Ervaren of groene pony voor een kind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Re: Ervaren of groene pony voor een kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-05 16:13

En zo zal een ieder wel zijn of haar ervaring hebben met een paard.

Vorige week met mensen aan het praten over de aanschaf van een pony voor hun dochter.... waren ze wezen kijken bij een 18 jarige. Ze hadden het dier aan de oren getrokken, want immers doen kinderen dat ook !!!!!!!!!
Nee, alleen een volwassene komt op dat idee, want ik wil ook niet hebben dat mijn kids andere kids aan de oren trekken, en dus wordt een pony ook niet aan de oren getrokken..... zeker zou de schade dan wel aanzienlijk zijn als dat wel gebeurd en de pony verdedigd zichzelf.....
Ik heb het van mijn kids nog nooit gezien en hoef het ook niet te zien.
En een peuter die zich op moet trekken aan de staart van een paard, hoort niet bij een paard in de buurt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 22:08

Ik denk dat het helemaal afhankelijk is van de pony. Sommige pony's bij ons op de manege zijn super braaf met beginners, maar bij een gevorderde laten ze je even zien dat je het rijden toch niet zo goed onder de knie hebt als je denkt..... heerlijk van die pony's die je uit je droom kunnen helpen.

Echt groene ruiters horen nmm niet op echt groene pony's. Die leren elkaar voornamelijk elkaars fouten ipv dat ze van elkaars fouten kunnen leren.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 08:57

iedereen zegt wel van kies een oudere pony maar die kunne ook pittig zijn hoor Bloos
mijn paard is 21 en ik 13 en trekt me zo mee als ze zin heeft.
onderschat de oudere paardjes nooit Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:07

Een bekend engels spreekwoord:
green x geen = black and blue Lachen

Overigens geldt dit niet alleen voor kinderen Lachen

Sommige kinderen zijn natuurtalentjes en ze kunnen vaak beter tegen een stuiterpartij dan 'wij' ouwetjes Lachen .
Ik denk dus dat je niet 'hard' kunt zeggen ' het kan niet', maar dat je elke situatie opnieuw moet bekijken met een open mind en niet alleen als bezorgde moeder Lachen