te maken! Tong uitsteken

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:12

Die van mij heeft echt schotelantennes op haar hoofd en geen oren. Kom ik eerlijk voor uit. Koe

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:27

Citaat:

Huh, is dit naar aanleiding van mijn reactie Verward Ik heb toch gewoon gezegd wat ik wel eens van andere paarden denk? Wat voor reactie verwacht je dan, dat ik echt scheldwoorden voor paarden er neer ga zetten? Volgens mij was mijn reactie volkomen normaal, maar blijkbaar snap ik de bedoeling van jouw topic dan niet....[img]
http://www.cavaletti.nl/images/smiles/n ... .gif[/img]

Citaat:
@ Mexx: wat bedoel je precies, de nek en/of de HALS?! (Zit een behoorlijk verschil in namelijk).

Uhm...dan zal ik vast wel de hals bedoelen. Het gedeelte van de schoft naar de oren. Maar dat noem ik meestal een giraffennek Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:35

SANEX schreef:

Ik denk omdat bij de vraag: "wat is het raarste wat iemand over je paard zei" gaat het om iemand anders (natuurlijk een leek/ idioot, etc... Knipoog ik heb het topic niet gevolgd) die wat over jouw paard zegt...
Met deze vraag spreek je eigenlijk iemand zijn eigen geweten aan:
"Zeg vertel eens, denk jij wel eens lelijke dingen over andermans paard...? WAT? Je hebt het toch niet over MIJN paard hè?! Kijk lekker eens naar je eigen paard! Noem jij jezelf paardenliefhebber?? Knipoog "

Om antwoord te geven op jouw vraag: ik denk meestal niks lelijks over het uiterlijk van andermans paard, maar soms wel iets over het karakter of evt. de opvoeding die het paard (niet) genoten heeft...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:56

Citaat:
of evt. de opvoeding die het paard (niet) genoten heeft...

Ja dat heb ik ook nog vergeten te melden.

Ik erger me meestal meer dood aan de manier van opvoeden van anderen. Eigenaren die niet consequent omgaan met hun paard waardoor het paard een bepaald gedrag gaat vertonen dat míj niet aanstaat. Dan denk ik dus: 'het zou míjn paard niet moeten zijn'!

Maar dan nog...ik (heb ik geleerd) zeg er niets van, alleen als mensen me in een bepaalde situatie naar mijn mening vragen, dan krijgen ze die ook ongezouten!
Of in geval ik vind dat ze hun paard echt absoluut onterecht behandelen of als ik een gevaarlijke situatie zie, dan zeg ik er ter plekke wat van.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:30

Mexx schreef:
Citaat:

Huh, is dit naar aanleiding van mijn reactie Verward Ik heb toch gewoon gezegd wat ik wel eens van andere paarden denk? Wat voor reactie verwacht je dan, dat ik echt scheldwoorden voor paarden er neer ga zetten? Volgens mij was mijn reactie volkomen normaal, maar blijkbaar snap ik de bedoeling van jouw topic dan niet....[img]
http://www.cavaletti.nl/images/smiles/n ... .gif[/img]

Nee was meer een reactie in het algemeen, omdat een aantal serieus gaan reageren in de trant van : Het is banketstaaf iets negatiefs over andermans paarden te denken, elk paard heeft kwaliteiten etc...

Zoals ik al zei snap ik dat heus wel maar doelde ik met mijn topic op minpuntjes die je wel eens raar benoemd. Dit kan zowel exterieurmatig zijn als karakter, als gedrag etc

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:39

Wordt daarom geen eigenaar van een stal want....

Pfff... sommige paarden en eigenaren Sigaar

Haha! Haha! Haha!

Mijn ongezouten mening mag ik niet zomaar meer geven net als vroeger... Nu moet ik alles gedoseerd en zonnig mogelijk brengen Vork

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:50

Volgens mij heeft iedereen weleens een mening over andermans paard.
Over uiterlijkheden kan ik zelf niet zo vallen. Paarden waar ik iets lelijks over te melden heb, zijn meestal paarden die van karakter niet ok zijn. Bijten, gericht trappen, asociaal gedrag, etc. Dergelijke paarden vallen bij mij in de categorie Brandhout.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:30

Citaat:
Zoals ik al zei snap ik dat heus wel maar doelde ik met mijn topic op minpuntjes die je wel eens raar benoemd. Dit kan zowel exterieurmatig zijn als karakter, als gedrag etc

Oh, dan zat ik met mijn giraffennek toch wel goed dus Haha!