Wintec zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wintec zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:06

ik heb ook een nieuwe wintec 500 hzh hier in de schuur liggen, heb er erg veel spijt van dat ik hem toen gekocht heb, het grootste nadeel vond ik dat je steeds een natte kont heb met het rijden, vooral zomers, en ik reed niet mer een rijbroek met een leren zitvlak.
Tevens vond ik hem vrij snel inzakken, na een jaar al.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 16:12

Hmm ik krijg de indruk dat over het algemeen de wintec is "goedgekeurd" maar als je een gevoelige kont hebt dat je dan beter toch een gewoon leren zadel kan kopen...

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:19

hehe zou best kunnen...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:24

Marja1988 schreef:
Hmm ik krijg de indruk dat over het algemeen de wintec is "goedgekeurd" maar als je een gevoelige kont hebt dat je dan beter toch een gewoon leren zadel kan kopen...

Valt wel mee, maar dan moet je wel een rijbroek met leren zitvlak hebben. Die had ik eerst niet, maar na 3 keer rijden ben ik toch wel heel snel naar de ruitersportzaak gegaan. Anders gaat het inderdaad heel erg schuren enzo.

geeekJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:49

ik heb ook wintec gehad en ik heb spijt dat ik hem weg heb gedaan !

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 18:16

ik denk na alle reacties dat ik beter geen Wintec zadel kan nemen. Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:34

Voor een zachtere zit kun je evt. ook zo´n gel-ding op je zadel doen. Scheelt ook een hoop!

Ik heb trouwens ook een wintec (was het enige dat paste op mijn paardje) en hoewel ik ook toch meer van lederen zadels houd, ben ik wel tevreden over dit zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:38

wat ook helpt is een zitbontje van echt schapen wol, voor op het zadel...

Jel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:49

Volgens mij zijn het vooral de oudere modellen en de Wintec 500's die zo hard zijn en daardoor niet lekker zitten.

Zijn er mensen met Wintec Pro (nieuwe model) met cair of Wintec Isabell Werth met cair die last hebben van een hard zadel en dus niet lekker zitten? Ik twijfel namelijk over de aanschaf van de Isabell. Ik vraag mij ook af of dit zadel kraakt bij het rijden met leren rijlaarzen.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:57

Clown Ik heb zelf een Wintec 500 vzh...
Ik wilde persee geen kunstof zadel, maar het was het enige zadel dat goed paste en dat lekker zat.
Ik vind het juist een heerlijk zadel, helemaal niet hard! Lekkere diepe zit. Je schuift niet, zit lekker. Ik kan echt uren in dat zadel zitten.
Mijn vorige zadel was hard... (heb nog plekken op mn kont).

En je hoeft niet te poetsen Haha! (Mijn hoofdstel vind ik nog leuk, een zadel is wel veel werk eigenlijk... Knipoog blij dat dat nu niet meer nodig is... je gaat er alleen even met een doek overheen... en het is schoon Haha! )

Ideaal zadel, heeft wel 1 nadeel...

als je met rubberen laarzen rijdt, piept het... (heb gelukkig nu leren rijlaarzen Haha! )

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:31

Weet niet eens welk type Wintec ik heb maar wel weet ik dat als er iemand een zeur kontje heeft dan ben ik het wel.
Heb zelfs al last van een gewone burostoel..
Ik heb 2 zadels, een stubben siegfried springzadel welke echt gewoon een plank is en 4 dagen een beurse kont opleverd.
ook heb ik een Wintec veelzijdigheid, ook wel beetje last van mijn kont maar bij lange na niet zo erg als bij andere zadels.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:38

Sinds kort ben ik ook in het bezit van een wintec 500 VZ. Prima zadel vind ik het!
Het past erg goed op mijn pony, en ik vind het ook lekker zitten Haha!

Als je hem een beetje mooi wilt houden kun je ook de beugelriemen onder het zweetblad door laten lopen, vind ik erg handig Lachen

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:42

Jel schreef:
Volgens mij zijn het vooral de oudere modellen en de Wintec 500's die zo hard zijn en daardoor niet lekker zitten.

Zijn er mensen met Wintec Pro (nieuwe model) met cair of Wintec Isabell Werth met cair die last hebben van een hard zadel en dus niet lekker zitten? Ik twijfel namelijk over de aanschaf van de Isabell. Ik vraag mij ook af of dit zadel kraakt bij het rijden met leren rijlaarzen.

Ik heb dus een Wintec Isabell Werth en ik vind hem heerlijk zitten. Iedereen die er op heeft gereden zegt ook juist dat het lekker zacht zit.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:49

Ik heb een nieuw model 500 veelzijdigheid, en ik vindt het een heerlijk zadel, de singelstoten lijken idd niet zo sterk, maar ik heb hem nog niet zo lang dus dat zien we wel. Het enige nadeel vindt ik dat het kraakt en piept met rubberen rijlaarzen! Met mijn lederen chaps geen last van, maar met laarzen.... En het is idd erg handig dat je de beugelriemen onder het zweetblad kan doen, ziet er chic uit en slijt minder snel.
Wat ik wel mis is het bescherm dingetje voor de gespen van de singels, daarom heb ik daar zelf iets tussen gemaakt. Ik wil niet dat mn zadel snel slijt. Verder heb ik nog nooit last gehad van een zadel en ik rijdt vaak 2 uur in het zelfde zadel....
Met die bomen is wel handig, maar het past toch echt niet op elk paard. Je moet wel naar de zadel maker om de kussens ook op maat aftestellen... dat is mijn ervaring teminste.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:29

Klinkt goed allemaal. Ben aan denken aan Thorowgood of wintec..:p

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:58

Ik heb een Wintec Pro met equisuede en die bevalt prima! Ik hou er met gemak een dagrit op vol (heb er 3 jaar geleden de Dwingeloose 4daagse op gereden, en later dat jaar nog een 2 daagse trektocht).
Hij ziet er nog prima uit, zit fijn, past prima op mijn paard, 's winters lekker warm en 's zomers niet echt zweterig (had ik wel met mijn leren zadel). Nadeel is met regen, dan wil ie zich nog wel eens vol zuigen met water, maar na een dagje drogen rijdt ie dan weer prima!
Nee, voor mij beslist geen leren zadel meer (heb zelfs een beetje spijt van mijn leren westernzadel, wil, als de bankrekening het toelaat die mischien nog inruilen voor een Wintec).