Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Hermesdeux schreef:Vlechten! Maar wel vanaf het begin...
Breitling schreef:het ziet er zo half gebakken uit als je de manen wel vlecht en de voorpluk niet.
Chocolaatje schreef:Netjes ingevlochten, maar dan wel echt INgevlochten, zoals bij de staart. Als je dat (nog) niet kan iemand anders vragen en anders los laten hangen, dat is dan nog beter dan zo'n half gevlochten westernachtige vlecht.
!! Monday schreef:Breitling schreef:het ziet er zo half gebakken uit als je de manen wel vlecht en de voorpluk niet.
Ik heb vanmiddag een poging ondernomen met een kopschuw paard. Inmiddels kan ik haar normaal de manen trekken en invlechten. Tussenstukje knippen is al een drama en toen ik de voorpluk wilde pakken werd ze helemaal maf. Echt totale paniek, ogen draaien weg en ze ging bijkans liggen in de gang. Toen ik haar pas had kon ik niet eens de voorpluk onder de frontriepm vandaan halen.
Nu heb ik dus 2 opties... voorpluk niet vlechten of een praam erbij. Nou, ze gaat fijn mee zonder die gevlochten voorpluk, dan maar half gebakken.
Breitling schreef:Als mijn paard zn voorpluk niet ingevlochten wil hebben blijf ik net zo lang oefenen tot hij dat wel wil. dat heeft hij maar te accepteren...
peeky schreef:Hmmm, smaakkwestie....ik vlecht alles in, dus manen incl. voorpluk en de staart ook. Vind ik netjes staan. Al hebben veel paarden een borstelstaart door het schuren en dan wordt het bijscheren, want zo'n staart krijg je niet meer mooi ingevlochten
Ook vind ik de staart invlechten bij een Fries not done, met zo'n dikke Friezenkont is dat geen gezicht. Ik doe dus altijd een hengstenvlecht in en de voorpluk en staart blijven lekker los! Monday schreef:Breitling schreef:Als mijn paard zn voorpluk niet ingevlochten wil hebben blijf ik net zo lang oefenen tot hij dat wel wil. dat heeft hij maar te accepteren...
Gelukkig zijn we allemaal verschillend.
an zouden ongevlochten paarden standaard 5-en scoren... Citaat:idd de 1 heeft er net iets meer voor over als de ander![]()
Citaat:Mijn mening is dus alleen dat ik het er niet uit vind zien