Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

naadje24 schreef:ik begrijp uit je verhaal dus dat het paard nog erg jong is....
hoe weet je dan of het je droompaard is?
ik heb zelf de ervaring gehad dat dat ene leuke geweldige paard een gigantische draak bleek te zijn onder het zadel!![]()
daar had ik dan een anderhalf jaar moeite en geld ingestoken...
ik zou lekker wachten....en geloof me tegen die tijd zal er vast een paard zijn die en te betalen is,te berijden is en voldoet aan je wensen..
er zijn er zo verschrikkelijk veel....
Toydoll schreef:Mistic schreef:Ik snap niet waarom iedereen gelijk roept: "als je geen geld hebt voor de aanschaf kan je vast ook het onderhoud niet betalen".
Ik heb mijn paard ook gekocht door middel van een lening bij mijn moeder. Ik werk en verdiende genoeg voor het onderhoud en hij is daarnaast ook nog verzekerd, maar kon op dat moment niet de aanschaf betalen. Nu heb ik een betere baan en kan ik wat extra dingen gaan doen voor mezelf.
Ik heb toen gewoon mijn prioriteiten veranderd, dus wat minder kleding (wat ik eigenlijk toch niet nodig had).
Ik zou zeggen, als je bij een kennis of een familielid kan/mag lenen, ga er voor.
vindt ik ook.
pjotr schreef:naadje24 schreef:ik begrijp uit je verhaal dus dat het paard nog erg jong is....
hoe weet je dan of het je droompaard is?
ik heb zelf de ervaring gehad dat dat ene leuke geweldige paard een gigantische draak bleek te zijn onder het zadel!![]()
daar had ik dan een anderhalf jaar moeite en geld ingestoken...
ik zou lekker wachten....en geloof me tegen die tijd zal er vast een paard zijn die en te betalen is,te berijden is en voldoet aan je wensen..
er zijn er zo verschrikkelijk veel....
dit is pure onzin
ik heb mijn paardje ook als net 2 jarige gekocht.
en is onder het zadel juist super braaf.
elk paard is anders en omdat het bij jou mis is gegaan hoeft het bij de TS niet zo te zijn.
voor veearts kosten.XoNo schreef:Doen! Wij waren voor onze eerste Paint ook nog niet helemaal klaar (financieel), maar hebben het toch gedaan omdat het een superkans was en er meer kapers op de kust waren.
Als jij er zeker van bent dat dit je droompaard is, dan zou ik het doen! Zo'n kans krijg je niet weer!

lvanbattum schreef:Ik ben zelf opgevoed met het idee dat je als je iets wil aanschaffen je er voor moet sparen en als je het geld hebt dan kun je het kopen.
[knip]
Ik zou persoonlijk niet zo van mijn paard kunnen genieten als ik er een lening voor afgesloten zou hebben.

Ze is ook erg lief, heel erg nuchter, en een enorme knuffel 
moekel schreef:k zag net dat m'n ideale droompaardje te koop is. Goeie afstamming, precies binnen mijn budget. Probleem: ik had gepland om pas over anderhalf jaar ofzo een paardje te kopen, dus ik heb het geld niet direct beschikbaar.
wat zouden jullie doen? Geld lenen (bij ouders bijvoorbeeld en dat natuurlijk terug betalen) of het laten schieten en wachten tot er over een tijdje een andere leuke te koop is?
groetjes,
Moekel
: juiste afstamming en binnen budget.