Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) dan zit het allemaal heel stevig. Ik vind het echt een fijn zadel.
).
Sanet schreef:Ik rij een nogal bolle Merens, vrijwel zonder schoft. En na veel gezoek en gedoe, zijn we uitgekomen op een Torsion Dressuur (boomloos zadel) met een maansingel. Deze singel is zo gevormd dat hij gelijk achter de voorbenen blijft liggen, maar het zadel niet mee naar voren neemt. Want de bolle Merens heeft ook een bolle buik.
Foto's...
Let maar niet op mijn hoofd
ingeo schreef:merk je qua naar voren schuiven een verschil tussen de standaard torsion singel en die bananensingel, sanet? heb je er ooit de normale singel aan gehad?
van divoza goed helpt tegen het opzij schuiven. helpt dat ook bij het naar voren schuiven? of wat hebben jullie hiertegen? Jeannette schreef:Ik heb dus een rondribbige Arabier met weinig schoft en een korte rug.
Ik baal behoorlijk ,want laten we eerlijk zijn, de hobby is al duur genoeg en ik heb er hard voor moeten werken.
Ilse schreef:Ik heb ook een rondgeribte pony, alles schoof, maar sinds ik mijn Eurording Diamant met voorsingel hebt ligt het als een huis.
Het gaat dus voornamelijk om die voorsingel, grote kans dat van Rijs die jou ook aan gaat meten.
. Bij mij is de eerste singelstoot vastgemaakt als een soort van voorsingel. Het zadel ligt als een huis!