Wie heeft er een breed/rond paard en GEEN schuivend zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Wie heeft er een breed/rond paard en GEEN schuivend zade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 12:26

Ik had op Salsa de Thorowgood Endurance, met brede boom. Lag perfect. de kussens dragen mooi breed en het zadel lag als een huis.

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 13:43

Gek word ik ervan. Ik had dus ook een zadel aan laten meten, deze weas niet goed moest terug en kreeg een ander zadel. Kentaur dressuur 17 inch boom 3.
Precies hetzelfde (denk je dus) Verdrietig
Schuift naar voren, duwt zelfs de voorsingel naar voren!!!
De leverancier geeft ggh. Boos!
Nu ligt het bij de zadelmaker, is opgevuld, nog niet goed, spie erin, kan niet. Hij doet overigens erg zijn best!
Ik heb dus een rondribbige Arabier met weinig schoft en een korte rug.
Ik baal behoorlijk ,want laten we eerlijk zijn, de hobby is al duur genoeg en ik heb er hard voor moeten werken.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 17:53

Ik heb een Rossner veelzijdigheids op mijn tinker liggen....echt ligt zo vast als een huis.

Ik krijg binnenkort een boomloos testzadel en als dit wat is(lees: als paard er tegen kan want dat betwijfel ik) komt mijn zadel in de verkoop....

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:48

Ik heb een brede KWPN'er zonder schoft. Ik heb voor hem een County Competitor dressuurzadel; ligt als een huis.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 19:58

ik hou dit topic ook in de gaten..
heb laatst een jc dressuur gekocht,
en die schuift nog een klein beetje naar de zijkanten !

ga ook eens zo'n matje proberen !!
hoop dat het werkt !!

heb trouwens een ronde haflinger zonder schoft !!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 20:38

Ik heb voor Jordy trouwens ook een JC veelzijdigheidszadel, een Rubin. Schuift heel erg....
De zadels die bij hem het minst schoven waren een County Competitor en een antiek Daalemal vzh-zadel. Helaas is hij zo gegroeid dat die niet meer pasten.
Het dressurzadel wat ik hiervoor had schoof trouwens ook, een Euroriding, mét ingebouwde voorsingel.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:43

Ik rij een nogal bolle Merens, vrijwel zonder schoft. En na veel gezoek en gedoe, zijn we uitgekomen op een Torsion Dressuur (boomloos zadel) met een maansingel. Deze singel is zo gevormd dat hij gelijk achter de voorbenen blijft liggen, maar het zadel niet mee naar voren neemt. Want de bolle Merens heeft ook een bolle buik.

Foto's...

Afbeelding

Let maar niet op mijn hoofd Haha!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:05

Ik heb voor mijn ronde tinker een barefoot zadel. Deze ligt erg stevig. Ik kan gewoon van de grond opstappen.
Ik moet hem wel altijd goed aansingelen. Hij blaast zich vaak wat op en als we dan even aan het rijden zijn merk ik als hij een scherpe bocht neemt, en hij niet goed is aangesingeld, dat het zadel soms wat schuift.
Als hij goed vast zit (ik krijg er dan wel nog een hand tussen, hij ziet niet blauw dan Clown ) dan zit het allemaal heel stevig. Ik vind het echt een fijn zadel.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:41

Wij hebben op onze fjordentank een stubben scandia dressuurzadel liggen. Echt een superzadel.

Gewoon zo veel mogelijk zadels passen (van Rijs heeft engelengeduld Knipoog ).
Er zit er vast 1 voor jullie tussen !
Succes met passen en we lezen wel wat het is geworden.

Waarschijnlijk moet je eerst nog een bank beroven voor je een nieuw zadel koopt Haha! Haha!

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:48

Sanet schreef:
Ik rij een nogal bolle Merens, vrijwel zonder schoft. En na veel gezoek en gedoe, zijn we uitgekomen op een Torsion Dressuur (boomloos zadel) met een maansingel. Deze singel is zo gevormd dat hij gelijk achter de voorbenen blijft liggen, maar het zadel niet mee naar voren neemt. Want de bolle Merens heeft ook een bolle buik.

Foto's...

Afbeelding

Let maar niet op mijn hoofd Haha!

merk je qua naar voren schuiven een verschil tussen de standaard torsion singel en die bananensingel, sanet? heb je er ooit de normale singel aan gehad?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:54

ingeo schreef:
merk je qua naar voren schuiven een verschil tussen de standaard torsion singel en die bananensingel, sanet? heb je er ooit de normale singel aan gehad?

Jah.. met normale singel was het huilen met de pet op. Schoof alle kanten op. Was echt verschrikkelijk (voel je je vreselijk onzeker). Heb ook geprobeerd met de gewone singel hem al naar voren te leggen, door hetzelfde te doen wat de banaansingel zelf al doet, maar ook dat hield helemaal niets.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:28

Wilde het verhaal van IndianaJones vertellen, heeft ze zelf al gedaan dus. Ook ik heb een Frysozadel bij Spetter. Een heerlijk goed liggend zadel wat niet schuift. Uren kan ik er op rijden zonder een zere kont te krijgen. Kortom, een ideaal zadel voor de wat rondere paarden!
Cindy en Spetter

Niekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 11:38

De tinker die ik rij is rond en heeft een klein beetje schoft. Ik heb er een imperial riding dressuurzadel (ouder zadel) op liggen. Dit zadel ligt echt perfect. Het schuift niet opzij of naar voren. Blijft liggen waar het moet liggen en verroert zich niet!!
Ik heb dit zadel van een vriendin overgekocht, zij had het zadel op een hele ronde fjord zonder schoft liggen. Lag ook perfect!!

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:01

Ik heb een jc saphir vzh op Novia.
Bij ons op stal staan nog een aantal ronde paarden zonder schoft (friezen), waarbij een ainsley dressuurzadel goed ligt.
Die ligt ook goed op Novia overigens.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:11

Arti is een vrij brede en ronde New Forest met nauwelijks schoft. Op haar heb ik een Stübben Scandica Deluxe dressuurzadel...
Overigens ook bij van Rijs gekocht Lachen

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:40

iedereen heeft volgens mij hier het probleem dat het zadel opzij schuift? nou ik heb het probleem dat het altijd naar voren schuift...
het is een dartmoor pony (nogal breed en nauwelijks schoft)
verschillende mensen zeggen hier dat zo'n soort matje Verward van divoza goed helpt tegen het opzij schuiven. helpt dat ook bij het naar voren schuiven? of wat hebben jullie hiertegen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:32

Jeannette schreef:
Ik heb dus een rondribbige Arabier met weinig schoft en een korte rug.
Ik baal behoorlijk ,want laten we eerlijk zijn, de hobby is al duur genoeg en ik heb er hard voor moeten werken.

Mijn paard is ook rond met weinig schoft en een korte rug. Ik heb nu een kn met een brede boom OK dan!

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:48

Twee vriendinnen van mij hebben een haflinger en die voldoet precies aan het beeld. De een heeft een western zadel en de ander heeft een merkloos vzh zadel, met uitgetrokken zweetbladen dus hij lijkt meer op een dressuur zadel.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:06

Ilse schreef:
Ik heb ook een rondgeribte pony, alles schoof, maar sinds ik mijn Eurording Diamant met voorsingel hebt ligt het als een huis.
Het gaat dus voornamelijk om die voorsingel, grote kans dat van Rijs die jou ook aan gaat meten Ja .

Sjors is een rondgeribd paard (zie link onderschrift voor foto's, ook van zjin zadel). Ik heb een King Saddlery, uit dezelfde fabriek als Euroriding en hetzelfde model als ER Diamant Knipoog. Bij mij is de eerste singelstoot vastgemaakt als een soort van voorsingel. Het zadel ligt als een huis!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:28

mijn jc dressuur, schuift nog een beetje naar de zijkant.
maar misschien komt het omdat mijn haf nu een beetje aan het afvallen is..

heb ook een jc veelzijdigheid,
en die ligt echt super !