Paard in training bij grand-prix amazone

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Paard in training bij grand-prix amazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:13

Niets ten nadele van degene die hem hiervoor heeft gereden maar weet je zeker dat de basisafrichting toen wel in orde was?
Dat het paard M2 gelopen heeft zegt nog niet zoveel.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 13:16

Ben eigenlijk benieuwd wat je wilt bereiken cq wat je doel is bij het in training zetten van dit paard bij deze amazone?
Wil je het paard daardoor beter kunnen verkopen bijvoorbeeld?

johno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:43

LDRD schreef:
Ben eigenlijk benieuwd wat je wilt bereiken cq wat je doel is bij het in training zetten van dit paard bij deze amazone?

In eerste instantie gaat het om het plezier,als het goed gaat vinden wij dat gewoon leuk,maw. het geeft toch een super gevoel als jou paard door de baan gaat en je ziet dat zo'n dier super loopt.
Temeer omdat als driejarige iedereen aan dat paard voorbij liep,maar wij hebben altijd vertrouwen in dit paard gehad,en als hij dan finale pavo-cup loopt geeft dat een behoorlijke kick,en dat probeer je dan uit te bouwen door hem bij een goede amazone in training te zetten.

johno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 00:19

De kogel is door de kerk,wij hebben ons paard bij de bewuste amazone weggehaald,na enkele telefoontjes had haar moeder besloten dat het paard maar opgehaald moest worden en wel het liefst zo snel mogelijk wat we nu dus gedaan hebben.
Viel me reuze mee dat er geen geruzie achter weg kwam maar alles is in goede harmonie opgelost,op een paar traantjes van de dames na dan.
Toch jammer dat het zo is gegaan,had er hoge verwachtingen van,blijkt dus achteraf erg lastig te zijn om een passende amazone/ruiter voor zo'n paard te vinden,iedereen staart zich een beetje blind op een finale pavo-cup,maar als het dan op het rijden aankomt wordt het schijnbaar toch iets lastiger Haha! .
Nu maar eens kijken wat we met hem moeten,langzamerhand wordt verkopen toch steeds meer een optie,we zien wel.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 00:43

Dit topic had ik al helemaal gevolgt en ik denk dat dit echt de beste oplossing is.
Natuurlijk is het allemaal wel erg vervelend gelopen en daarom hoop ik voor jullie en het paard dat er eem mooie oplossing komt.
Succes ermee.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 09:34

johno schreef:
LDRD schreef:

In eerste instantie gaat het om het plezier,als het goed gaat vinden wij dat gewoon leuk,maw. het geeft toch een super gevoel als jou paard door de baan gaat en je ziet dat zo'n dier super loopt.
Temeer omdat als driejarige iedereen aan dat paard voorbij liep,maar wij hebben altijd vertrouwen in dit paard gehad,en als hij dan finale pavo-cup loopt geeft dat een behoorlijke kick,en dat probeer je dan uit te bouwen door hem bij een goede amazone in training te zetten.

Haha! Haha! Haha!

Begrijp ik als geen ander zou ik bijna zeggen, weet uit ervaring dat dat gewoon superleuk is!
Wel jammer dat het nu schijnbaar even niet het gewenste resultaat opleverd.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:00

en re ruiter die het paard in de pavocup heeft gereden?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:11

johno schreef:
na enkele telefoontjes had haar moeder besloten dat het paard maar opgehaald moest worden .

Beetje vreemd hè??? Haar moeder!!!
GP amazone en dan je moeder laten beslissen, ja ja.....

Zou graag willen weten om welke amazone het gaat, maar netjes dat je het niet openbaar hebt gemaakt!
Er gaat bij elke ruiter en amazone weleens iets mis en niet elk paard past je.... Ik heb een sterk vermoeden om wie het hier gaat, zonder mij daarover uit te spreken!!

Jammer dat het niet klikte met jouw paard en deze amazone...
Kan gebeuren.... Succes verder Knipoog !

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 14:16

idje schreef:
-2- Gedurende de eerste twee weken is het voor de ruiter/eigenaar
NIET
toegestaan om een training van het desbetreffende paard bij te wonen, zodat alle medewerkers van stal Hexagon uitgebreid de kans krijgen om dit paard goed te leren kennen, voor een optimaal verloop van de verdere africhting.
http://www.stalhexagon.nl.

Dit vind ik buitengewoon!!!

Ik wist er vanaf bij Hexagon en ook al heeft elke stal misschien wel duistere zaakjes, hier zou ik mijn paard nooit brengen!
B*llshit om het paard beter te leren kennen!! Ik krijg er een apart gevoel bij en zeker mijn bedenkingen!!

Je moet vrij en blij zijn om je paard op elk gewenst tijdstip te bezoeken om de verrichtingen en vooruitgang bij te wonen, klaar!!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 21:59

Kaja schreef:
idje schreef:
-2- Gedurende de eerste twee weken is het voor de ruiter/eigenaar
NIET
toegestaan om een training van het desbetreffende paard bij te wonen, zodat alle medewerkers van stal Hexagon uitgebreid de kans krijgen om dit paard goed te leren kennen, voor een optimaal verloop van de verdere africhting.
http://www.stalhexagon.nl.

Dit vind ik buitengewoon!!!

Ik wist er vanaf bij Hexagon en ook al heeft elke stal misschien wel duistere zaakjes, hier zou ik mijn paard nooit brengen!
B*llshit om het paard beter te leren kennen!! Ik krijg er een apart gevoel bij en zeker mijn bedenkingen!!

Je moet vrij en blij zijn om je paard op elk gewenst tijdstip te bezoeken om de verrichtingen en vooruitgang bij te wonen, klaar!!

Ik zou mijn paard ook nooit ergens brengen waar ik hem niet wanneer en hoeveel ik wil kan bezoeken, maar ik wil toch nog eens duidelijk zeggen dat ik dit als voorbeeld van voorwaarden genoemd heb EN DAT IK OP GEEN ENKELE MANIER STAL HEXAGON IN DISCREDIET WIL BRENGEN!
Ik zou de naam niet genoemd hebben, als ze deze voorwaarden niet zelf luid en duidelijk op hun site vermeld hadden.
Iedereen kan het daar lezen.
Ik ken hun werkwijze verder niet en kan dus ook NIET oordelen.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:04

johno schreef:
Nu maar eens kijken wat we met hem moeten,langzamerhand wordt verkopen toch steeds meer een optie,we zien wel.

Wat jammer nou. Kun je je verwachtingen niet wat lager stellen en hem zelf opleiden?
Er zit nu natuurlijk een hoop geld in, maar plezier was toch nummer 1?
Misschien klikt het met jezelf wel veel beter en bereik je je doel toch, maar dan wat later.

In elk geval veel sterkte met je besluit en mocht je besluiten het zelf te doen, of een andere ruiter te proberen dan heel veel succes.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 22:13

Goh, jammer...
Maar in het noorden zijn veel meer goede ruiters en amazones die paarden in training nemen (Vele goede Z2 ruiters en ook enkele ruiters die lichte tour etc. hebben gereden). Er moet vast iemand bij zitten waarmee het wel goed klikt! Goede paarden zijn meestal wel welkom! Kan wel een paar namen noemen van mensen die ook training doen Knipoog

johno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 23:49

idje schreef:
johno schreef:

Wat jammer nou. Kun je je verwachtingen niet wat lager stellen en hem zelf opleiden?
Er zit nu natuurlijk een hoop geld in, maar plezier was toch nummer 1?
Misschien klikt het met jezelf wel veel beter en bereik je je doel toch, maar dan wat later.

In elk geval veel sterkte met je besluit en mocht je besluiten het zelf te doen, of een andere ruiter te proberen dan heel veel succes.

Helemaal gelijk,plezier is nr. 1 en toevallig heeft zich die mogelijkheid toch aangediend.
De amazone die er eerder op heeft gereden nam contact met ons op,en de mogelijkheid bestaat dat zij hem weer wil rijden.
Zij komt morgen even langs om het e.e.a te bespreken,en ik hoop echt dat we het eens kunnen worden,want achteraf was het met haar altijd gezellig en leuk,en dat is toch erg belangrijk.
En misschien bereiken we ons doel zo ook wel,alleen zal het iets langer duren,maar plezier staat nu toch echt voorop.

johno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 23:59

Zat ik daar zonet even op marktplaats te kijken,en wat zie ik tot mijn "grote"verbazing,onze voormalige amazone zocht weer een dressuurtopper!!.
Goh waarom verbaast mij dat nou eigenlijk toch weer niet Haha!
Ben benieuwd wat moedertje nu weer voor haar probeert te regelen.
Tegen ons had ze (moeder) een heel ander verhaal,gingen ze echt niet meer mee bezig,het was wel goed zo. Nagelbijten / Gniffelen

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:31

Fijn dat je een oplossing hebt gevonden.
Veel succes er mee.

Ik kon niet laten even te kijken op marktplaats. Dat weten we dus ook weer

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:34

Wat fijn dat je een oplossing hebt gevonden!
Ik kon t ook even niet laten om te kijken wie het was Knipoog ik weet t nu dus ook;)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 11:38

whaha ik had t gevolgd.... en heb ook even gekeken!! Fijn dat je nu n oplossing hebt! Vaak zijn mensen die verschillende (jonge) paarden naar de Z hebben gereden beter als iemand die 1 paard in de GP heeft.... Mijn instructrice( heel veel ervaring met vooral jonge paarden) heeft mijn pony ook een tijdje gereden, en ik zag binnen een week verandering!!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:08

Ik vraag me af of de amazone in kwestie ook niet eens op stap is geweest met betreffend paard bij een trainer oid? Dan kan je meteen peilen hoe hij is op een andere lokatie.

Tenminste, dat zou ik doen.