Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:De reden dat ze kreupel loopt is dus dat soms de chip punten ( zenuwen en pezen raakt waardoor er een soort van mini verlamming optreedt

Ze verging van de pijn, maar wilde voor ons doorzetten. Eind van het liedje... zij bleef in Utrecht en heeft het einde van de dag niet meer meegemaakt. jedine schreef:Eileentje schreef:. We dacht eerst van om dat het achter was waar hij tot 6 weken geleden toe eigelijk NOOIT geen last van heeft gehad dat hij een trap van een ander paard had gehad of zo. Of mischien een spiertje verrekt. Dus 2 keer per dag zijn been af gespoten. Maar ja het ging niet over en minder werd het ook niet. Dus nu heeft ze toch besloten om de dieren arts er bij te halen ff af wachten.
Je weet dat ik dit paard ken, en ik ben blij dat er nu eindelijk een dierenarts bij word gehaald. had wel gehoopt dat zn kreupelheid over zou zijn, toen ik hem nog verzorgde was hij al 3 weken kreupel en toen werd er geen DA bijgehaald maar werd er gedacht dat het nog steeds van de hoefsmid was maar deze keer was hij niet te kort gekapt en 3 weken is dan wel erg lang normaal was dit een week en hooguit 1,5 week.
hij heeft wel vaker achter kreupel gestaan en dikwijls vierkant kreupel. Dit is dus niet iets wat er ineens is. Heb gehoord dat er werd gezegd dat hij kreupel was omdat ik hem bijna nooit reed...Maar ja ik ga geen paard rijden of longeren wat kreupel is! wat aan de hand stappen en meer niet
Als je mijn mening vraagt zou ik hem op een wei zetten mits hij geen pijn heeft. Als hij pijn heeft is inslapen het beste.
Er staat hier op bokt weleens een gedicht waar onder andere in staat dat het paard nooit egoistich is geweest en dat je dat zelf nu ook niet moet zijn
ik kan het zo vlug niet vinden misschien dat iemand anders het wel zo weet
Op mijn mening zul je wel niet wachten maar ik heb nog steeds het beste voor met Shelby
Citaat:heeft hij alleen pijn bij belasting,etc.
neemdan eens contact op met de mensen van www.paardenopvang.com

Leonoor schreef:Citaat:heeft hij alleen pijn bij belasting,etc.
neemdan eens contact op met de mensen van www.paardenopvang.com
bedankt dat je ze al tipt voor ons
Wij krijgen regelmatig dergelijke dieren binnen, maar soms is de pijn chronisch, zonder belasting. En dan is er voor mij persoonlijk maar 1 optie en die is inslapen......
Eileentje schreef:
Sorry brenda voor jou infomatie die gaat niet over shelby maar een ander paard.
Blijven we zo kinder achtig doen of hoe zit het
jedine schreef:Eileentje schreef:
Sorry brenda voor jou infomatie die gaat niet over shelby maar een ander paard.
Blijven we zo kinder achtig doen of hoe zit het
Wel heel erg toevallig dat het exact klinkt als Shelby...En in andere topics heb je het ook over een paard wat jij verzorgd, een ruin van 1.80...dat is zeker shelby!
En bovendien vind ik dit echt niet kinderachtig, Ik heb meer als een jaar klaar gestaan voor hem en dankzij jou ben ik hem kwijt. maar het lijkt me toch logisch dat ik wil weten hoe het met hem is.

ellenlouise schreef:Als ik een paard (of welk dier ook) heb, dan neem ik niet alleen de lusten maar ook de lasten voor lief. Je vriendin heeft het paard nu toch ook al jaren? Op zich is ze natuurlijk niet duurder uit als ze haar paard ergens op de wei zet. Het punt zal zijn dat ze een nieuw paard wil waar ze wel op kan rijden.
Helaas heb ik zelf een paard waar ik niet meer op kan rijden. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem weg te doen, op wat voor manier dan ook. Ik ken mijn paard het best en als ik denk dat het niet meer gaat dan laat ik hem inslapen. De band met mijn paard gaat verder dan het rijden. (en ik heb niet de luxe van een paard in de achtertuin)
De handel indoen vind ik echt niet kunnen. Weggeven levert vaak problemen op omdat mensen zich lang niet altijd aan de afspraken houden maar misschien dat er ergens een rusthuis te vinden is waar je vriendin haar paard voor een redelijk bedrag kan stallen.
Misschien is het in jullie geval raadzaam om nog eens een keer een da te laten kijken.