lastig.. paardje terugkopen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: lastig.. paardje terugkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:00

Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik zou dus gewoon de stoute schoenen aantrekken en er op afstappen. Ik hoop alleen dat ze er een schappelijke prijs voor vragen en niet ineens het dubbele van wat jij hebt gegeven.

Pharlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:55

Weet je al wat?
Groetjes pharlap.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:04

Ik ben erg benieuwd hoe dit afloopt, ik zou het in elk geval proberen!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:11

Ik ben ook erg benieuwd. Hopelijk is het een ja Lachen

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 18:13

heb net geprobeerd te bellen, maar er wordt niet opgenomen.. over 20 minuten nog maar eens proberen..
Zit me echt zenuwachtig te maken hierzo Bloos

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:51

Haha, ik zit vol spanning te wachten! Hoop echt dat het goed komt!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:54

ben benieuwd hoor
wel meteen laten weten he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:01

ik ben ook erg benieuwd! ik wacht en ik wacht en ik w8 Tong uitsteken iig heel veel succes!

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 19:03

ZUCHT.. eindelijk aan de telefoon gehad..
ik vol in de stress natuurlijk.. dus eerst beginnen over de dekens, of het goed is als ik die morgen kom brengen..
Dat was goed, dus morgen ga ik even langs na mn werk.
Daarna vroeg ik hoe het met Zor ging.. Ja goed zegtie.. en daar bleef het bij. en toen viel ik dus ook een beetje stil.. naja gezegd dat dat mooi was. toen zei hij, nou dan zie je morgen na tweeën..

Dat was het telefoongesprek.. voel me nou zo stom. tkwam er gewoon niet uit! Morgen nog maar eens proberen.. Dan zie ik em int echt en dat praat wat gemakkelijker.
Maare, ik zie het eigenlijk wat somber in na dit telefoongesprek.. Hij was niet eens eerlijk! en hij had best wel wat meer mogen vertellen..
voel me zo stom..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:11

hmm hopen dat het morgen allemaal beter gaat. je kan altijd zeggen.. als jullie ooit ook maar het idee hebben om haar te verkopen zouden jullie mij dan als eerste willen informeren vidn ik wel zo redelijk als je iemand zn pony vheb gekocht en dat heb ik ook afgesproken met degene die mijn pony heeft gekocht.

Iig wens ik je alle succes morgen!

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:12

Oh, ik ken het, iets niet uit je mond krijgen. Hopen dat het beter gaar morgen!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:15

Ik heb het heel topic net doorgelezen en ik hoop echt dat je morgen meer succes hebt! Laat je niet van de wijs brengen morgen en begin er zelf over als hij uit zichzelf weer niks wil loslaten. Heel veel sterkte en ik duim voor je!

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:37

heel veel succes morgen! Positief denken en zet em op!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:43

succes morgen, enne wel laten weten als je iets weet he...... ik duim voor je

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:50

Hij zal heus niet meteen toegeven dat het niet gaat, is toch een falen van hun kant.
Gewoon morgen je verhaal vertellen, zeggen dat je haar eigenlijk wel mist en dan zeggen "mochten jullie haar ooit weg willen doen wil ik haar heel graag terugkopen, al zou het morgen al zijn".
Wie weet zegt hij het dan zelf.
Of meteen vragen of je haar terug kan kopen, komop dit kun je aan voor je paardje.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 22:13

allemaal bedankt voor jullie steun en adviezen!!
Ik ga echt mn best doen om zo positief mogelijk erover te denken, al vind ik dat wel erg moeilijk..
Ook ga ik echt mn best doen morgen als ik die dekens ga brengen en het over Zor wil hebben dan..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:20

misschien durft ie niet tegen je te zeggen dat het niet goed gaat,hij weet niet dat jij hem terug wil kopen.

morgen moet je gewoon zeggen,jaa ze is wel eens eigenwijs he??hebben jullie dat al gemerkt,of ze is weleens sterk he,dan laat je jou zwakheid op haar zien en dan is het voor die mensen ook makkelijker,snap je het nog???

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 22:31

maar t probleem is dus dat ze gewoon harstikke lief is!!
naja bij mij dan, want ik was er gewoon consequent tegen.. heb nooit problemen met dr gehad, maar het schijnt wel dat een paar vorige stalgenootjes bang van dr waren, omdat ze dreigend op hun af kwam.. maar dat hoorde ik ook later pas.
Ik heb dat nooit gehad en met rijden is ze ook altijd superbraaf geweest. Soms probeerde ze weleens wat, maar je hoefde dan maar wat je stem te verheffen en het was weer goed..
Maargoed, als dat dus niet gedaan wordt, dan gaat ze steeds verder haar grenzen zoeken..
En als ik gisteren en vandaag (ben nog even langs geweest) die vrouw van stal hoorde, denk ik echt dat zor bij hun wel wat dingen gaat proberen uit te halen, gewoon omdat die mensen zo weinig ervaring hebben en zo voorzichtig met haar zijn.

En omdat ik eerst verteld heb hoe braaf ze altijd was bij mij, kan ik nu toch moeilijk gaan beweren dat ze bij mij zo eigenwijs en sterk was..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:37

nou ja
je kan toch wel zeggen dat ze in het begin zo was...enne ik vind mijn paarden ook braaf,maar weet wel hun zwakkere punten,ook al heb ik ze onder controle,snap je???terwijl ik er niet eens meer bij nadenk..

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:54

Gewoon open kaart spelen, dan ben je altijd eerlijk tegenover je zelf en een ander.
Vertel gewoon dat je haar graag terug wil kopen omdat het nu financieel wel haalbaar is.
Niets zeggen over wat je gehoord hebt, je hebt het nl niet zelf gezien.

Als jij eerlijk bent zal je vaak ook beter kunnen communiceren met anderen.
Succes

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:59

ik hoop enorm dat je m terug kan kopen.
zou t banketstaaf vinden als ze m aan een handelaar verkopen.
terwijl ze weten dat jij m graag terug wilt kopen.

ik blijf duimen voor je!!!
groetjes ketaki

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:19

moeilijke situatie en je kan moeilijk voorspellen wat die mensen hun reactie gaat zijn.
ik hoop in ieder geval dat je hem terug kan kopen.. ik begrijp wat je doormaakt, ik heb in dezelfde situatie gezeten

veel succes, ik hoop dat het lukt!!!!!

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 14:06

nou net langsgeweest bij die man.
De dekens afgeleverd en kreeg nu wel iets meer informatie uit die man getrokken..
Maar hij was nog wel steeds van mening dat het goed ging, alleen vond hij wel dat zn kleindochter veel te lief was voor Zor, en vertelde dat hij tegen haar had gezegd dat ze wel moest zorgen dat zij de baas was over Zor en niet andersom..
Daaruit maak ik een beetje op dat het niet helemaal super loopt.
Wel vertelde hij dat zn kleindochter al een keer van zor af was gevallen (dit had ik al van vorige staleigenaar gehoord) en dat dat was gekomen omdat zorra steigerde (waarvan ik niet eens wist dat ze dat kon!), gisteren langs die vorige staleigenaar geweest die dat meiske op dat moment les had gegeven, die had verteld dat zor dr kop omlaag gooide en een soort van bokkesprongetje maakte, nog geeneens een echte bok. Nou dat is wel wat anders dan steigeren maargoed.

Heb ook verteld dat ik Zor zo miste en gezegd dat mochten ze haar ooit weg willen doen, dat ik haar dan enorm graag terug zou willen kopen! Dit snapte hij wel.. en zei dat hij eraan zou denken (maargoed, wie zou dat niet zeggen als een vorige eigenaar zoiets vraagt Lips are sealed )

Verder heb ik maar weereens aangeboden dat ik zijn kleindochter altijd wilde helpen met Zor ofzo als het nodig was, daarop antwoordde hij net als de vorige keren dat hij mijn telefoonnummer had, en wel zou bellen als het nodig was. Zal ik dus ook wel niks meer over horen..

Zoals sommigen hier misschien wel weten, of ik hier misschien al gezegd heb, heeft Zor zomerexceem. Daar heeft ze dus een boettdeken voor en die heb ik net gebracht. Bood aan om voor te doen hoe je die bij Zor aan moest doen, maar dat was allemaal niet nodig, want zn broer zat ook in de paarden en die wist dat allemaal wel. Had zelf ook tig van die dekens.. sorry maar je maakt mij niet wijs dat die allemaal paarden met zomerexceem heeft.
Verder had hij zelfs al plannen om haar te laten dekken, want zo'n veulentje was er ook wel leuk bij..
Heb hem toen maar verteld dat zomerexceem erfelijk kan zijn, maar had een beetje het idee dat hij niet helemaal doorheeft wat zomerexceem nou inhoudt en wat voor gevolgen dat kan hebben voor een paardje. Niet elk paard reageert zo goed op een boettdeken als Zorra doet.

Maargoed, om een lang verhaal kort te maken. Denk niet dat ik ooit nog wat van die mensen zal horen..
Of misschien pas als Zor half doorgedraaid is en er geen land mee te bezeilen valt, omdat voor haar niet meer duidelijk is wie er de baas is..
Dan zullen ze me misschien wel even bellen om te vragen of ik haar nog steeds terug wil kopen Verdrietig

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:09

hey, vind het heel erg voor je.. misschien kan je aanbieden van het meisje les te geven ofzo.. het is moeilijk om te zeggen je moet het zo of zo aanpakken, maar ik hoop echt voor je dat je haar kan terugkopen of dat ze in ieder geval goed verzorgd wordt!

Alocasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:13

Ow wat vervelend joh! Lijkt wel of die mensen een bord voor hun hoofd hebben ofzo. Maar ze zullen toch wel een beetje verstand hebben, dat ze die deken op gaan doen enzo..