verzekerd tijdens cap-en bitloos rijden??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: verzekerd tijdens cap-en bitloos rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:08

Riëtte schreef:
Over bitloos rijden: dat valt mi helemaal buiten deze discussie aangezien bitloos rijden een manier van optoming is, zoals een ander met een stang en trens rijdt, of met een leren bitje, of een hackamore. Heeft niks te maken met ondeugdelijk materiaal....

ik denk dat een verzekering best moeilijk kan doen als je bitloos rijdt, er zijn bijv. ook mensen die alleen met een hals touw of helemaal zonder iets rijden,die zijn denk ik ook de pineut als ze in het verkeer op een auto springen......die mensen zeggen natuurlijk ook dat ze hun paard onder controle hebben... Party!!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 14:19

Gewoon even de verzekering bellen, weet je gelijk waar je aan toe bent (en je weet het 100% zeker) Lachen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 14:25

KimBalaa schreef:
Gewoon even de verzekering bellen, weet je gelijk waar je aan toe bent (en je weet het 100% zeker) Lachen

dat ik daar nou niet eerder aan heb gedacht! tnx OK dan!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 15:27

Tinkerloos schreef:
ik denk dat een verzekering best moeilijk kan doen als je bitloos rijdt, er zijn bijv. ook mensen die alleen met een hals touw of helemaal zonder iets rijden,die zijn denk ik ook de pineut als ze in het verkeer op een auto springen......die mensen zeggen natuurlijk ook dat ze hun paard onder controle hebben... Party!!

Met halstertouw of zonder iets zal ik niet gaan buitenrijden, maar als mensen genoeg vertrouwen hebben in hun paard dat dat wel kan vind ik het prima. De ruiter zou het paard toch als beste moeten kennen Knipoog

Aan de andere kant als iemand een stang-en-trens nodig heeft om buiten zijn paard in bedwang te houden (c.q. zich alleen daarmee zeker voelt) heb ik zo mijn vraagtekens of dat paard wel buiten hoort Cool

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:10

Riëtte schreef:
Over bitloos rijden: dat valt mi helemaal buiten deze discussie aangezien bitloos rijden een manier van optoming is, zoals een ander met een stang en trens rijdt, of met een leren bitje, of een hackamore. Heeft niks te maken met ondeugdelijk materiaal....

Helemaal mee eens....absoluut een absurde vergelijking.
Wat heeft bitloos nu met onveilig te maken....
Ik ben laatst een bosrit gaan maken met wat meiden en er was er maar 1 paard goed te houden(waren allemaal springerig Cool ) en dat was diegene die bitloos reed...
Het is een andere manier van rijden...het is niet... "ik heb geen bit in dus hij kan nu alle kanten op zonder enige controle"......

Onn topic over caploos...

Ik ben meerdere malen beland in het ziekenhuis en nooit heeft iemand me gevraagd of ik een cap ophad.
Ik droeg toen nog geen cap Bloos(rijd de laatste 2 jaar wel rond als Zij zijn groot en ik is klein! )

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:22

CarS schreef:
Riëtte schreef:

Helemaal mee eens....absoluut een absurde vergelijking.
Wat heeft bitloos nu met onveilig te maken....
Ik ben laatst een bosrit gaan maken met wat meiden en er was er maar 1 paard goed te houden(waren allemaal springerig Cool ) en dat was diegene die bitloos reed...
Het is een andere manier van rijden...het is niet... "ik heb geen bit in dus hij kan nu alle kanten op zonder enige controle"......

Onn topic over caploos...

Ik ben meerdere malen beland in het ziekenhuis en nooit heeft iemand me gevraagd of ik een cap ophad.
Ik droeg toen nog geen cap Bloos(rijd de laatste 2 jaar wel rond als Zij zijn groot en ik is klein! )

ik wilde ook helemaal niet weten of bitloos rijden onveilig was,ik weet zelf ook wel dat het prima gaat,ik rij al jaren bitloos rond met veel plezier en zonder problemen... mijn vraag begon met; ben je verzekerd tijdens cap- en bitloos rijden.. dus ,wat zegt de verzekering ervan??

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 08:06

Zie mijn reactie vorige pagina.
Neem maar aan dat dit het juiste antwoord is Slim , ervaring genoeg hiermee.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 12:20

ik ga er dan ook maar vanuit dat dat klopt, ik zal van de week mijn verzekering even bellen,dan hoor ik het zelf. ik ben alleen bang dat ik uren aan de lijn hang,en dat de ene muts me doorverbind naar de andere muts omdat ze het geen van allen echt weten... maar dat zie ik dan wel weer.als ik heb gebeld laat ik het wel weten hier..

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 12:23

Tinkerloos schreef:
ik ga er dan ook maar vanuit dat dat klopt, ik zal van de week mijn verzekering even bellen,dan hoor ik het zelf. ik ben alleen bang dat ik uren aan de lijn hang,en dat de ene muts me doorverbind naar de andere muts omdat ze het geen van allen echt weten... maar dat zie ik dan wel weer.als ik heb gebeld laat ik het wel weten hier..

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

.....als je deze muts aan de lijn krijgt krijg je in ieder geval het goede antwoord Cool

Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 12:45

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! hihihihih