paard kopen, maar nu twijfel ik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: paard kopen, maar nu twijfel ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:44

Wordt eerst eens volwassen voordat je besluit een paard je onverantwoordelijke gedrag aan te doen.
Daar je de duidelijke adviezen hierboven kennelijk niet naar waarde schat, doe ik het nu dus maar even luid en duidelijk:
Niet Doen! Je bent dan heel oneerlijk naar het paard.
Dat je jezelf ermee in de problemen helpt, is jouw probleem, maar het paard wordt er wel de dupe van en dat gebeurd toch al te veel in "paardenland".

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:18

yellow20 schreef:
en ik heb een uitkering waar ik de stallingskosten van betaal

Verward Verward

yellow20 schreef:
dus ik denk dat ik zaterdag toch naar het paard ga kijken want anders kan ik er nooit 1 aanschaffen

Als het dan maar bij kijken blijft...

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:05

ben benieuwd of ze is wezen kijken...

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:00

ja inderdaad ik ook.... Vraag me af of ze hier nog gaan reageren...

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:16

als het echt een paard van je dromen is zou ik er gewoon voor gaan!
heb ik ook gedaan, en ik ben studente met studifinanciering dus heb het ook niet zo breedt. maar ik was het ook zo zat dat rijden op maneges en nooit eens zelf met je eigen paard iets te kunnen ondernemen/ verzorgen. ik had geen geld ben toch wezen kijken bij een paardje was opslag verliefd heb een lening afgesloten en mijn paard gekocht en heb er nu al twee jaar super veel plezier van!
ik zou het zo weer doen, ben na mijn studie nog wel even bezig met afbetalen van mijn schuld maar dat heb ik er echt wel voor over, ook ik houdt in de maand niks over en koop bijna nooit wat voor mezelf, maar ik ben zo blij met mijn eigen paard dat dat er niet tegen op weegt
en als je ouders achter je staan, waarom niet?
veel succes met je beslissing

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 08:58

maar Marlo,
wat als(zeer onverhoopt)je paardje volende week komt te overlijden?!
dan moet jij nog een hele tijd een schuld af betalen,terwijl dat plezier al lang weg is!
dan is het verdriet en ellende alleen maar groter denk ik!

yellow20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 09:32

hallo allemaal
ik heb het paard gekocht ben zo blij!! haha
ik heb het met me ouders erover gehad en die leggen 500 euro apart voor eventuele veearts kosten dus ik ben zo blij
maar de meeste zeggen dat ik er niet aan moet beginnen hier op bokt maar waarom niet??
er zijn vast veel meer mensen die hulp krijgen van hun ouders
en in mei heb ik weer werk dus ik zie het probleem niet
en het paard heb ik in 1 keer afbetaald dus ik heb geen schulden zoals jullie denken
nou ik ga vandaag het paard ophalen dus jullie horen het nog wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:38

gefeliciteeerd
is het geen idee om een partime baantje te zoeken

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:55

Heel veel succes met je paardje. Ik hoop dat alles goed gaat voor jullie.

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:12

Als je eerder had gezegd dat je in mei weer werk zou hebben, had je denk ik heel andere reacties gekregen..
Maargoed, veel plezier en geluk met je paardje in elk geval!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:05

gefeliciteerd,en veel plezier ermee.
en fijn dat je ouders je willen helpen!
ik hoop voor je ,dat het financieel niet te zwaar word.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:14

Jeetje, wat een onverantwoordelijk besluit!! Ik heb vorig jaar ook een paard gekocht (toendertijd nog een veulen). Ook heb ik nog een andere (gepensioneerde) pony. Ik wist dus ongeveer wat voor kosten er aan het hebben van een paard vastzit. Mijn ouders betalen mijn andere pony volledig en van mijn nieuwste alleen de stalling. En dat is een kale huur. Dus exclusief voer, hooi, stro en alles wat erbij komt kijken. Ik kan zeggen dat ik zo'n 100 a 150 euro per maand kwijt ben aan extra kosten. Ene maand wat minder, maar de andere maand kan alles (da, hoefsmid, voer is op, stro wordt aangevuld, mesthoop wordt weggehaald) in 1 keer komen en kan je zelfs het dubbele kwijt zijn.
Nou hoop ik voor jou dat je een stalling hebt waar alles inclusief is. Heb je het paard gekocht met alle toebehoren? Zonee, hoe en wanneer ga je dat betalen? Een zadel kost niet niks hoor! Ook moet je denken aan poetsspullen, het beestje moet schoon zijn voor je er opgaat, nietwaar? Heb je het paard geheel laten keuren voordat je het hebt gekocht? Hierdoor is je kans kleiner dat je na de koop alsnog voor verassingen komt te staan.
Ik heb echt het idee dat dit iets is geweest wat je wilde hebben en dat er moest en zou komen, hoe je er financieel ook voor staat...

Ik wil je hoe dan ook veel plezier toewensen met je paard en dat het je mag lukken financieel gezien.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:56

yellow20 schreef:
maar de meeste zeggen dat ik er niet aan moet beginnen hier op bokt maar waarom niet??

Frusty Ik dacht toch dat we dat hier toch lang en breed hadden uitgemeten?

Nou ja, ik hoop dat we ongelijk krijgen en wens je veel plezier met je paard.

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:01

Stacey schreef:
Jeetje, wat een onverantwoordelijk besluit!! Nou hoop ik voor jou dat je een stalling hebt waar alles inclusief is. Heb je het paard gekocht met alle toebehoren? Zonee, hoe en wanneer ga je dat betalen? Een zadel kost niet niks hoor! Ook moet je denken aan poetsspullen, het beestje moet schoon zijn voor je er opgaat, nietwaar? Heb je het paard geheel laten keuren voordat je het hebt gekocht? Hierdoor is je kans kleiner dat je na de koop alsnog voor verassingen komt te staan.
Ik heb echt het idee dat dit iets is geweest wat je wilde hebben en dat er moest en zou komen, hoe je er financieel ook voor staat...

Ik wil je hoe dan ook veel plezier toewensen met je paard en dat het je mag lukken financieel gezien.

Ik denk niet dat het paard gekeurd is, ze ging zaterdag kijken en schrijft nu dat ze hem gekocht heeft.

Eigenlijk zou ik nog veel meer willen zeggen Lips are sealed Knipoog

yellow20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 13:18

ellenlouise schreef:
yellow20 schreef:

Frusty Ik dacht toch dat we dat hier toch lang en breed hadden uitgemeten?

Nou ja, ik hoop dat we ongelijk krijgen en wens je veel plezier met je paard.

wat is nou jou probleem?
ben je jaloers ofzo Clown
ik zeg dat ik werk heb en dat ik 500 euro achter de hand heb pff
en ja ik heb allemaal spullen erbij
je bent zeker zo een penny meisje die geen paard van haar ouders mag en dan maar hier gaat lopen zieken
wat mij betreft mag er op dit topic een slot want ik word hier niet wijzer van Ach gut

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:31

yellow20 schreef:

wat is nou jou probleem?
ben je jaloers ofzo Clown
ik zeg dat ik werk heb en dat ik 500 euro achter de hand heb pff
en ja ik heb allemaal spullen erbij
je bent zeker zo een penny meisje die geen paard van haar ouders mag en dan maar hier gaat lopen zieken
wat mij betreft mag er op dit topic een slot want ik word hier niet wijzer van Ach gut

Pennymeisje??? I wish Haha! Haha!

En dat je niets wijzer bent geworden van dit topic dat was de meesten hier al lang duidelijk.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:36

mensen...
als zei 500 euro achter de hand heeft en ouders die haar helpen
dan is het toch goed??
echt bokt weer altijd wat te mauwen Knipoog

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 13:38

ja,maar de TS opent en topic,en vraagt diezelfde bokkers,die ze nu af loopt te snauwen,om goede raad!
en nu die raad ,niet helemaal naar haar zin is,gaat ze lopen katten!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:33

Het is wel makkelijk om anderen om raad te vragen, maar zo blijkt, krijg je geen antwoord wat je hoopte te krijgen, dan maar afkappen die zooi. Sorry maar dat vind ik dus laf gedrag en na het lezen van de Topic ook voorbedacht. Volgens mij was ze allang van plan om het paardje te kopen, hoe dan ook. Wat dat betreft ga ik met STACEY en MEXX2 mee!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:54

Als het dier nog niet gekeurd is zou ik helemaal maar even achter mijn oor krabben. Da's wel heel naïef.

Je zal niet de eerste en ook niet de laatste zijn die een paard met een afwijking ongekeurd koopt.
Maar goed ik hoop (voor het paard) dat alles goed gaat en ik wens je veel plezier en succes.
En het is een beetje flauw om nu tegen mensen te gaan katten. Het advies is niet omdat iemand jalours is of jou dat paard niet gunt .. dat advies is realistisch en oprecht, met de beste bedoelingen voor jou en het paard !

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:18

De aanschaf is natuurlijk wle belangrijk, maar daarna begint het echte paardenbezit wel. 20 euro overhouden in de maand is echt geen vetpotje. Als je een dierenarts nodig hebt, ben je die 20 euro echt al kwijt aan voorrijkosten. Het spijt me wel, maar ik vind het een beetje onverantwoord. Begrijpelijk wil je graag een eigen paard, maar om een paard goed te kunnen verzorgen komt er toch echt geld bij kijken anders kun je beter om een manege blijven lessen of daar een paard leasen, dan ben je vaste lasten kwijt in de maand en wordt je niet geconfronteerd met onvoorziene kosten en geloof mij, een keer een dierenarts over het erf voor alleen al een enting en je bent 60 euro verder!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:21

Ik lees nog even dat je over een verzekering nadenkt. Een ziektekostenverzekering is alleen af te sluiten in combinatie met de normale dekking. Dit is ook niet goedkoop en valt niet te financieren met die 20 euro die je per maand overhoud. Bovendien zit je dan ook nog met een eigen risico. Het ligt eraan voor hoeveel je je paard wilt verzekeren, maar voor de verzekering ben je snel een paar honderd euro per jaar kwijt.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:26

tessie1985 schreef:
mensen...
als zei 500 euro achter de hand heeft en ouders die haar helpen
dan is het toch goed??
echt bokt weer altijd wat te mauwen Knipoog

Niet vervelend bedoeld, maar 500 euro.... 2 keer iets aan de hand zodat de veearts moet komen en het is op... Of leggen ze dan weer geld aan de kant??

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:40

ik heb het hele topic gelezen en kan niet anders doen dan je enorm veel succes wensen...
ik moet mijn paarden ook zelf onderhouden ( kopen, stalling, verzekering, dierenarts enz)
nu is mijn paard me wel alles, en heb er zelfs een poosje 2 gehad, maar ik ben iedere maand bahalve stalling als snel 70 euro kwijtvoor kleine dingetjes,,,
( trailerhuur (ga nu kopen heb gespaard), wormspuit, hoefsmid ( kan ik ook af en toe een paardje voor zadelmak maken, concour ben je ook al snel 40 euro per dag voor kwijt..
Sterkte hoor!!

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:54

ik wil je veel succes wensen. Vind het vreselijk dom maar goed je eigen besluit. Ik hoop dat we inderdaad allemaal ongelijk krijgen.
Overigens is 500 euro zo op als er iets gebeurd en ik neem aan dat je ouders het niet aan blijven vullen.

Vind het een beetje achterlijk dat je gaat katten op het moment dat er geen antwoorden worden gegeven die jij wilt. Ik denk dat de meeste hier zelf een paard hebben en dus dondersgoed beseffen wat het mebrengt, beter dan jij als ik het zo lees.

Maar goed veel succes en hopelijk red je het