Vriend (partner) mee naar je paard??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Re: Vriend (partner) mee naar je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:12

ja, m'n vriend is m'n groom op wedstrijd. M'n chauffeur, m'n voorlezer, m'n hulpje op de grond (hij ziet of ik rechter op moet zitten e.d.) Daarnaast gaat hij mee op buitenrit, en mest ook nog de stal voor me uit als ik dat lief vraag... Schatje he Lovers

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:23

Mijn vriend gaat ongeveer eens per twee weken mee naar Muuz.
Ook gaat hij altijd mee op concours en leest hij mijn proefjes voor.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:40

Toen mijn vriend 3 jaar geleden mee ging naar mijn pony heeft hij 3 maanden erna het broertje van mijn pony gekocht Haha!
En hij heeft er nog steeds alles voor over.
Hij wist toen nog niks van paarden en hij had een veulentje gekocht dus ze hebben samen geleerd...echt heel gaaf is dat om die 2 samen te zien.

rijksje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:41

Ik denk dat mijn vriendin niet mag klagen. Clown
Ik ga regelmatig mee naar de paardjes (en vind het ook leuk), af en toe help ik haar zelfs met opruimen oid.
En ze heeft me al zover gekregen dat ik binnenkort (vrijwillig) les ga nemen Schijnheilig

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 19:46

Als mijn vriend thuis is dan gaat hij bijna altijd wel mee. (Als hij moet overwerken kan dat natuurlijk niet)

Hij krabt de hoeven uit, helpt met de beschermers omdoen en spullen pakken en helpt ook weer met afzadelen etc. Hij kan zelf longeren en gaat er af en toe op als ik niet kan of hij gewoon zin heeft. Hier dus geen klachten!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:08

Bij mij ook geen klachten! Ik heb ook zo'n schatje die zich in z'n uppie prima kan vermaken, en niet op de bank op mij zit te wachten. Hij vind het geweldig, om mij zo gelukkig te zien met mijn paardje Haha!
Hij gaat regelmatig met mij mee, en daarom hoef ik niet eens te vragen. Sinds ik een eigen paard heb, wil hij wel mee. Hij vind haar ook zo lief.. Lachen Loopt met haar, (uitstappen ofzo), maar rijd niet. Wie weet ooit in de toekomst, maar dat gaat hem nu nog te ver.. hihihi

Vaak zet ik het eten al klaar smiddags, en als hij uit zijn werk komt, kan ik met de auto naar het paard. Als ik daar dan klaar ben, bel ik even, zet hij de piepertjes op, en maak ik het af als ik thuis ben. Doordeweeks verwacht ik niet dat hij meegaat.. na een lange dag werk, wil hij thuis eerst lekker op de bank bijkomen Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 21:49

Wat leuk dat zoveel van jullie vriendjes hebben die wel meegaan. Kan me gewoon niet voorstellen dat mijn vriend daar lol in zou hebben. Maar ja... je kan niet alles hebben Knipoog .

Hij heeft nu wel direct beloofd om snel weer eens mee te gaan (hij voelt zich toch wel schuldig geloof ik) Maar eerst zien dan geloven!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 22:44

Nou mijn vriend is in de 3 jaar dat we nu samen zijn nog nooit met me meegweest naar de paarden
Hij heeft gewoon niks met paarden, en ach ik vind het geen probleem hoor Haha!

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 23:16

Ik zou liever hebben dat ze thuis bleven dan dat ze met zo'n zuurkoolgezicht rondlopen. Of demonstratief in de auto blijven zitten, nog erger! En het paard wordt dan vervolgens afgeraffeld.

Gelukkig is die van mij niet zo. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 00:07

ik heb mijn paardjes samen met mijn vriend dus hij zal wel elke dag mee moeten Tong uitsteken
haha nee wij doen elke dag samen de paardjes, en afentoe ga ik alleen of gaat hij alleen.dit weekend heeft hij ze helaas twee keer alleen moeten doen omdat ik met een ziek diertje thuis zat.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 05:15

Alet schreef:
Hmmm niet naar bedoeld, maar volgens mij gaat het iets verder dan alleen paarden... Lijkt me echt heel vervelend, zo'n reactie.

Dit was echt over de paarden....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 05:53

Die van mij gaat af en toe wel even mee, maar na 5 minuten vindt hij het wel weer goed geweest. Ga dan ook liever alleen.

Voor zover ik weet heeft hij mijn paard ook nog nooit geaaid. En als je hem vraagt of hij bang is voor paarden is het antwoord uiteraard: "Nee, natuurlijk niet!". Ik heb hem echter nog nooit dichter dan 3 meter bij een paard zien staan (wanneer het paard in de box staat). Een wei gaat hij al helemaal niet in Haha! .

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 06:32

mijn vriend heeft niks met paarden en vind er niks aan maar gaat toch vaak uit zichzelf wel mee omdat hij weet dat ik dat ook wel leuk vind Lachen meestal loopt hij een beetje met de honden te spelen daar..
hij hoeft van mij nooit mee, omdat ik weet dat hij het niet leuk vind maar tis natuurlijk wel ff gezelliger dan alleen Lachen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:06

De mijne heeft mijn bijrijdpony een keer in een flits gezien uit de auto. Hij gaat binnenkort wel een keer mee, waarschijnljik als we aangespannen gaan rijden, dan heeft hij er namelijk ook wat aan.

Toen we net verkering hadden ging hij wel wat vaker mee, hij is zelfs weleens in de stromende regen met me mee gefietst tijdens een buitenrit. Als dat geen liefde is!

Tussen toen en nu heeft een aantal jaren gezeten zonder paardrijden. Maar ik moet zeggen dat hij me wel steunt bij het paardrijden, het kost natuurlijk wel veel tijd en aanpassing van je leven!
Ik houd op mijn beurt ook rekening met hem natuurlijk, zorg bijvoorbeeld dat de auto er op dinsdag altijd is, want dan gaat hij zwemmen.

Kwestie van afspraken maken. Misschien niet zo romantisch, maar het scheelt een hoop ergernissen Lachen

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 09:46

Nou, van al dat gedoe heb ik geen last meer. Ben net weer vrijgezel. Mijn ex vond dat ik teveel tijd in de paarden stak, tijd die ik volgens hem beter aan hem kon besteden. Dus je kunt je voorstellen dat ik nu lekker veel bij mijn paarden zit zonder me schuldig te hoeven voelen Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:01

Mijn vriend gaat zo heel af en toe eens mee naar Ozis. Hij heeft niet zo veel met paarden en hij vind het ook niet echt boeiend om mij te zien rijden Clown Als hij mee gaat helpt hij mij meestal met uitmesten en poetsen etc, dan heeft hij iig iets om handen.

Mijn vriend heeft Ozis wel een paar keer uitgestapt na het rijden maar daar houd het dan ook meteen op. Hij vindt er geloof ik gewoon niet zo veel aan Knipoog

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:11

Ik heb mijn man leren kennen toen hij met zijn paard bij ons op de vereniging kwam staan! Die gaat best vaak mee ja naar wedstrijden enzo. Vindt het ook hardstikke leuk om mij met zijn paard te zien rijden, moet eerlijk zeggen dat als ik mijn eigen mormeltje start, hij dan iets minder enthousiasme opbrengt. Maar vooral als ik grote concoursen doe, zoals binnenkort waddinxveen en straks weer de Kievit in Wassenaar is hij van de partij!

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:43

ik heb sinds kort een bijrijdpaardje bij mij in de buurt, en de eerste keer dat ik ging kijken ging me vriend mee.
het paardje wat ik rijd heeft ie bijna niet gezien, hij stond namelijk de hele tijd met een friesje (2-jarige geloof ik) te knuffelen Tong uitsteken
en op de camping waar ik sta en waar hij werkt (daar ken ik m van) staan ook een paar paardjes van een vriendin van mij.
Toen ik vorige week ging rijden wassie helemaal speciaal vroeg opgestaan om op tijd op de camping te zijn om me te zien rijden (hij was te laat maar goed Tong uitsteken het idee was lief)
Later gingen we een van de andere paardjes van daar nog vrij laten springen, stond ie ook de hele tijd te kijken Lachen
Als die vriendin van mij aan iemand lesgeeft op haar pony, staat ie ook wel eens te kijken of een van de andere paarden te aaien.

En komende week gaat ie waarschijnlijk mee naar mijn bijrijdpaardje, om eindelijk te zien hoe dat paardje nou echt is en om me te zien rijden (hij wil zien of alle verhalen die ik de hele dag vertel waar zijn Tong uitsteken)

En als hij er genoeg geld voor had zou hij waarschijnlijk zo een paard voor me kopen en zelf helpen verzorgen.

Dus ik bof heeeeeeel erg met me vriend Lachen

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:44

Jaa mijn vriend gaat wel mee.. Hij helpt ook wel eens en gaat mee met de kar als me pap erbij is...

Hij zal er enkel niet op gaan zitten naja dat neem ik hem dan ook niet kwalijk..

Vaak is het ook zo dat dan ben ik met de paarden bezig en zit hij in de kantine Clown naja hebben we het allebei naar ons zin...

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:46

Mijn vriend vindt niks aan paarden en gaat dan ook niet mee naar mijn paard. Dit hoeft van mij ook niet, dan gaat hij alleen maar zeuren wanneer ik klaar ben en of we bijna naar huis kunnen. Wel is hij er toevallig het afgelopen half jaar iedere week geweest, omdat ik door een blessure de stal niet meer kon uitmesten, ik vond het dan ook heel lief dat hij dat wel voor me wilde doen. Ook wil hij wel helpen met haar op de trailer zetten, als ik niemand anders kan vinden, dit lukt me namelijk niet alleen. Dat soort dingen waardeer ik wel heel erg.

Wel laat ik hem ongeveer 1x per jaar naar een wedstrijd komen, als ik een wedstrijd in de buurt heb. Dan kan hij even foto's maken, maar echt van harte gaat dat niet Knipoog

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 10:55

Ik heb het getroffen. In eerste instantie vond hij een paard niet zo geweldig. Maar ik was er gek mee.
Hij moest in het begin echt heel erg zijn best doen want hij gebruikte zijn lichaamstaal verkeerd en dat paard wat ik toen verzorgde was mishandeld door een man en vond hem dus reuze spannend Ach gut
Het werd een uitdaging voor hem.
Nu is hij besmet en we hebben nu een draver voor hem gekocht en nu kunnen we samen gezellig buitenritjes maken Ja
Die draver wilde hij zelf omdat die vaak niet zo hoog opgooien en er moest ook een westernzadel op want dat zat stukken comfortabeler.
Hij is geen wereldruiter en dat wil hij ook niet worden. Hij wil gewoon freewheelen en dat doet hij dus ook.
En ik geloof dat hij toch echt dol op Moos is, maar dan wel als een man. (niet laten merken maar als ze ziek is....erg bezorgd)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:08

mijn vriend gaat wel mee als ik het vraag, hij vind paarden wel leuk, is niet bang van ze. Rijden wil hij wel leren maar dan als ik een eigen paard heb zodat hij het op mijn paard kan leren, vind ik best
Duurt nog wel even. Als ik wedstrijd heb gaat hij ook wel mee. Buiten rijden vind hij wel hartstikke gaaf. Dus vaak op vakantie etc huren we een paard en gaan we lekker eropuit! Ik heb niets te klagen. Hij weet ook dat ik later paarden wil en steunt me daarin!

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:16

Op zich geeft mijn vriend niets om paarden, maar nu ik bezig ben met de aankoop van een paard vindt ie t wel leuk om me zo enthousiast te zien... De stallen in de wei moeten ook nog opgeruimd worden en hij heeft toegezegd mee te helpen.. Vind ik ook wel netjes.. Ik sta ook elke zondagmiddag langs de lijn naar zijn voetballen te kijken Bloos ... Ben wel eens benieuwd of hij als het paard er uiteindelijk is nog vaak mee gaat... Hij heeft al gezegd dat hij er niet op wil ('dalijk gaat ie rennen' Clown )

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:27

..mijn vriend gaat zowiezo niet mee...laat dat heel duidelijk zijn...hij is 1 keer in de stallen geweest en dt was omdat ik een weekend weg ging en hem anders niet meer zou zien..dus kwam die in de stallen!!...ik moet ook zeggen, vond het erg leuk!...maar aan de andere kant, dit is een stukje leven wat van "mij"is...waar ik lekker bezig bent...dus ik vind het ook wel prettig zo...aan de andere kant weet ik zeker dat als er wat is, dat ie voor me zal klaarstaan!...

(oooow, en 1 keer per jaar wordt er ff door hem geklaagd over de tijd die erin wordt gestoken..maar ach..ik klaag ook!)

Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 11:51

Mijn vriend heeft helemaal niets met paarden, hij vindt ze eigenlijk vooral eng (maar voor ie dat toe wilde geven waren we een heleboel ruzies verder). Spontaan naar stal zal ie nooit doen, maar hij is inmiddels opgehouden met te zeuren dat mijn paard op de eerste plaats komt, omdat ie er achter is gekomen dat dat niet zo is. Oke, daarvoor moest het eerst uitgaan tussen ons, maar à la.
Gisteren had ik mijn eerste wedstrijd en hij zou naar de autocross gaan terwijl ie beloofd had te komen kijken. Boos! Ik heb er maar geen woorden aan vuil gemaakt... en wat denk je? Ong. 10 min voor mijn eerste proefje kwam ie aan met een vriend die er helemaal niets aanvond maar gewoon mee moest. Haha! Vriendlief heeft braaf naar de proef gekeken en gezegd dat ie vond dat het hardstikke goed ging en ik heb vervolgens gezegd dat ie niet op de 2e hoefde te wachten. Dus hij vloog dankbaar weg. *LOL*
Naar stal zal ik hem niet krijgen, dat stinkt en hij vindt er niets aan als ik gewoon dom 'rondjes rij' in de bak, maar zo eens per maand een wedstrijdje vindt ie wel te doen. En daar ben ik tevreden mee.