wondjes ( blaren) na lang rijden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Re: wondjes ( blaren) na lang rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 23:14

Ik heb ook bijna alleen maar eurostar broeken en ik heb nog nooit ergens last van gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat ik heel enkel langer rijd dan 1.5 uur. Tong uitsteken Maar katoenen ondergoed kan ook nog wel eens op oplossing zijn idd. Ik draag alleen katoenen ondergoed en dan vooral boxers, zit heerlijk!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:43

Hey elke, ik denk dat het komt omdat je misschien neit goed in de verlichte zit zat ofzo bij het crossen. En als je in de verlichte zit zit kan het zadel opzinh ook niks uitmaken... Maar misschien komt het vooral door het stappen en draven en dan kan het wel door dat vervelende zadeltje komen... weet eigelijk niet hoe het zou kunnen komen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:03

ik heb het jaren geleden ook gehad.

ik snapte er niets van had een duur zadel met extra zachte gelzitting!

naderhand bleek dat het zadel 17inch was,te klein voor mij dus.
daarom reed ik me kapot.

ik heb toen een groter zadel gekocht en het was over.

nu rij ik al jaren op een westernzadel.als ik soms op een engels zadel rij,heb ik weer last.

waarschijnlijk toch te dikke billen voor!!!!

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:00

PinkyPower schreef:
Hey elke, ik denk dat het komt omdat je misschien neit goed in de verlichte zit zat ofzo bij het crossen. En als je in de verlichte zit zit kan het zadel opzinh ook niks uitmaken... Maar misschien komt het vooral door het stappen en draven en dan kan het wel door dat vervelende zadeltje komen... weet eigelijk niet hoe het zou kunnen komen.

hahaha.. ja .. in de verlichte zit, zit ik inderdaad niet goed..
toen we die keer namelijk gingen crossen.. was dat voor mij de eerste keer Knipoog .. het enigste waar ik toen aan dacht was: achteroverzitten !!!! Tong uitsteken de verlichte zit was trouwens ook wel moelijk..met die plastic beugeltjes.. ik verloor ze de heletijd Vork

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:59

Heb er ook wel last van gehad bij een lange staprit. Ik ebntoen steeds vóór het rijden wat calendula op m'n kont gaan smeren (vlak voor het opstappen in een hoekje van de box). Doordat de huid dan wat vet is schuurt het denk ik niet, want sinds ik dat doe heb ik er geen last meer van gehag!

Schatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:08

wizziewinner schreef:
mickeytje schreef:
rij je met string?
moet je eens proberen boxershort te rijden (onderbroek met pijpjes)

ik zelf heb er gelukkig nooit last van
komt mischien omdat ik bijna altijd rij met broeken met zitvlak (leer)

nee, ik rij niet met string Knipoog

bedankt voor jullie recaties!!

Misschien helpt rijden met string juist wel. Ik rij altijd met string, en heb er geen last van. Knipoog Ik denk dat een zacht schapen velletje over je zadel ook veel zal helpen. Broeken met leren zitvlakken gaan vaak wat sneller kapot (Scheurend leer), maar dat zei een vriendin van me. Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat ik om die reden geen durf te kopen.

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-05 18:26

PinkyPower schreef:

nog vergeten te zeggen Tong uitsteken ... het kan denk ik niet aan spikey's zadeltje liggen... want met die bosrit van 8 uur.. heb ik op fellow en pinky gereden... en je maakt mij niet wijs.. dat de zadeltjes van fellow en pinky te klein zijn Clown .. want jij.. tessa.. laura.. kim.. hebben er geen last van Knipoog ... maarja.. de volgende keer dat we een buitrit gaan maken doe ik een andere rijbroek aan.. kijken of dat helpt... anders kan ik altijd dit nog proberen:
paars schreef:
Heb er ook wel last van gehad bij een lange staprit. Ik ebntoen steeds vóór het rijden wat calendula op m'n kont gaan smeren (vlak voor het opstappen in een hoekje van de box). Doordat de huid dan wat vet is schuurt het denk ik niet, want sinds ik dat doe heb ik er geen last meer van gehag!

Clown

rosa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 21:26

Ik heb er ook soms last van, vooral in de zomer met buitenrijden. Maar nu ik zo alles lees denk ik dat het wel door de broek kan komen die ik aan had. Het was zo'n geribbelde eurostar broek (niet echt rib) van een beetje synthetisch stofje... Als ik met mijn katoenen broek rijd heb ik geen last. Ik ga het eens verder onderzoeken! Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-05 22:03

ha ha een Clown , maar mijn tip helpt wel echt hoor: er zijn zelfs producten als "huidfix" te koop bij Divoza, tegen het doorrijden. Een likje Calendula is goedkoper!

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 17:33

paars schreef:
ha ha een , maar mijn tip helpt wel echt hoor: er zijn zelfs producten als "huidfix" te koop bij Divoza, tegen het doorrijden. Een likje Calendula is goedkoper!

hahah oke OK dan! ga het zeker uitproberen.. bedankt voor de tip Tong uitsteken

wizziewinner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 19:55

zijn er nog meer mensen met ervaringen?? Lachen