Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Maar ik ben dus helemaal voor natuurlijk bekappen, zeker gezien mijn eigen ervaringen! lovekembely schreef:ik heb eens na gevraagd over natuurlijk bekappen aan mijn leraar (hoefsmid) maar de hoeven die groeien op een gegeven moment vol en dan is het hoefmeganisme in de verzemen zo goed als nul. om die reden hou ik het toch by het "gewone" bekappen want dat van de natuur is misschien wel goed maar het fijt dat wij mensen oop de rug van een paard gaan zitten is al niet natuurlijk dus om die reden is natuurlijk niet natuurlijk meer en is er minder kans dat het werkt maar dat is mijn mening.
. Juist omdat we een paard niet helemaal natuurlijk houden, als we het paard niet aan hadden gepast hadden we ook niet hoeven bekappen........ De term 'natuurlijk bekappen' klopt ook niet.... bekappen is niet natuurlijk, net zo min als rijden
lailapri schreef:hier even foto van het paard haar hoeven:
voor
degene die natuurlijk bekapt doet het veranderen heel gelijdelijk, eentje is na 2 jaar nog nauwelijks lager gezet, kan dit nog niet hebben dus dan niet
achter
opala schreef:De bloedvaten van paarden hebben geen kleppen, dus de bloedstroom gaat niet "trapsgewijs".