DE regendeken (wil namelijk een nieuwe)..tips graag.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

curly2day

Re: DE regendeken (wil namelijk een nieuwe)..tips graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:34

nog even over pasvormen, vaak valt de bucas voor bij de boeg smaller uit dan een Rhino/Rambo.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:37

ellepel schreef:
Afbeelding

ik ga voor de harry horse!

ik heb een ongevoerde( ouder model van vorig jaar) regendeken
zit alleen een beetje grappig op m'n pony zijn kont hahaha>
maar supergoede deken.
Haha!

ohw jaaa.mijn pony had vaak dat de dekens niet goed zaten aan de voorkant, maar deze dus wel!

Hier sluit ik me compleet bij aan! HH echt een super deken!..

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 11:11

Eerder had ik altijd een HH deken.
Maar elk jaar moest ik weer een nieuwe kopen omdat ze weer eens lekten.
Daarom heb ik nou gekozen voor een Rhino (ongevoerd) en deze deken bevalt mij prima.
Ondanks dat de deken geen bilriemen heeft blijft hij liggen als een huis, wat mijn paarden er ook mee doen.

Afbeelding

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:08

En hoe duur is deze deken ongeveer als ik vragen mag?

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:27

Het paardenvelletje is de beste regendeken die er is! Sluit goed aan en je krijgt er geen kale plekken van!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 18:47

Ik heb de Hurricane (ongevoerd) van Imperial Riding, echt een topdeken! Ik kan m'n paard gerust een dag buiten laten staan in de regen.
Klein minpuntje is dat het regenwater iets bij de hals in loopt doordat de deken niet helemaal op z'n strakst kan omdat ik de regendeken 's winters over m'n winterdek heen doe. Maar verder is hij echt 100 % waterdicht. Dat het water erbij in loopt komt doordat ik de deken een maatje te klein heb gekocht. Ik heb een 195 (de normale maat voor m'n paard) maar omdat ik hem over 't winterdek gebruik had ik achteraf beter een maatje groter kunnen kopen.

Ik heb de deken al bijna 3 jaar en hij is het geld dubbel en dwars waard geweest. Zo uit m'n hoofd geloof ik dat ik er 82 euro voor heb betaald. Ik heb niet echt supergoede foto's van m'n paard onder het dek. Hier eentje die ik heb gemaakt toen een maandje terug bijna een halve meter sneeuw bij ons in Frl. lag.
Afbeelding
Je kunt hier ook duidelijk zien dat de regendeken iets te kort is omdat het winterdek eronder zit. Mocht ik aan een nieuwe toe zijn, dan koop ik een maatje groter.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 20:41

WeatherBeeta is goed en niet al te duur.

Maar wil je een superdeken die goed van kwaliteit is, makkelijk om te doen (1 borstsluiting en 1 singel) die TOCH goed blijft liggen, dan tel je om en nabij de €170,- neer voor een Dominick.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 00:02

Als je een deken wil die heel blijft zou ik toch voor een Rambo of Rhino deken gaan. Ze zijn wel wat duurder maar gaan langer mee en zeker voor een wat breder paar passen deze dekens het best. Ik ben echt jaren bezig geweest om een goed passende deken te vinden die ook nog eens 100% waterdicht blijft voor mijn brede KWPNér en ik wil echt geen andere meer.

Charly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:15

Marrie schreef:
Ik heb een HH. Zit een scheur in, aman is ook nooit zo zuinig op haar dekens Rolleyes

Ik vind hem niet zo fijn als ik eerlijk ben. Hij schuurt bij mij ook aan de bovenkant. Denk zelf dat ik die scheur wel laat maken. Heb hem niet zo heel lang op omdat ze daarna weer een dikker deken krijgt....

wij hebben dezelfde.. ik vind het echt een rot deken! Haha die gespen aan de voorkant liggen er ook al af, moet hem vast maken met strotouwtjes :S