Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Sjuimpje schreef:Jemig Katrien...
Ik heb ooit wel eens op een stal gestaan waar alleen 1e kerstdag de stal was gesloten,
maar dan kwamen ze nog wel in de wei...
Dat er mensen zijn die zulk soort dagen niet komen moeten ze zelf weten, maar ik zou niet aan het idee kunnen wennen dat mijn paard dan 48 uur op stal staat.
Ik laat me niet bij mijn paarden weghouden.
met de afgelope vorstperiode was onze buitenbak keihard bevroren en het erf spekglad. toen stonden ze ook twee (!) weken binnen voor ze weer naar buiten konden, maar we hebben niet gemerkt dat ze daar veel hinder van ondervonden hebben. ze hadden genoeg afleiding met de skippyballen en andere rotzooi en stonden niet te klooien op stal (ff voor de duidelijkheid: ze krijgen dan alleen hooi, geen krachtvoer). en toen ze eindelijk weer naar buiten konden, werd er niet eens gebokt! het valt allemaal wel mee, als je er maar geen gewoonte van maakt om ze dagen achtereen in hun box te laten. diana schreef:een box moet je niet vergelijken met een WC ,maar met een slaapkamer.
flair schreef:laten jullie je paard/pony weleens een dag stilstaan, daar bedoel ik mee dat deze zijn box niet uitkomt.
)
) en ik doe al het mogelijke om hem eruit te krijgen. Maar soms lukt het gewoon een dagje echt niet, zeker als je pony op een manege staat zoals flair.
Ik heb vandaag dus minder gevoerd en voor morgenmiddag mijn vader gestrikt om een plakje hooi te voeren
Dan komen ze die ene dag heus wel door