Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zeg maar 1 dag per week je paardje rustdag...dan kan je zelf maar twee keer rijden...en dat een jaar lang, terwijl het je eigen paard is. Ik zou het niet doen, niks voor mijn
Phynix schreef:Ja, tuurlijk mag ze dat. Maar zij vraagt toch naar onze mening?? En mss worden er wel punten aangedragen waar ze nog niet over heeft gedacht? Wat is anders het doel van deze topic als we dat soort dingen niet mogen zeggen?
Tobys schreef:Jullie hebben eglijk maar nu loopt ie ook gewoon in les mee... Vind ik niet zo erg als ik zo 800 euro kan besparen !!!
Die paar lesjes per week wa boeit dat....
Toby

) is wel 200 lessen meelopen om die 800 euro te overbruggen...

pmarena schreef:Als jij je er goed bij doet : gewoon doen !
Ikzelf zie veels te veel dingen die erg mis kunnen gaan in zo'n constructie....
En als je kijkt naar bvb. het komende jaar :
Situatie nu : je betaald 1200 euro per jaar om erop te kunnen rijden buiten de lessen om , bevalt je prima.
Stalhouder ontvangt dus jouw 1200 euro EN de les-opbrengsten , maar betaald wel zelf het onderhoud en dat hoef jij dus niet te betalen.
Maar vanwege die 100 euro per maand die je betaald is het paard buiten de lessen om "van jou" .
Als je hem goedkoop koopt dan blijft de hele situatie hetzelfde eigenlijk , je hebt niet meer privileges dan je nu hebt , wordt "op papier" de eigenaar maar in de praktijk merk je daar nog even weinig van vergeleken met nu begrijp ik.
Je betaald dan in feite de huur voor komend jaar in 1 keer , en dan is het paard na dat jaar echt alleen van jou.
Je betaald wel nog extra dan : stalkosten moet jij nu betalen ipv de stalhouder.
Het komende jaar is dus erg gunstig voor de stalhouder :
hij ontvang je maandelijkse huur nu in 1 keer , kan het paard gewoon blijven gebruiken , en stalgeld wordt ook voor hem betaald.
Mocht er iets mis gaan dan heeft hij z'n huur voor het hele jaar al binnen , en heb jij de kosten om het paard weer op te lappen.....
Pas na dat jaar is het paard ineens echt van jou en komt er pas echt een verandering met nu.
Weet je zeker dat hij dan daar tegen de prijs die je gewend bent kan blijven staan ? Geen lessen meer hoeft te lopen verder ? Leg dit goed vast allemaal , zorg dat het paard duidelijk van jou is , bewijs van betaling , evt. papier op jou naam zetten , zodat de staleigenaar je niet kan foppen als dingen ineens veranderen.. leg duidelijk vast dat het dier een JAAR gebruikt mag worden en daarna puur en alleen van jou is.
Een jaar lang lacht die stalhouder zich rot , hij profiteert alleen maar en jij hebt alle risico's.... link zat , dan moet je hem toch wel erg goed kunnen vertrouwen zodat jij na een jaar echt je eigen leuke paardje hebt
Dat hij maximaal 3 lessen mag mee lopen.