LuchtZuigen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: LuchtZuigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:33

LuckyandMiej schreef:
Nou aan al die pbtjes van jouw te zien Bloos!

Het was een pbtje met de tip om je pony klinisch te laten keuren.
De pb's daarna waren allemaal antwoorden op jouw vragen Haha!
Maar zie hierboven, ik heb mijn ongelovelijke domheid erkend en jullie gelijk gegeven.

Alle gekheid op een stokje: ik blijf toch echt hopen dat je heel veel plezier gaat krijgen met Starlight.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:34

Ja hij is wat schraal ja! Maar hij kan echt wel dikker worden, Mischien duurd het een half jaar, maar dikker kan hij echt wel worden! Inderdaad luchtzuigen doet hij af en toe!

Maar iedereen die Star kent zegt dat hij geen speciaal voer heeft gehad om dikker te worden en toen nog niet dikker werd! Behalve Jij!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:44

Kijk op medisch. Daar staat een groot stuk over luchtzuigen.

Paarden kunnen door de band heen luchtzuigen. Ze kunnen daar allerlei beschadigingen van oplopen. Ook inwendig. Mijn paard heeft een beschadiging aan haar strottenhoofd a.g.v. die band.

Het is niet perse zo dat luchtzuigers schraal zijn. Er zijn ook op bokt heel veel gewone, gezonde, niet schrale in de sport lopende paarden aan te wijzen die geen last hebben van hun luchtzuigen. Behalve dan dat ze er slechte tanden van krijgen.

Als je een luchtzuiger koopt moet je je vooral afvragen of je er zelf tegen kunt. Er zijn wel middelen in de handel die kunnen helpen het luchtzuigen te verminderen. Bijvoorbeeld middelen die het maagzuur neutraliseren. Een luchtzuiger moet je ook zoveel mogelijk buiten zetten, in de wei. En op stal zoveel mogelijk hooi en zo min mogelijk brok voeren. Verder doe ik niet speciaal wat aan mijn luchtzuiger.

Lanna heeft geen band om, loopt in de westernsport en is zeker niet te mager. Ze luchtzuigt wel als ze op stal is, voornamelijk rond etenstijd. Ze gaat wel hele dagen de wei op en is voor zover ik weet een gewoon gezond en gelukkig paard verder. Ik doe er even een foto van een happy luchtzuiger bij.... (helaas zit ik erop, maar heb je in ieder geval een beeld van een eerder te dik dan te mager paard).

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anya op 06-04-05 23:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:45

en dames... kunnen we dit welles nietes even via PB uitvechten???

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:46

@ LuckyandMiej

Ik wil je van te voren waarschuwen dat als het merendeel goed spreekt dat, dat NIET altijd goed is.
Ik heb een paard en iedereen sprak er goed over, maar zaten addertjes onder het gras en er was 1 persoon die zo eerlijk was mij te waarschuwen, maar ik luisterde er niet naar.

Verder zijn Pluncks pbtjes heel erg vriendelijk.

Dat hij nu misschien niet zo bij jou lucht zuigt is omdat hij nieuw is en alles nog aan het ontdekken etc... dit kan erger worden.
Als hij nu niet echt dik is moet je wel goed gaan opletten.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:46

Anya schreef:
en dames... kunnen we dit welles nietes even via PB uitvechten???

Tuurlijk wel Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:48

Ik vind het tot nu toe geen vage pbtjes en heb van ThePast03 ook alleen maar duidelijke dingen gehoord en die weet wat ze zegt...

Verder heeft Anya hier iets super verwoord.
Let er gewoon op dat een luchtzuiger ook erg negatief kan uitpakken.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:50

Anya schreef:
Kijk op medisch. Daar staat een groot stuk over luchtzuigen.

Paarden kunnen door de band heel luchtzuigen. Ze kunnen daar allerlei beschadigingen van oplopen. Ook inwendig. Mijn paard heeft een beschadiging aan haar strottenhoofd a.g.v. die band.

Het is niet perse zo dat luchtzuigers schraal zijn. Er zijn ook op bokt heel veel gewone, gezonde, niet schrale in de sport lopende paarden aan te wijzen die geen last hebben van hun luchtzuigen. Behalve dan dat ze er slechte tanden van krijgen.

Als je een luchtzuiger koopt moet je je vooral afvragen of je er zelf tegen kunt. Er zijn wel middelen in de handel die kunnen helpen het luchtzuigen te verminderen. Bijvoorbeeld middelen die het maagzuur neutraliseren. Een luchtzuiger moet je ook zoveel mogelijk buiten zetten, in de wei. En op stal zoveel mogelijk hooi en zo min mogelijk brok voeren. Verder doe ik niet speciaal wat aan mijn luchtzuiger.

Lanna heeft geen band om, loopt in de westernsport en is zeker niet te mager. Ze luchtzuigt wel als ze op stal is, voornamelijk rond etenstijd. Ze gaat wel hele dagen de wei op en is voor zover ik weet een gewoon gezond en gelukkig paard verder. Ik doe er even een foto van een happy luchtzuiger bij.... (helaas zit ik erop, maar heb je in ieder geval een beeld van een eerder te dik dan te mager paard).

http://members.home.nl/anya/jpg/poseer2.jpg[/img]

Aah oke, Hij is wat schraal ja, Maar hij kan heus wel dikker worden! Hij staat altijd sochtends voor 8 uur in de bak met hooi en met mooi weer in de wei, Hij gaat pas om savonds om 7 uur naar binnen, soms 5 uur, dus staat best wel veel buiten.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:53

LuckyandMiej schreef:
Aah oke, Hij is wat schraal ja, Maar hij kan heus wel dikker worden! Hij staat altijd sochtends voor 8 uur in de bak met hooi en met mooi weer in de wei, Hij gaat pas om savonds om 7 uur naar binnen, soms 5 uur, dus staat best wel veel buiten.

Klinisch laten keuren, zeggen wat die er van zegt en hopen dat het allemaal goed gaat. Komt vast goed.

ThePast03 bedoeld het goed, jij bedoeld het goed.

Succes bij de klinische keuring!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 22:54

Band heb ik nu 2 dagen om gehad, maar die hem weer af! Had vanmiddag al dat hele topic doorgelezen en hij is niet gevoelig voor koliek! Hij krijgt nog eerder iets met die band dat koliek denk..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 22:56

LuckyandMiej: het is niet de bedoeling dat je PB-teksten op een openbaar topic quote. Dat is je al verteld. Ik heb die berichten verwijderd. Als ik nog een keer een PB-quote in openbare boktberichten zie, levert dat een officiele waarschuwing op.

Verder succes met de keuze en de keuring.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 23:06

ik vind of je nou negatieve of positieve reacties krijgt je altijd een paard moet laten keuren als je die wilt gaan kopen.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-05 23:16

Pebblesje schreef:
ik vind of je nou negatieve of positieve reacties krijgt je altijd een paard moet laten keuren als je die wilt gaan kopen.

Maar ik wou hem ook al laten keuren.. Haha!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 23:55

ja dat weet ik Knipoog Tong uitsteken Dat had ik al gehoord van Natas Vork

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 14:20

Haha oke Haha! Tong uitsteken

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:35

LuckyandMiej schreef:

Nagelbijten / Gniffelen

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:50

Pluck als je niks tegen mij hebt waarom verkondig je dan leugens?
We hebben nooit iets geprobeerd met voer, laat staan via de dierenarts. Wel krijgt hij op de Julie hoeve van die havens muesly voor stressgevoelige paarden (zonder haver enzo). Een van hun eigen paarden (Faith, die kan je dan vast wel) krijgt dat dus ik vond dat we dat bij Star ook wel konden proberen omdat hij vaak schrikkerig is.
Misschien ben je daar mee in de war? Dat is ook niet via de dierenarts gegaan.
Ook beweer je dat hij al een jaar bij de julia staat, terwijl hij er pas 3 maanden staat. Lijkt me niet dat je je daarin vergist, dat is nogal een verschil. Ook heeft hij al anderhalf jaar geen band meer, ipv een jaar zoals jij zegt.
Dus er klopt niks van wat je beweerd. Als je iets tegen mij te zeggen hebt hoor ik dat graag in mijn gezicht, en niet via degene die mijn paardje misschien wil kopen. Want als ze hem niet zou kopen door je leugens, benadeel je niet alleen mij, maar ook mijn paardje, want die onthou je dan misschien een goede eigenaar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:06

Allegra ik heb helemaal niets tegen jou en hoop echt met jou dat je paardje een leuke eigenaar gaat krijgen!

Over het welles/nietus spelletje is al gevraagd door een moderator omdat via pb te doen dus dat ga ik verder hier niet uitvechten als je het niet erg vindt Knipoog

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 17:39

LuckyandMiej schreef:

Ja ik drukte er een paar keer op, want me laptop werd heel sloom en moest weg Haha! Tong uitsteken

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:03

Nou pluck, ik ben blij dat je jezelf zo tegen gesproken hebt en ze je dus niet meer gelooft. Je had het maar gehoord van iemand van dat voer en wist nieteens waar hij toen stond.
Even voor de moderators, we hebben het min of meer bia pb uitgezocht, maar wilde dit even rechtzetten voor de meelezers, want stel dat Starlight niet definitief aan haar verkocht word weerhoud het andere bokkers die eventueel interesse hebben tenminste niet om hem evnetueel wel te kopen.
Het was allemaal van horen zeggen, sommige dingen heeft ze zelf gezien maar dat was ook een momentopname op het moment dat zij er toevallig was, en dat is maar heel weinig.
Dus bij deze hoop ik dat het rechtgezet is en we hier niet weer discussie over krijgen.
Anders alstjeblieft een slotje. Ik word hier gewoon zwart gemaakt door een of andere roddel die niet te onderbouwen is.

EvaSBB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:19

Hey het paard waar ik op rijd zuigt al jaren lucht maar heeft een band en het helpt egt wel.
ze probeert het altijd na het eten maar het lukt haar nooit.
en inderdaad ze is helemaal niet mager.
Ik heb zelfs gehoord dat ze het niet uit verveing doen maar dat ze iets aan hun maag hebben en dat de meeste luchtzuigers ook grote hopen paarden poep hebben.

maar in iedergaval een goei zuigband helpt wel en bij het rijden gewoon afdoen.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvaSBB op 07-04-05 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:42

Mijn paardje kribbebijt...
(wij noemen het luchtzuigen.. Haha! )
Eerst stond ze nog bij een kennis van ons en daar ging ze dagelijks de wei op enz. en toen was ze ermee gestopt...!
Maar toen kreeg ik haar weer en toen is ze het weer gaan doen...
We hebben eerst met kribox geprobeer, maar daar ging ze na een poosje dwars doorheen... Boos!
Toen hebben we een band gekocht... Mircale ding, stopte alleen bijten, kan nog wel eten enz...
Maar na een maand ofzo stond ze het gewoon weer te doen...
Toen heb ik hem een hele poos afgedaan...
(Hij werkte toch niet...?)
Maar toen kreeg ze koliek..!
En we hebben hem weer om gedaan...
En ze heeft niet weer gekoliekt...
Dus de band houd het bijten niet tegen maar ze krijgen veel minder lucht binnen....

En trouwens dat paardje hoeft er niet eens last van te hebben als je zorgt dat hij veel op de wei komt en veel afleiding heeft, zodat hij. zij het niet kan doen....
Dan doen ze het ook niet...!!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt... Knipoog

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 20:04

Aangezien mensen na meerdere keren gewaarschuwd te zijn in dit topic op de persoon blijven spelen en persoonlijk blijven, zie ik niet echt een andere mogelijkheid, dan een slotje. Jammer, erg jammer.