Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mijn instructrice zei dat in Duitsland veel vraag is naar goed doorgereden E-ponies, dus misschien moet ik het daar maar proberen. Probleem is dan dat alle goede ponies naar het buitenland verdwijnen. (inclusief vele goede dekhengsten) yarrah schreef:Ik heb geen idee waarom mensen nog steeds veel paarden gaan fokken, want er is totaal geen afzetmarkt.
krientje schreef:
Ik wil binnenkort mijn Z2-dressuur E-ponyruin van 9 jaar verkopen. Ik zou ook echt niet weten wat er voor te vragen.Mijn instructrice zei dat in Duitsland veel vraag is naar goed doorgereden E-ponies, dus misschien moet ik het daar maar proberen. Probleem is dan dat alle goede ponies naar het buitenland verdwijnen. (inclusief vele goede dekhengsten)
Kaja schreef:Inderdaad! Maar goed, ik zit niet in de recreatie sector, maar zelfs de bereden politie zoekt zijn heil elders..., dus hoe je het ook went of keert, de prijzen liggen inmens hoog, om nog maar niet te spreken over de "potentiële" klanten welke bij je op de stoep staan...
Kaja schreef:Ik kan zo nog wel even doorgaan, maar juist door onnozele mensen welke een dier niet op kwaliteit en waarde in kunnen schatten en zo dus onwerkelijke bedragen neertellen voor dochterlief wordt de markt opgedreven en opgejaagd....
Alane schreef:Ik vind dit een nogal rare conclusie om de de aankoop van politiepaarden te relateren aan de vraagprijs.. al eens gedacht aan het gebruik en gebruiks gemak?
Alane schreef:Ik betaal voor mijn dochter liever 5000 euro voor een doodbrave pony dan 1000 euro voor een twijfel geval... ik heb daar nl maar 1 van en die is me meer waard dan alle geld in de wereld... idem voor mijn andere kids.
Dit soort uitspraken vind ik kant noch wal raken...
Alane schreef:en in Duitsland begonnen met goedopgeleide Z-pony's? waar komen die vandaan dan? van die gierige Nederlanders of zijn het pony's met het eeuwige leven?
krientje schreef:ja, er wordt al heel lang gezeurd over de prijzen en ik zeur lekker mee. Net nog twee ponies verkocht a-welshjes een van 11 voor 400 euro en een van 6 voor 175 euro. Je wilt niet weten wat het dekgeld was maar ja we zijn al blij dat we ze kwijt zijn.
Alane schreef:Omdat de vraagpijs niet betaalt wordt zijn het neuroten of vanwege het neurotische gedrag zijn ze onverkoopbaar?
We treden dan nu in details en uitzonderingen.
Alane schreef:Het leuke is nou net dat bijna iedereen dat van zichzelf of van zijn kind vindt of in elk geval hoopt!en een toppony heeft een topruiter nodig.
Nicolletje schreef:Volgens mij wordt hier bedoeld dat het huidige KWPN steeds meer doorfokt met de nerveuze, frisse dressuurpaarden, terwijl het gros recreatieruiter is en dus eigenlijk niet zo'n moeilijk paard aankan.
Dit is ook de reden geweest waarom de politie geen KWPN paarden voor zichzelf wilde.

Monday schreef:Zullen we ons dan maar gaan toeleggen op het fokken van Gelderse paarden (zijn trouwens wel KWPN'ers)? Die schijnen het 'goed te doen', maar er is niet zoveel keuze, omdat het een uitstervend ras is. (En ik wil wel een veulen fokken van mijn Gelder, maar ja... de kosten he.)