shetlander heeft chocola gegeten wat gebeurt er nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Re: shetlander heeft chocola gegeten wat gebeurt er nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:21

Ach... Hou nou toch op...

JA ik heb ook mensen in mijn omgeving die bij de DA werken en JA ook zij zeggen dat chocolade giftig is...
Maarre HALLO... mijn hond is 14 jaar geworden en is niet overleden aan chocolade vergiftiging....

Waarom moet iedereen elkaar toch altijd zo aanvallen en afsnauwen...

Is dit niet zoiets als die mevrouw die haar paarden in een tuin laat lopen VOL met GIFTIGE planten, waarvan bekend is dat haar paarden zelfs taxus e.d. eten, maar nog steeds springlevend zijn???

Dit is geen advies om je hond chocolade te geven of je paard taxus te voeren, maar geeft wel aan dat het per dier verschillend is....

Beter geef je niets wat giftig of slecht is, maar wij mensen eten toch ook nog steeds fastfood en barbequen alsof er niets aan de hand is..!!!

Haha! Haha!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:41

Kaja schreef:
Ach... Hou nou toch op...

JA ik heb ook mensen in mijn omgeving die bij de DA werken en JA ook zij zeggen dat chocolade giftig is...
Maarre HALLO... mijn hond is 14 jaar geworden en is niet overleden aan chocolade vergiftiging....

Waarom moet iedereen elkaar toch altijd zo aanvallen en afsnauwen...

Is dit niet zoiets als die mevrouw die haar paarden in een tuin laat lopen VOL met GIFTIGE planten, waarvan bekend is dat haar paarden zelfs taxus e.d. eten, maar nog steeds springlevend zijn???

Dit is geen advies om je hond chocolade te geven of je paard taxus te voeren, maar geeft wel aan dat het per dier verschillend is....

Beter geef je niets wat giftig of slecht is, maar wij mensen eten toch ook nog steeds fastfood en barbequen alsof er niets aan de hand is..!!!

Haha! Haha!

Als je nou dat stukje leest wat er met je hond gebeurt wanneer hij chocolade eet, laat je het hem dan nog gewoon eten?
Terwijl dat beest zich er slecht van gaat voelen en er misschien wel aan overlijdt?
Dan heb je niet het beste met je dier voor. Boos!

Dat voorbeeld van die vrouw met haar taxus-etende paarden slaat nergens op.Dus je weet dat taxus slecht is en ze er dood aan gaan, maar onder het mom van "even proberen" laat je ze dat spul toch maar eten.
En niet bij iedereen hoeft iets te gebeuren.Maar. tegenover 1 geval waarbij het (wonderbaarlijk genoeg) goed gaat, staan er misschien wel 100 tegenover waarbij het paard vergiftigd wordt.

Ik reageer zo fel op Steffie, omdat ze zegt dat er een hond van haar is doodgegaan EN hij had chocolade gegeten.
Maar alsnog weet ze zeker dat het de chocolade niet kan zijn, terwijl
bijna IEDEREEN weet dat het slecht/dodelijk is.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:49

LilyLuna schreef:
Steffie89 schreef:
Ik vind het zo'n onzin dat mensen zegen dat honden er ziek van worden. Mijn hond eet regelmatig een koekje met chocolade er op of een botterham met hagelslag. Nou hij is nog springlevend. 1 hond is een keer overleden, toevallig had die, die dag chocola op. En meteen wordt er gezegt dat de hond is overleden aan chocolade.

Dus Steffie,
het is best waarschijnlijk dat jouw hond eraan is overleden.
Ik zou me nu even flink schuldig voelen als ik jou was.
Waarom denk je dat dierenartsen zeggen dat je geen chocolade mag geven? Denk je dat ze dat voor jan l*l zeggen ofzo?
IK kan me hier heel boos om maken.. Boos!

Mensen, lees mijn reactie! Mijn hond is niet overleden aan chocolade. Ik zei dat er een keer 1 hond is overleden die toevallig chocolade had gegeten. En dan wordt er meteen gezegt dat die hond is overleden aan chocolade. Terwijl het heel iets anders de oorzaak was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:51

TAXUS????

*omg nou moet ik me echt inhouden*
als ik dat mens in mn handen zou krijgen he.....

fastfood is toch heel wat anders dan taxus of chocola voor dieren.

het is BEKEND dat chocola slecht is voor dieren, en tóch probeer je het, tóch geef je het? als jij een dier aanschaft betekent dat dat JIJ verantwoordlijk voor het dier bent, omdat het niet voorzichzelf kan zorgen.
Stoom uit je oren
Ik vind het ZO verschrikkelijk STOM als je die verantwoording niet nakomt en je dier gewoon iets geeft waarvan bekend staat dat het slecht is.
waarom??? zijn de hondekoekjes te duur? word je gek van het geschooi als jij zit te eten? geen excuus!!!
Dieren zijn geen mensen, waarom maken zoveel mensen die fout!

*zit hier met een hartslag van 180

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 16:52

Ja wat was dan de oorzaak en lees het stuk van iris82 even. Voorkomen is altijd nog beter dan genezen.

Ja het kan in hele sommige gevallen goed gaan, maar meestal niet en het is giftig.
Dus zorg er gewoon voor dat een hond het niet te pakken krijgt klaar.

en dat geld dus ook voor dat taxus voorbeeld.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:09

@ Steffie:

Ik heb NOOIT gezegd dat het ZEKER was dat jouw hond eraan is overleden. Ik zei, het is best waarschijnlijk, en dat is het ook, als ik het stukje van Iris zo lees.

Waar het me om gaat is jouw houding. Rolleyes
Jou wordt verteld dat chocolade slecht is voor je hond, waarschijnlijk ook door je dierenarts.
Er overlijdt een hond van je op dezelfde dag als dat jij hem (toch) chocolade hebt gegeven.
En nog steeds ben je eigenwijs en trek je je er niks van aan wat anderen zeggen
"tja, iedereen zegt dat het giftig is, maar ik weet wel beter en ik geef het ze gewoon" Gestoord
Kun je je voorstellen dat mensen zich daaraan irriteren?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:20

LilyLuna schreef:
@ Steffie:
Jou wordt verteld dat chocolade slecht is voor je hond, waarschijnlijk ook door je dierenarts.

Ach kop op zeg, Wat ik bedoel te vertellen. Is dat er nooit 100% is aan is getoont dat chocolade eten voor een hond vergif is. Sommige mensen overlijden ook aan het eten van bv een aardbei. Meisje die bij mij achter woonde, is overleden aan het eten van een broodje eiersalade. Tijdens het eten heeft zij een hardaanval gekregen. Na latere onderzoeken is gebleken dat zij niet tegen eiersalade kon. Kijk en dit bedoel ik nou, misschien is er een hond overleden van het eten van chocolade. Omdat die er helemaal niet tegen kon. Maar ik stop met deze discussie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:38

Dat theobromine de stimulerende stof in chocolade is, dat wist ik wel, niks nieuws tot zover. Dat het spul in hoeveelheden giftig is, ook niks nieuws, maarre, WELKE hoeveelheid is dan dodelijk? Kennelijk is hier nogal wat marge, gezien de hoeveelheid honden die regelmatig chocolade eten, zonder eraan te overlijden.
Laatst bijgewerkt door ikke op 06-04-05 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:39

Steffie89 schreef:
LilyLuna schreef:
@ Steffie:

Ach kop op zeg, Wat ik bedoel te vertellen. Is dat er nooit 100% is aan is getoont dat chocolade eten voor een hond vergif is. Sommige mensen overlijden ook aan het eten van bv een aardbei. Meisje die bij mij achter woonde, is overleden aan het eten van een broodje eiersalade. Tijdens het eten heeft zij een hardaanval gekregen. Na latere onderzoeken is gebleken dat zij niet tegen eiersalade kon. Kijk en dit bedoel ik nou, misschien is er een hond overleden van het eten van chocolade. Omdat die er helemaal niet tegen kon. Maar ik stop met deze discussie.

Of jij nu stopt of niet, ik wil er toch nog even op antwoorden.
Als het niet 100 % was bewezen dat chocolade slecht was, dan leerde ik dat niet op mijn opleiding (dierenarts assistente.)
Dan werd het ook niet door elke dierenarts verteld en waren er geen specifieke feiten over (heb je Iris' post nou al gelezen?)

Dat van die eiersalade en aardbei is geen vergelijking.Dat is namelijk een allergische reactie van 1 enkel individu terwijl chocolade voor alle honden slecht/dodelijk is.
Hopelijk denk je er voortaan bij na voordat je je hond een stuk chocolade geeft.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 17:53

Nee, het kan geen kwaad voor je Shet van 1.24 Haha!
Zolang geen hele repen gegeven worden, maakt het voor een keertje niet uit hoor.

Mag ik trouwens weten watvoor soort Shetlander dat was? *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 18:13

Een hond hoeft zeker niet perse dood tegaan aan chocola..wij hadden een bordercollie ( sita ) en die is 16 maart heleaas overleden. We hebben haar in moeten laten slapen vanwege een stevige hernia en ouderdom waardoor ze niet meer kon lopen enzo. Ze is 14 jaar geworden ( wat overigens heel oud is voor de Bordercollie want ze worden gemiddelt niet ouder dan 10 jaar ).
Ook zij heeft in haar leven genoeg chocola gegeten ( denk aan paas eitjes en een stuk chocola als ik er ook aan zat enzo ).
Ze heeft er noiit last van gehad en is vaakzat bij een dierenarts geweest voor controle etc. Al zou ik niet snel als ik weer een hondje zou nemen ( voorlopig nog niet ben nog steeds niet over Sita heen :'( ) weer snel een stukje chocola geven

En of het bij paarden kwaad kan weet ik niet..ik had pas een mac flurry m%m's en mijn paarden hadden heerlijk genoten van een hapje...en ook daar zitten m&m's in dus chocola...maar ze krijgen geen overdosis hoor Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:21

Volgens mij ging dit topic niet over dode honden en wie daar wel of geen schuld aan heeft.
Het is mij ondertussen wel duidelijk dat topics over chocolade in elk geval bij mensen kwaad bloed kunnen zetten Knipoog
Vandaar het verzoek om ontopic te gaan, nl. terug naar de vraag van de topicstarter of chocolade slecht is voor een pony!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 19:28

Oscar schreef:
Volgens mij ging dit topic niet over dode honden en wie daar wel of geen schuld aan heeft.
Het is mij ondertussen wel duidelijk dat topics over chocolade in elk geval bij mensen kwaad bloed kunnen zetten Knipoog
Vandaar het verzoek om ontopic te gaan, nl. terug naar de vraag van de topicstarter of chocolade slecht is voor een pony!

Okee Knipoog We hebben ons punt ook wel gemaakt denk ik.
Maar voor paarden zal het dus wel weinig kwaad kunnen als het een keer per ongeluk gebeurt.Heb daar iig nog geen heftige berichten over gehoord Haha!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:22

Je moet een pony niet kilo's chocolade gaan geven, maar een beetje gaan ze echt niet dood aan.. Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:11

off topic reacties geplaatst na verzoek van oscar verwijderd

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 18:39

Dat het geen 'dierenvoer' is, hoeft niet meteen te betekenen dat het slecht is. Zolang je er geen gewoonte van maakt, lijkt het mij niet echt een probleem. Je moet het alleen niet vlak voor een wedstrijd doen, als ze bloed testen ben je de banketstaaf Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:10

Over taxus met paarden

Mijn fjord heeft perongeluk een keer een hapje van een taxus genomen bij iemand uit de tuin..niks aan de hand hoor

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:58

hehe mijn hond eet elke dag chocolade, nog nooit iets van gemerkt
mijn paard af en toe een prinskoek ofzo maar daar gaat ie zeker niet dood van

trouwens, sinds wanneer is een shet 1.24m?

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:53

mijn hond eet ook zo vaak een koekje met chocolade ook mijn paardje lust dat.

lotte eet vaak genoeg een boterham met pasta of pindakaas, zonde om weg te gooien toch??? en zowel mijn hond als paard (zelfs de hond van de buurman) heeft er nog nooit wat aan overgehouden.
vind het ook erg egoistish dat jullie zo tekeer gaan tegen steffie.
slaat werkelijk nergens op Boos!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:16

Ik dacht dat er geen discussie meer mocht worden gevoerd over honden en chocolade, paarden en taxus?
Maar doe wat je niet laten kan..Rolleyes

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 05:53

nou dat doen we maar niet Knipoog En aangezien TS inmiddels wel duidelijkheid heeft over haar shet, gaat dit nu op slot.