prik/bloedpony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

geral

Re: prik/bloedpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:16

Ook niet persoonlijk bedoelt, Hermendeux Ach gut

Ik kan hier soms zo boos om worden, nogmaals de slechten daargelaten Bloos

Kantjes Ronaldo werd al genoemd, mijn pony heet Kantjes Aniek, dat is een hele grote fokker, die ook nog geld verdient met het bloed tappen, wat daar zeer verantwoord gebeurt Haha!

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 02:12

geral schreef:
Kantjes Ronaldo werd al genoemd, mijn pony heet Kantjes Aniek, dat is een hele grote fokker, die ook nog geld verdient met het bloed tappen, wat daar zeer verantwoord gebeurt Haha!

En dan hebben we het dus over de zelfde, die zit hier in de buurt.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 06:59

Camilla is ook in het bezit geweest van vd Rakt (van Kantjes dus)
Op 2 jarige leeftijd heeft hij haar laten dekken door Justice. Was de bedoeling om ook bloed te tappen, maar achteraf vond 'ie t zonde van de pony en heeft haar drachtig verkocht aan de handelaar waar ik haar van had.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:05

Ze tappen de eerste 6 weken van de drachtigheid bloed, waarschijnlijk was jouw merrie al getapt geweest en hadden ze haar niet meer nodig. Veel pony's worden daarna verkocht, de meest interessante fokmerries worden door hem aangehouden. Hij heeft in het seizoen een 250 merries staan, het is nogal kostbaar om die een heel jaar te houden voor die 6 weken dat ze bruikbaar zijn. Goede pony's worden dus aangehouden, mindere worden verkocht. Aan het begin van het seizoen worden weer nieuwe pony's aangekocht en begint het weer opnieuw. Overigens wordt daar niet alleen met gkk hengsten gefokt, ook jonge 2-jarige hengsten die ze voor de hk willen brengen mogen proefdekken daar.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:20

lailapri schreef:
Ik vind het scheiden ook niet erg, alleen is het een beetje jammer dat ze evengoed de hele dag in een box staan. Ben je daar jong voor? Maarja ik heb dan zo te horen alle rotte appels getroffen. Blij dat en ook nog lieve goede pony's zijn.

Ik heb merries met veulens s'nachts binnen staan. En overdag op de weide.
Op een melkerij staan de veulens ovedag op stal (= meestal grote loopstal, uitzonderlijke uitbrekers daargelaten) en s'nachts met moeders op de weide. Wat is het verschil?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 09:52

Alane schreef:
lailapri schreef:
Ik vind het scheiden ook niet erg, alleen is het een beetje jammer dat ze evengoed de hele dag in een box staan. Ben je daar jong voor? Maarja ik heb dan zo te horen alle rotte appels getroffen. Blij dat en ook nog lieve goede pony's zijn.

Ik heb merries met veulens s'nachts binnen staan. En overdag op de weide.
Op een melkerij staan de veulens ovedag op stal (= meestal grote loopstal, uitzonderlijke uitbrekers daargelaten) en s'nachts met moeders op de weide. Wat is het verschil?

die ik heb bezocht was 24 uur per dag binnen
snachts bij moeder overdag bij elkaar. gewone 3x3 stallen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:22

geral schreef:

Jaja, wrijf het er maar weer in! Ik heb niet te maken gehad met prikpony's... kopieer wat van Medisch en krijg de volle laag!! Nee Geral, valt me tegen van je Haha! Haha! Haha! . Nee hoor, het zijn niet mijn woorden... Bloos

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:15

Hermesdeux schreef:
geral schreef:

Jaja, wrijf het er maar weer in! Ik heb niet te maken gehad met prikpony's... kopieer wat van Medisch en krijg de volle laag!! Nee Geral, valt me tegen van je Haha! Haha! Haha! . Nee hoor, het zijn niet mijn woorden... Bloos

oh, hoe kan ik dit nog goedmaken Ach gut Knipoog

manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:21

lailapri schreef:
Ik zou graag zo'n pony willen, waar ze bloed van hebben afgenomen. Ik heb er al een aantal meegemaakt. En iedere keer was ik weer verliefd. Heb ze mak kunnen maken enz.
Nu lijkt het me een leuke uitdaging voor mij,

en waarschijnlijk een beter tehuis voor de pony. Wie weet hoe je zo'n pony kunt kopen? En hoe duur zouden ze ongeveer zijn?

Je zegt dat je wel een uitdaging wil misschien is dit iets voor jou het is geen bloedpony maar wel een hele uitdagen om een wild veulen mak te maken Knipoog http://www.marktplaza.nl/WIE-DURFT-854206.php

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:39

Citaat:

[/quote]

Citaat:
oh, hoe kan ik dit nog goedmaken Ach gut Knipoog

Tja dat vrees ik niet natuurlijk...zulke kwetsende woorden... haha tuurlijk, nam het niet eens serieus op Haha! Haha! Haha!

horsePicasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:19

Wij hadden ook een c-pony, van een bloedtapperij. Wij wisten dit alleen niet, via een handelaar. De pony was best dik, daarom gaven we haar minder te eten. Toen ontdekte we pas dat ze drachtig was. De dierenarts laten komen en die zei dat het veulen al binnen een maand kon komen maar het kon ook nog veel langer duren.
Paar weken later ---> Mijn moeder was best boos op de verkoper en ze liet hem uitzoeken wanneer ze uitgeteld was. Toen hij dit aan ons vertelde duurde het nog maar 3 dagen voordat ze uitgeteld was.
Alles leek goed te gaan, maar helaas wilde het veulentje niet ademen.

Onze pony is heel braaf, nooit bang voor entingen of iets anders. Volgens een kennis die paardenarts is, wordt er op deze bedrijven zorgvuldig gecontroleerd door o.a. dierenartsen en wordt het netjes geregeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:45

de man waar ik voorheen reed heeft ook een aantal bloedtappers gekocht.

de meeste hebben echter geen problemen gegeven.maar we hebben er ook 1 gehad al keek je maar haar richting op dan maakte ze een sprong en stond achter in der stal tegen de muur aan(in het begin)
op bijna elke grote paardenmarkt komt een man die deze paardjes verkoopt nadat ze een maand of 3 drachtig zijn. het zijn vaak erg mooie paardjes.niet allemaal even braaf maar somge ook wel! al heb ik bloedtappers nooit echt hoger gzien dan de D maat.
misschien moet je eens rondkijken op de paardenmarkt in utrecht daar komt hij ook regelmatig en dan rondvragen. waar je hem kan vidnen.
misschien heb je er iets aan

Succes iig en kijk uit met wat je koopt Lachen

Groetjes Sharon