Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
teugels over dr hals en dan t bit in... balans schreef:Bij Bitterkoekie doe ik altijd gewoon het halster af en dan doe ik het bit in en laat de teugels op de grond hangen. En als alles vast zit dan pak ik de teugels.
Bij een vreemd paard doe ik eerst het touw los en dan de teugels om de hals dan het halster af en dan het bit in.

dan pak ik gewoon het hoofdstel en als ik terug komt heeft 't paard geen been verzet

jen_iis schreef:balans schreef:Bij Bitterkoekie doe ik altijd gewoon het halster af en dan doe ik het bit in en laat de teugels op de grond hangen. En als alles vast zit dan pak ik de teugels.
Bij een vreemd paard doe ik eerst het touw los en dan de teugels om de hals dan het halster af en dan het bit in.
lijkt me niet handig die teugels op de grond hangen. als je er dan in gaat staan (of iemand anders of je pony)
Anya schreef:Ik vraag Lanna eerst 'buk'. Zodat haar hoofd op een voor mij makkelijke hoogte is. (kan iedereen dat aanraden om zijn paard te leren). Dan gooi ik de teugels op de grond en doe het hoofstel in. Bit eerst. Zolang de teugels op de grond liggen mag zij niet lopen weet ze. Dan singel ik aan, doe het keelriempje vast en pak de teugels om ze over de hals te gooien.
) teugels over hals en dan het bit in. Anya schreef:Ik vraag Lanna eerst 'buk'. Zodat haar hoofd op een voor mij makkelijke hoogte is. (kan iedereen dat aanraden om zijn paard te leren). Dan gooi ik de teugels op de grond en doe het hoofstel in. Bit eerst. Zolang de teugels op de grond liggen mag zij niet lopen weet ze. Dan singel ik aan, doe het keelriempje vast en pak de teugels om ze over de hals te gooien.
... en een paard, tja dat is altijd lastig!!
Supertje schreef:Jordy heeft trouwens vrijwel nooit een halster om als ik zijn hoofdstel omdoe, maar als hij het omheeft, doe ik eerst het halster af en dan de teugels om het hals. Hij heeft gewoon goed geleerd stil te staan.
.
. Bobbielover schreef:Teugels over het hoofd, halster los, bit erin.
Silvana wil nogal eens weglopen, dus dan vind ik de teugels wel handig enzo.
jen_iis schreef:halster om de hals, teugels over de hals, bitje in, halster af, weg:) mn vp loopt snel weg vanddaag dat halster om de hals